En liten fråga

linnea84@gmail.com

Trådstartare
Hej nu vänder jag mig till er. :bump:
Har funderat på att ta ut min amatörlisens. :)
Hur gör ni amatörtränare när ni tar emot andras hästar i träning? :confused:
För visst får en amatör bara träna sina egna hästar el nära släktingars?
Tacksam för alla svar! :banana:
MVH Linnea

Sv: En liten fråga

Jag tror du måste stå som delägare i hästen för att få ha den i träning (observera TROR)...

"Det finns två typer av tränarlicenser:
A = Får träna och startanmäla egna och andras hästar.
B = Får träna och startanmäla hästar som helt eller delvis ägs/hyrs och företräds av dig eller nära anhörig. Ägs/hyrs häst i bolagsform skall vederbörande vara företrädare/firmatecknare
Nära anhörig? Vem?
Maka/make, sambo, barn, barnbarn, syskon, föräldrar samt far- och morföräldrar."

från travsport.se

Jag vet att a-tränare är proffs jag har både körlicens och amatörlicens. :)
Så jag måste bli delägare i hästen? är det enda sättet att träna en ej nära anhörigs häst som amatörtränare? :confused:
MVH Linnea :bow:

Liknande trådar

Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är... 2
Svar
20
· Visningar
1 754
Senast: cewe
·
Kropp & Själ Jag har tidigare i ungvuxen ålder endast varit i kontakt med kuratorn på vårdcentralen vilket tyvärr inte fungerade under 2023-2024. Tog... 3 4 5
Svar
84
· Visningar
3 928
Senast: Redfox
·
Hundträning Hej. Jag har en mittelspitz hane på 2år. Har ett problem att han är så misstänksam emot mig och nu har han börjat totalvägra att klippa...
Svar
15
· Visningar
1 112
Senast: Josefineeee
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 595
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka