En menskopps livstid..

Sv: En menskopps livstid..

Jag har tjatat lite på den tiden det bara fanns Apoteket att välja på. Kanske är värt att dänga iväg mail till de andra kedjorna också... :cautious:

Gör det! Det är ju smidigt om man kunde köpa den där! De har ju så mycket annat skit!!

KL
Spiral och kopp, funkar den komben?

Det funkar. Har väl hört någon historia om någon som lyckades dra ut koppen utan att släppa på vacuumet, och fick spiralen med sig. Så kom ihåg att släppa in luft i koppen före du drar ut den :D

*KL*

Nej nej, man kissar ju inte med slidan heller! ;)

Koppen sitter inuti slidan, några cm upp. Kan både göra nr 1 och 2 med den inne.

Kan bara stämma in i
Hyllningskören, bättre mensskydd finns inte. Är lite provocerad för att inget apotek säljer dem, men dildos säljer de, liksom...

Mitt apotek gör såg jag!

kl

Min läcker inte alls! Den känns inte och håller sig ren och fräsh bara av att spola av med vatten vid tömning. Jag har en Lunette och tänker absolut inte byta ut den!

hur gör man om man är på en offentlig toalett á la bås, där det inte finns vatten att spola av med inne på toaletten?

*KL*

Sedan en fråga till: jag är väldigt trång, men blöder samtidigt ganska rikligt? Fungerar det? Kommer jag att få in den? Kommer jag behöva byta hela tiden? Hur stor är den när den är "ihopvecklad"? Jag får nätt och jämt in en +modell av tampong...

Om man inte har möjlighet att rengöra koppen så tömmer man den bara snabbt och sätter in den igen.

Om du kan ha sex så är du inte för trång för en menskopp och om du får in en plustampong tror jag det är lugnt. Menskoppar fastnar inte i slemhinnorna som en tampong gör eftersom koppen är i silikon och brukar därför vara lättare att få in när man väl fått till knixen.

Du kommer inte behöva byta oftare än vad du byter tampong eller binda, det vågar jag nästan lova. Jag blöder ganska rikligt under en eller två av mensens dagar och då får jag tömma morgon, mitt på dagen och på kvällen.

Här kan du se ungefär hur stor koppen blir när den viks:

vikning+Collage.png

taitto3.jpg

Det finns ju olika storlekar, de två på bilden nedan blir det nog rätt stor skillnad på när de viks:

10197913-origpic-764378.jpg

*KL*

Mitt apotek gör såg jag!

hur gör man om man är på en offentlig toalett á la bås, där det inte finns vatten att spola av med inne på toaletten?

*KL*

Sedan en fråga till: jag är väldigt trång, men blöder samtidigt ganska rikligt? Fungerar det? Kommer jag att få in den? Kommer jag behöva byta hela tiden? Hur stor är den när den är "ihopvecklad"? Jag får nätt och jämt in en +modell av tampong...

Jag googlade nu lite för att kolla billigast priser (hittade 219 kr) och såg att Apoteket Hjärtan har menskopp för 299 kr. Gissar att jag får köpa en där istället.
Vad har ni givit för era?

(Jag hittade n tråd på ett välkänt forum där det pratades om att använda menskopp för att hjälpa in spermier, med kudde under rumpan. Jag funderade på om det funkar, då borde det funka att stå på huvudet också! :D )

Jag har bara testat DivaCup. Köpte min första 2004 eller 2005, då tror jag inte det fanns så mycket mer än DivaCup och MoonCup, och definitivt inte i en massa olika färger. :p

Jag har bara testat DivaCup. Köpte min första 2004 eller 2005, då tror jag inte det fanns så mycket mer än DivaCup och MoonCup, och definitivt inte i en massa olika färger. :p

Jag vill ha en ceris/rosa så matchar de mina hörapparater!

kl

Jag glömde min när vi åkte upp till Östersund för ett par veckor sen, och fick nästan panik när jag insåg att jag skulle behöva vandra i fjällen med tampong! :banghead: Det gick väl okej, men jäklar vilken skillnad det är. Kände mig snustorr där nere och det var obekvämt att sätta in och ta ur. Nä, jag älskar verkligen min kopp :D

(Jag brukar förresten blöta den lite innan jag ska sätta in den första gången på menscykeln, då blir silikonet mer glatt och är lättare att föra in.)

kl

Jag glömde min när vi åkte upp till Östersund för ett par veckor sen, och fick nästan panik när jag insåg att jag skulle behöva vandra i fjällen med tampong! :banghead: Det gick väl okej, men jäklar vilken skillnad det är. Kände mig snustorr där nere och det var obekvämt att sätta in och ta ur. Nä, jag älskar verkligen min kopp :D

(Jag brukar förresten blöta den lite innan jag ska sätta in den första gången på menscykeln, då blir silikonet mer glatt och är lättare att föra in.)
Förstår dig, kan tänka mig skillnaden, tampong är ett jäkla mög!

Jag trodde man skulle blöta den, i alla fall jag skulle nog ha svårt för att få in den annars :p

Men gud, nu rodnar jag också, vad pinsam jag är! :o:o

Vattenbaserat glidmedel (typ Klick) är också bra vid införandet, bättre än vatten faktiskt. Vatten är dock bättre än ingenting.

Det gör den inte! Vi kvinnor har fina muskler som förhindrar såna konstigheter. :D

Tur det! Min sånna muskler var bra att ha på den tiden jag var gift :o så de får bevisa att de är bra till detta också :D

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
37 936
Senast: Snurrfian
·
Foder & Strö Hej Buke, luddig rubrik, jag vet. (Till att börja med vill jag säga att stallbyte är i planeringsstadiet men det är precis som i...
Svar
14
· Visningar
3 136
Senast: MonteRose
·
Övr. Hund Till er som är bra på hundpsykologi och beteende. Jättelångt! :eek: Noterat många små förändringar hos min hund och funderar lite...
Svar
2
· Visningar
2 027
Senast: Yrja
·
Foder & Strö Vet att det finns en äldre tråd om att gamla hästar kan bli stissiga av lucern, vill fortsätta den här. Påstående kom visst från USA... 4 5 6
Svar
113
· Visningar
11 747
Senast: Gullan86
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • Somna in hemma