En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
@quarter4ever Av vilken anledning håller du glömmerallt åt goda hållet?

Och Asko åt onda hållet? Tror du Asko är ond för att hon missade att rösta? För att hon inte snabbt som attan kom iväg med en röst innan hon somnade? Jag antar att när hon skrev sitt inlägg igår, att hon inte hade några planer att somna, utan att det bara hände. Det kan ju vara lite svårt att förutse framtiden, så jag ser inget konstigt med att hon inte röstade.
Än en gång lyfter jag fram de två inläggen som hon skrev sent igår kväll tätt efter varandra:
Gissa vad som hände? :banghead:

Jag. Somnade. :meh: Så ja, jag var nog trött :banghead: Ber tusen gånger om ursäkt!

Kommer nog inte kunna somna om på ett tag nu :grin::p passar på att läsa igenom mina notiser härifrån.
Jag får inte första inlägget att gå ihop med andra inlägget
Hon har redan sovit så trötthet borde det inte vara
Ja det har varit mycket i IRL innan, vilket jag har full förståelse för,
men att inte följa upp det hon skrev
att läsa notiserna, mer än att läsa en sida-två sidor
och inte komma med en enda kommentar om någon alls
det rimmar illa i mina öron

så därför väljer jag redan nu att rösta
quarter4ever röstar på Asko

I sådana här situationer tycker jag att det är bra att fråga sig vad en eventuell ond-Asko skulle tjäna på att vara frånvarande - vilket i det här fallet inte skulle vara någonting alls vad jag kan se? Konstigt behöver ju inte betyda ond-konstigt, om du hänger med på hur jag tänker :).

(Jag menar alltså inte att det pekar på att Asko är god heller, utan bara neutral.)

Alltså det är lite mot reglerna att strunta i att rösta av taktikskäl så därför tycker jag det känns ointressant att teoria kring taktiska skäl. Jag utgår från att folk försöker följa reglerna.

Annars håller jag med. :)

Det var något jag la märke till, att du var positivt inställd till deras sätt att bidra till leken. :) Jag fick det även till att du försökte ge positiva "vibbar" om dem. Som jag tolkade det.

Jag har inte spelat med Q4 tidigare, ibland är det en stor nackdel och ibland även en fördel. Jag är misstänksam mot alla, försöker läsa in varför de röstat som de gjort/ gör de tolkningar de/ analyserar om dem de analyserar om.

Mirtais röstning gjorde även att jag reagerade precis som tankarna om Q4.

Jag konstaterade att de utmärkt sig genom att bidra konstruktivt. Men att det inte sa något om deras roller. Om det nu tolkas av dig som att jag försökte ge positiva vibbar om dom, vad är din slutsats?

@cirkus just nu har jag inte kommit fram till mycket mer än så.

Kommer tillbaka om c:a 1 h, i god tid till DL och ska läsa igenom en del till. :)

@Sasse
@Vira
@cirkus
vad det gäller
@glömmerallt

så finns det verkligen ingenting som pekar mot att hon skulle vara ond just nu
Bortsett från att hon har järnkoll på det mesta, och frågar om det som är luddigt (och i värsta fall så har tom LL fått erkänna att hon haft fel och ändra det svar denna gett tidigare)
så har hon dessutom en förmåga att se alla från alla vrår och vinklar som jag har svårt att tro att en ond skulle göra
jag tycker hon ger ett genuint intryck av att betrakta alla förutsättningslöst
så kan inte annat än hålla henne åt det goda hållet så här långt!

Jag har vissa misstankar mot Asko, inte baserat på aktiviteten, utan på att det lilla Asko bidragit med till tråden är väldigt... magert och skämtsamt(?). Detta är vad Asko skrev efter att ha börjat läsa tråden, efter dess har Asko främst förklarat sin brist på aktivitet.

Jag får nog läsa sida och kommentera efter hand då jag tror att jag inte hinner med alla sidorna därefter, nu var det på sida 12-13.

Fann detta lite underligt då jag tyckte det var uppenbart att det var bara ett skämt då katten i fråga antagligen inte gillade andra katter alls.

Jag har läst att flera påpekat att de inte kommer påpeka så många misstag folk gör med rollerna då de är nya och komplicerade. Men jag reagerar ändå på lobelia och cirkus som inte verkar ha läst vad LL skrivit ordentligt, tyckte att det blev ganska tydligt men ändå blev det missuppfattningar.

Vill bara påpeka att jag inte låg så högt upp mot slutet, mera i mitten :p

Och jag finner denna kommentar lite underlig :p då någon annan redan kommenterat detta (ja, q4 skrev sedan att hon hade missat det, men det kan ju vara något som en ulv säger) och att jag själv fann den inte så himla konstig, mera som ett skämt med smileyn.

Ville bara säga att jag håller verkligen med här, även om jag själv är väldigt förtjust i medeltiden som tidsålder så vet jag ändå att det inte var så kul att leva då egentligen :p

Och visst, i början av tråden finns det inte mycket att gå på, men varför inte lägga krutet på senare delen av tråden, dvs. röstningsdiskussionen? Jag får intrycket att Asko kanske inte är så intresserad av att leta ulvar.

Nej nu måste jag lägga en röst.

Ungarna somnade i tid men jag är helt förvirrad.

Jag gillar inte drev men ibland har drevet rätt. Och koppen har skrivit lite skumma saker. Men ett liknade drev var mot Lobelia förra omgången i Ulvleken och då var det fel.

Så jag lägger min röst på Hedinn. Helt enkelt för att hon som @Vira skrev resonerar väldigt vettigt. Frågan är hur man kan göra det så pass tidigt i leken utan att veta mer än vissa andra. Sorry @Hedinn men du skriver för bra och verkar veta för mycket för min smak.

Tora röstar på Hedin

Tro du på den här teorin på riktigt? :)

@cirkus just nu har jag inte kommit fram till mycket mer än så.

Kommer tillbaka om c:a 1 h, i god tid till DL och ska läsa igenom en del till. :)

Det vore fint om du då kikade på mitt inlägg #644 och de frågorna som jag har där.

Det är flera som undrat hur du så lättvindligt kan sätta @LenaH åt det goda hållet inklusige hon själv

Det här tycker jag inte riktigt om. Oavsett hur säker/osäker du är, är det inte bättre att din röst gör skillnad än att ulvarna (som ju är de enda som har någon sorts koll DL1) får styra röstningen?

Jag tänkte väl lite så att eftersom ulvarna är de enda som vet något så kanske de försöker styra röstningen åt något håll och få med sig andra, så om jag röstar på någon ny så nappar jag i alla fall inte på ett ulv-bete!
Men jag förstår att det kan bli motsatt effekt också...

Nej jag förstår inte. För jag tycker att de som fått mycket röster på sig har varit folk som varit skummast just då. Det är en sak att tänka ett steg längre och fundera ut om någon annan är misstänkt men att rösta på någon annan än den skummaste bara för att förstår jag inte. Jag kan också tycka att det är lite tråkigt att det ska lottas ut vem som åker ut i första DL.

Komplicerat :p

Det jag undrar över är om Dentaku använder som som medveten taktik att börja hålla med dig.
Och jag uppfattar det som att det ofta varit strömröster med samma motiveringar som tidigare röstande trots att de inte misstänkt personen alls förrän rösterna började hagla in. Ibland med orimliga kopierade motiveringa såsom nybörjaren som tycker att en annan spelar inte spelar som vanligt ;), exakt kopia av tidigare talare.

Lottas gör det lika ofta vid strömröster vid första DL skulle jag tro, flertalet gånger har det varit 2 kandidater det står mellan precis som denna gången. Och så har vi folk med utslagsröster och fiffel av olika slag.

Vi får väl enas om att vi tycker olika. Men enas om att folk bör rösta efter eget huvud, inte andras.

Jag vet faktiskt inte riktigt hur jag skall förklara mer. För mig är det självklart att om man ifrågasätter någons teorier om någon för ihärdigt så är det en försvars varning. Men det kanske bara är jag det. Och något måste jag ju gå efter.

Sen är jag knappast ensam om att tycka att det är skumt att koppen kommenterade LenaHs inlägg. Jag tyckte att koppen högg på det ja. Men frågan är varför.

Håller inte med, av framförallt två orsaker. Den första är att det enligt min erfarenhet är rätt ovanligt att någon ulv väljer att försvara en kollega (om det inte stämmer överens med hur hen gjort som god), och sedan att det är ett mycket bra sätt att hitta onda att hitta brister i dens teorier.

Kan du utveckla "högg på"? För mig betyder det att någon misstänker någon annan kraftigt, men jag förstår att du har en annan definition? :)

med tanke på att jag vet vilken aktivitet ni hade förra leken då du satt i lyan så finner jag det svårt att tro på att du bara hunnit läsa 1-2 sidor sedan igår och inte ens vara inne idag i tråden och kommentera-
trots missad röstning igår, då det borde vara än mer angeläget!
Jag finner dig väldigt misstänkt så här långt, så vill veta mer om dig och dina tankar!

@Vira
@glömmerallt

det är det här jag reagerat på skrivet sent inatt
och sedan kommer det ....
ingenting?
Jag förstår absolut att IRL ibland kommer ivägen för leken, men det är ändå
konstigt.....
att skriva ett sådant inlägg efter missad röstning
och ändå inte komma med något?
och sedan säga att man kommit till sidan 14 idag när hon var på s12-13 enl egen utsago igår...

Jag antar att något kom upp, eller att hon ändå inte orkade. Tycker inte Askos inlägg säger något om hennes roll, mer att hon är upptagen irl.

Hon har redan sovit så trötthet borde det inte vara
Det kan det ju visst vara? Hon behöver ju inte vara pigg när hon vaknade. Man kan faktisk vara trött även efter att man sovit.

Förövrigt är jag sjuk, eller håller på att bli. Ska lägga mig pronto och tror inte hag kommer vara mer aktiv ikväll.

Har inte riktigt orkat sätta mig in i leken idag, så röstat på "första bästa" typ.

Sasse röstar på quarter4ever för att jag tycker hon har skumma teorier, hållr inte alls med om de. Teorin om Asko nu t.ex.

Ber om ursäkt för svag röst, måste vila.

Angående röstningen igår så vet jag inte riktigt vad jag ska tänka. Det är nästan svårare att tolka en så här spretig röstning än en med många röster på samma två spelare. Om Mirtai skulle visa sig vara ulv så skulle det vara riskabelt spelat av Q4 om de satt i lyan tillsammans, men inte riskabelt att det skulle innebära en icke-ulvförklaring av Q4, särskilt inte som det var rätt många röster kvar.

Med de som röstade på Koppen vete sjutton - jag tycker fortfarande att det var konstiga motiveringar, men det är ju inte heller så praktiskt att rösta ut en god som ulv. Strörösterna är ju ett väldigt enkelt sätt att som ulv hålla sig utanför diskussionerna och slippa påverka om det ändå bara står mellan goda.

Så ja, summan är väl som inledningen att jag inte vet vad jag ska tänka. Utom möjligen att jag lättar lite på misstanken på Mirtai, för visst hade det mycket väl kunnat vara en bråttom-röst som hon har förklarat det som.

med tanke på att jag vet vilken aktivitet ni hade förra leken då du satt i lyan så finner jag det svårt att tro på att du bara hunnit läsa 1-2 sidor sedan igår och inte ens vara inne idag i tråden och kommentera-
trots missad röstning igår, då det borde vara än mer angeläget!
Jag finner dig väldigt misstänkt så här långt, så vill veta mer om dig och dina tankar!
Alltså jag börjar tröttna på tjatet om att man ska vara aktiv. Det är en lek, inget jobb här. Asko hade det uppenbarlien tufft igår, det är jobbigt med anhöriga som inte är krya. Demens och dåligt minne har jag alltför tydliga minnen av för att det ska var bekvämt. Farmor som tappat närminnet helt men var fullt medveten om det. Det var hemskt att se henne så.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 417
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 929
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 801
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 056
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka