Bukefalos 28 år!

En löwenkaninägares dag.(Långt)

M

Magdaaa

09.00 Vaknar av ilskna stamp av löwenfröken som vill ha sin frukost,nu,på en gång.Stiger upp akompanjerad av stor schäferkorsnings snarkande och fisande.

09.04 Plockar ut löwenfröken från buren för sin dagliga genomgång innan frukost.Torkar baken eftersom löwenfröken antingen har a.svårt för att ta bort allt själv eller b.skiter i allt vad personlig hygien heter. Fishund kommer ut,tittar ointresserat på och somnar om.Sittande.

09.10 Letar efter plåster och Salubrin.Löwenfröken är väldigt arg och vill gnaga på gardinerna som hämnd.

09.12 Löwenfröken sitter i sin bur och har fått hö,mat och vatten.Letar fortfarande efter plåster och Salubrin som verkar mystiskt försvunna efter flytt.

09.13 Löwenfröken bestämmer sig för att försöka riva sin bur.Klumpen kallad hund vaknar och snubblar över sina egna ben.Hittar handdesinfektion.

09.20 Löwenfröken irriterad över dammsugaren.Börjar tugga ondsint på sitt hö.Hund har somnat om,denna gång med tassarna på nosen.Handdesinfektion svider på nya sår.

09.25 Löwenfröken försöker tugga på gardinerna bakom sin bur.Blir ilsken vid tillsägelse och svarar med att sprätta ut sågspån ifrån buren.Hund snarkar in sågspån i nosen.

09.30 Gör frukost.Löwenfröken vill ha av den frukosten också.Surar när hon inte får.

09.45 Tvingar upp hund som ligger på rygg och sover,utfläkt som en kyckling.Ut på gården för att kissa,hund somnar nästan under detta.Inser att tröjan är full i kaninhår.In och letar efter klädroller,får panik när den är också verkar vara mystiskt försvunnen.Det kanske spökar här?Muttrar över att det borde finnas kinesiska nakenkaniner.

09.47 Skakar tröja,ingen effekt.Tar till rakhyvel för att få bort det värsta.Löwenfröken sover gott,likaså hund.

09.59 Sätter igång med dagen,börjar plugga.Löwenfröken sover gott fortfarande.Även hund.

12.00 Avbryter pluggande för lunch,väcker löwenfröken som blir sur.Hund vaknar ordentligt,får promenad medans fröken somnar om.

13.00 Kommer hem från promenad med hund,fröken märkbart irriterad och tänker återigen gnaga på gardiner som hämnd.Flyttar buren.

13.30 Går ut igen för att handla.

14.00 Kommer hem,hund kastar med sin säng och löwenfröken sover.Äter och återupptar pluggande och små rastningar av hund under resten av dagen.

19.00 Avslutar pluggande.Tar ut hund på promenad.

19.20 Kommer hem igen,fröken får komma ut ett tag.

19.35 Löwenfröken löper amok och hund blir rädd och försöker gömma sig på toa.

19.45 Löwenfröken sitter i soffan,märkbart lugnare.Fegisen kommer ut från toa.Plåster och Salubrin stod inte på inköpslistan,hur kunde jag glömma det?

19.47 Handdesinfektion svider fortfarande jättemycket på sår.Börjar fundera på att försöka stoppa in en gigantisk klösbräda i löwenfrökens bur.

19.50 Försöker leka med hund.Går inget bra eftersom han är rädd för löwenfröken som satt sig på hans favoritleksak.

20.00 Löwenfröken börjar tugga på en väska.Dragkamp uppstår.

20.05 Löwenfröken får sin kvällstvätt och borstning lite tidigare än vanligt.Sitter lugnt och stilla tills baktvätt.

20.10 Löwenfröken instoppad i sin bur tillsammans med nytt hö,mat och vatten.Försök 2 att riva buren påbörjas.

20.12 Fröken surar över dammsugaren.Hund äter.

21.00 Fröken har somnat,hund och matte kan äntligen pusta ut till imorgon då allt börjar om igen.

21.05 Fröken vaknar,vill uppenbarligen inte lyssna på musik.Inte ens på låg nivå.

23.00 Löwenfröken somnar om igen,även hund somnar.

Och klockan 00.26 skriver matte ihop det här.Det är ännu en dag imorgon.:laugh:
 
Sv: En löwenkaninägares dag.(Långt)

Haha! :rofl:

Några tips:
- Tejp funkar bra istället för klädroller.
- Vad äter kaninen? Kladdig bak tyder ofta på för lite fibrer.
- Vad kommer såren av? Bett eller klor?

Ja, vad skulle man göra utan djur? Nu ska jag ut och städa burar!
 
Sv: En löwenkaninägares dag.(Långt)

Jovisst,tejp funkar.Det krävs bara att det inte försvinner jättemystiskt vid en flytt ;).
Faktum är att hon nu fått en ändrad kost och inte är kladdig om baken längre,detta med ett gäng sura miner och en våldsam protest (burvältning försök nr 3).Mina sår?Höh,kommer från ett par nyklippta klor.
 
Sv: En löwenkaninägares dag.(Långt)

KL på mig själv :P.

Egentligen är det här världens härligaste kanin,mysig och gosig när hon själv tycker att det är okej,speciellt när hon får se på skräckfilmer,och ganska lugn för det mesta.Däremot finns de här dagarna,och jag själv tycker oftast senare att de är komiska.Alla har vi ju dåliga dagar.
Det som utmärker henne mest är just det att hon är så otroligt bestämd och visar det på sitt sätt.Det faktum att hon och hunden är bästa vänner kanske inte framgår så väldigt tydligt,men hon är bossen och tolererar inte när han gör något mot henne som hon inte gillar.Det är fler gånger det har kommit en gnällande och rädd hund än det kommit en rädd kanin här hemma :D.
 
Sv: En löwenkaninägares dag.(Långt)

Haha, jag känner igen det där ;)

Min lilla löwenflicka var också väldigt bestämd av sig, blev sur om hon inte fick som hon ville och attackerade om man petade på fel hårstrån ^^ Vår mesiga cocker vågade knappt gå i närheten av henne :D Och den mer dominante frallan som är på besök lite då och då, fick sig ett par kängor när han var för närgången, speciellt när hon satt i sin fredszon - buren :D

Det är ju tur att de är lite mysiga emellanåt också dock :love:
 
Sv: En löwenkaninägares dag.(Långt)

Kanske är ett litet rasdrag,eller rättare sagt deras mutantdrag?:D

Just nu sitter damen och flåsar mig i nacken eftersom hon försökte riva buren igen för sisådär 4 timmar sedan och vill inte in i buren än.Jag misstänker att hon vill ha mina ananasringar eftersom hon stirrar glupskt på dom.

För sisådär 7 år sen tog jag farväl av en mycket mer dominant dvärgvädurshona som var min i 8 år,vilket jag tror satte sina spår i vilken kanin jag väljer.Kommer ihåg när hon jagade en stor rottweiler över hela våran gård,och det känns igen i den här damen med.Underbara små odjur,tror jag skulle ha svårt för att leva utan en surkärring till kanin som förgyller mina dagar! :love:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Då var det dags, rädslan, ångesten och tankarna att "man ska inte skaffa djur". Mollan är dålig, och jag livrädd! Idag vid 14-tiden låg...
Svar
13
· Visningar
2 001
Senast: Fibusen
·
Övr. Hund Jag och min man har en adoptivhund, en staffe, som är fem år gammal och som nästan alltid är världens bästa hund. Vi har bara haft honom...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 819
Senast: mmbot
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 152
Senast: cassiopeja
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 906

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp