Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Då ser vi olika på det, jag anser dock inte att jag ifrågasatt någons teorier ihärdigt.Jag vet faktiskt inte riktigt hur jag skall förklara mer. För mig är det självklart att om man ifrågasätter någons teorier om någon för ihärdigt så är det en försvars varning. Men det kanske bara är jag det. Och något måste jag ju gå efter.
Sen är jag knappast ensam om att tycka att det är skumt att koppen kommenterade LenaHs inlägg. Jag tyckte att koppen högg på det ja. Men frågan är varför.
Du verkar för säker helt enkelt. För mig som är helt osäker är det ett stort rödljus!!!Haha jag anar att detta är en typisk förstadagsröst, men resonerar jag för vettigt?Får lägga av med det då!
Nej, men för att bli lite mer seriös; Jag har väl inte koll på folks roller? Jag resonerar utifrån det som skrivs, och det gör väl alla för att försöka komma fram till vilka som är goda och onda? Hur kan man göra det "för vettigt"? I vad av det jag skrivit tycker du att jag verkar sitta på info?
Jag reagerar lite på @Artline som först förstår hur Koppen tänker och inte tycker att kommentaren i sig är skum, men sedan röstar på Koppen just med motiveringen att hennes kommentar var skum(och att Koppens röst på cirkus skulle varit en hämndröst). Det rimmar illa i mina ögon och för DL1 är det tillräckligt.
Dentaku röstar på Artline
Snälla Monster, kan du skriva rollen efter också, så vi utan koll på temat slipper gå tillbaka till rollistan för att förstå vilken roll som har åkt ut?Uppdatering!
Nanny vandrade fundersamt i riktning mot puben - det var något i görningen! Hon var inte riktigt säker på vad, men något var det... Granny betedde sig som hon blivit spritt språngande, eh... normal! Pratade om karlar och funderade på livet!? Hon var inte sig själv. Magrat vägrade prata alls, fast Nanny bara ville vara snäll och lägga sig i precis så mycket som behövdes - flickan skulle faktiskt gifta sig, någon måste prata med henne om livets små mysterier! Men inte då. Ingen tacksamhet, det var vad som var fel med världen...
Men puben kan man lita på, Nanny visste att hon snart skulle få världen på rätt köl igen bara hon fått sitta i mitten av en folksamling, sjungafula visorindiskreta sånger, smacka på sin pipa och dricka skumbla tills världen först blev krokig och sen gick runt tills den blev rak igen. Ja, lite skumbla skulle minsa-
- Buona seeeeeera, bella donnnnnna!
Det var den mest insinuanta röst Nanny någonsin hört - och hon hade hört en hel del. Hon såg sig intresserat omkring för att se vem som tilltalat henne, och upptäckte en dvärg hon nästan klivit på i sin tankspriddhet.
- Cara mia, vilken uppenbarelse! Vilken skönhet, vilken karaktär, vilken stil! Sällan har jag skådat en mer fulländad kvinna!
Nannys skrynkliga ansikte sprack upp i ett storflin, så hennes enda tand fick ha uppvisning. Sådan entusiasm från en man - eh, någon av manligt kön - var det faktiskt ett tag sedan hon upplevt... Hon tog emot visitkortet den ivrigt ögonbrynsviftande dvärgen höll fram mot henne:
"Giamo Casanunda, världen näst främste älskare!"
- Näst främste? frågade hon omtumlat.
- Si - men jag jobbar hårdare!![]()
Hehehe, plötsligt såg Nannys kväll väldigt annorlunda ut. Man är ju aldrig för gammal för lite äventyr, och det fanns faktiskt andra som kunde kliva fram och ta lite ansvar för en gångs skull. En liten Casanunda och en stor skumbla, det var helt klart lösningen på alla hennes problem.
Nanny tog glatt Casanundas arm (fast hon fick böja sig rätt rejält) och följde honom runt knuten. Älvor, schmälvor - Lancre fick lösa sina egna problem ikväll!
Koppen var Nanny Ogg
Haha jag förstår, men då låter jag nog betydligt mer säker än jag är!Du verkar för säker helt enkelt. För mig som är helt osäker är det ett stort rödljus!!!![]()
Snälla Monster, kan du skriva rollen efter också, så vi utan koll på temat slipper gå tillbaka till rollistan för att förstå vilken roll som har åkt ut?![]()
Snälla Monster, kan du skriva rollen efter också, så vi utan koll på temat slipper gå tillbaka till rollistan för att förstå vilken roll som har åkt ut?![]()
Ja det känns inte vidare bra. =(Illa att bli av med en god specialroll på en gång!![]()
Jag förstår hur koppen tänkte men så kommentaren i sig kanske inte är skum. Men det kanske är skumt att påpeka att man förstod att Lena har en special roll?
Nej häxan är inte röstfifflare väl? Utan en av tvillingarna?Inget bra med häxan, men det kunde varit värre. Tänker kolla lite på röstlistan. Lite intressant är det att Häxan ( röstfiflare om jag minns rätt) inte fiflat med rösterna för att få vara kvar. Eller läste jag fel?
Det är något med denna röst som inte känns bra. Som om hon vill bli misstänkt.Jag blir inte riktigt klok på något än så länge och jag skulle behöva lägga min röst nu... Så med en riktigt dålig första dags teori om att @Mammas alltid är ond till motsatsen är bevisadoch för att hon dessutom knappt har synts till i tråden vilket gör att jag funderar på om hon försöker hålla sig under radar så lägger jag min röst.
Snurrfian röstar på Mammas
Om jag minns rätt så är häxans roll att göra så en deltagares röst inte räknas. Men det måste hon bestämma innan röstningen.Inget bra med häxan, men det kunde varit värre. Tänker kolla lite på röstlistan. Lite intressant är det att Häxan ( röstfiflare om jag minns rätt) inte fiflat med rösterna för att få vara kvar. Eller läste jag fel?
ja hon har röstat, tror jag? det är där det felar tackHar @Asko röstat? Jag ser inte henne på den listan.