Oplanerat kattägare

@KesoNeso fast TS har ju redan noga redogjort flera gånger varför det inte är givet med passning och inte går att så enkelt ta med kisse till hästarna ang boende 😄

Jo, jag har sett att hon inte kan ha kisse boende på soffan hos stallägaren, men hon nämnde nån stuga att hyra. Därför tänkte jag att en kombination av att ta med katten ibland och att ha kattvakt ibland kanske kunde funka.
Dock kan jag ju som du ser i ovanstående inlägg ha missat att grannkillen inte bodde granne med TS utan med mostern, och då blir det ju såklart svårare om hon inte har någon annan som kan hjälpa.
 
Bara så länge han inte går på gardinstängerna, eh @MissFideli :angel: var det inte @Lager där det revs ner gardinstången? Var tacksam över gardiner!

Nikita var helt ointresserad av alla leksaker förutom Da Bird, Megara älskar sin vippa och Da Bird men leker inte med något där jag inte är inblandad. Kastar jag en leksak så springer hon efter, tittar på den, tittar lite mer, petar på sin höjd med en tass och går sedan sin väg. Däremot älskar hon att sitta och titta på katttv, eg youtube klipp för katter.

är en höjdare. Jag kan dock tycka att det är lite tråkigt att sitta och titta på en kattrygg. ;)

Nedrivning av gardin var det. På äkta krakel spektakel-vis Jag har fortfarande ett hål i väggen där gardinstången en gång satt. :meh:
 
Nu är katten tillbaka i mosters lägenhet över helgen, tillsammans med "grannkillen". Som visade sig inte alls vara granne utan bo en bit bort, men ändå på promenadavstånd. Han ska fundera på ev ihopsättning med sin katt och jag ska också fundera.

Mosters kompis - som är kompis med "grannkillens" mamma och det var så moster fick tag i honom - sa att grannkillen nog gärna skulle kattvakta i min lägenhet också, om det var så. Tar ca 20-30 min att åka kommunalt till mig och det trodde hon att han var mer än villig att göra ett par gånger om dagen, om det skulle krisa.

Nu är som sagt ett par gånger om dagen lite snålt med tillsyn för mig (och framförallt för katten), även om han stannar och leker ett par timmar, men det är ändå bra att veta!

Jag fnular vidare på tidigarelagd flytt... hoppas på att 1. mosters lägenhet gått upp så pass mycket på 14 år att jag får ärva pengar så det räcker som handpenning på ett tiny house på hjul! :love: och 2. att banken ger lån för ett tiny house. 😬
 
Nu är som sagt ett par gånger om dagen lite snålt med tillsyn för mig (och framförallt för katten), även om han stannar och leker ett par timmar, men det är ändå bra att veta!

Jag tycker inte att det är så förfärligt snålt. När vi jobbar är vi vakna med katterna ett par timmar på kvällen och ett par timmar på morgonen. Resten antingen sover vi eller är på jobb. Så jag tycker att en kattvakt som kommer och leker ett par timmar ett par gånger om dagen är bra.

Jag som periodvis jobbar mycket hemma vet att de oftast ligger och snarkar hela dagarna ändå och struntar högaktningsfullt i mig.
 
Nu har en vän till moster hört av sig om katten. Hennes och mosters gemensamma vän har uttryckt intresse för honom. Hon känner ju honom sedan tidigare så det kanske är ett bra alternativ. Vi ska höras nästa vecka. Om hon bara visste vad utfrågad hon kommer att bli.

Jag vet inte vad jag känner. Fick en klump i magen av meddelandet. Hjärnan säger en sak, hjärtat en annan...
 
Nu har en vän till moster hört av sig om katten. Hennes och mosters gemensamma vän har uttryckt intresse för honom. Hon känner ju honom sedan tidigare så det kanske är ett bra alternativ. Vi ska höras nästa vecka. Om hon bara visste vad utfrågad hon kommer att bli.

Jag vet inte vad jag känner. Fick en klump i magen av meddelandet. Hjärnan säger en sak, hjärtat en annan...
Jag känner med dig, kisse ser jättesöt och fin ut. Du måste inte lämna bort den om du kan ordna en bra tillvaro åt den och det funkar för dig också.
Vad känner du? Det är ju din katt nu. Och jag vet hur man fäster sig.
Jag menar inte att sätta press på dig, men kisse kan ha fäst sig vid dig nu, och den har redan mist sin matte en gång. Djur kan sörja sina människor när de har försvunnit. Jag tycker inte att du ska ha dåligt samvete om du vill behålla den.
 
Nu har en vän till moster hört av sig om katten. Hennes och mosters gemensamma vän har uttryckt intresse för honom. Hon känner ju honom sedan tidigare så det kanske är ett bra alternativ. Vi ska höras nästa vecka. Om hon bara visste vad utfrågad hon kommer att bli.

Jag vet inte vad jag känner. Fick en klump i magen av meddelandet. Hjärnan säger en sak, hjärtat en annan...

Ta dig tid att fundera och känna efter. Det finns inga måsten och inget val är mer rätt eller fel! Vill hjärtat behålla och det går att ordna så är det ett lika bra val.
 
Pratade med den potentiella nya ägaren idag. Hon låter ju jättebra. Just att hon känner katten lite redan och att hon hade ungefär samma känsla som mig - en annan katt, nja... men denna katt vill jag såå gärna ha!

Nu försöker jag lägga mig i soffan här hos stallägaren men hennes ena hund och hennes katt har ockuperat min sovplats och jag sitter uppe och lyssnar på deras snusande. För blödig för att flytta på dem. 🙈 Tänker att jag har ju redan tre fantastiska hästar och två underbara kaniner, kanske räcker så? Å andra sidan har ju hjärtat oändligt med plats för djur, och jag kände att jag mådde bra av att ha en katt hemma (utmattningsproblematik).

Jaja, behöver inte bestämma mig nu, får sova på saken. Tack för alla svar! ❤️
 
I morgon åker han till sitt nya hem. :heartcry:
C6734273-E2E1-4C5B-BBB1-0514463FBA13.jpeg
 
Det kändes bra att lämna honom hos nya matte, hon var väldigt fin och förstående. De bor i en femma, så mycket mer utrymme än både jag och moster har haft, och dessutom åker de till landet regelbundet och han får så klart följa med dit när han blivit hemmastadd ordentligt.

Men åååh vad tomt det är hemma! Vet inte om jag gråter mest pga moster eller pga katten just nu. 💔

Bild från i morse.
 

Bifogade filer

  • B65E9058-02B9-4F96-B575-16EBFD7C5912.jpeg
    B65E9058-02B9-4F96-B575-16EBFD7C5912.jpeg
    135,3 KB · Visningar: 92
Det kändes bra att lämna honom hos nya matte, hon var väldigt fin och förstående. De bor i en femma, så mycket mer utrymme än både jag och moster har haft, och dessutom åker de till landet regelbundet och han får så klart följa med dit när han blivit hemmastadd ordentligt.

Men åååh vad tomt det är hemma! Vet inte om jag gråter mest pga moster eller pga katten just nu. 💔

Bild från i morse.

De nästlar sig snabbt in i hjärtat de där fyrbeningarna... :heart Jag håller på att gå sönder av att mitt hus är tomt (vet inte om du sett det men jag fick ta bort min katt i förra veckan).
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 123
Senast: mackan
·
Övr. Katt Hur vet man om rasen man skaffat är rätt för en? Hur vet man om man kommer trivas tillsammans med vuxna individer? Hur lång tid ska man...
2
Svar
22
· Visningar
3 906
Senast: mackan
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 464
Senast: AlmostEasy
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 215

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp