En ny hund...?

Sv: En ny hund...?

Orkar inte läsa igenom hela tråden..

Mina förslag:
Coton de tular (super trevliga tussar!)
Japansk spets (ska inte vara skälliga trots spets)

Alltså i princip alla riktigt lurviga små sällskapshundar kräver jue endel pälsvård om man ska ställa ut de..
 
Sv: En ny hund...?

Orkar inte läsa igenom hela tråden..

Mina förslag:
Coton de tular (super trevliga tussar!)
Japansk spets (ska inte vara skälliga trots spets)

Alltså i princip alla riktigt lurviga små sällskapshundar kräver jue endel pälsvård om man ska ställa ut de..

Om jag inte var intresserad av pälsvård skulle jag väl inte söka en långhårig hund?? Det är komplicerad TRIMNING jag vill undvika.

Båda de raserna har redan varit uppe, men tack för tipset.
 
Sv: En ny hund...?

:eek::confused::mad:
Vad otrevligt sagt, vad skulle det vara bra för??

Jo man tycker nog att det är lite pinsamt att komma med ett förslag som redan blivit nobbat tre gånger i samma tråd, så för att växa lite själv så kallar man TS för lat/okunnig/eller liknande.
Misstänker jag. :cool:
 
Sv: En ny hund...?

Förstår ditt dilemma, har också sökt länge efter nåt litet och lurvigt som skulle kunna komplettera mina jaktgolden, något lite mindre krävande med ändå en ras som är pigg och alert - men absolut inte skällig. Har tyvärr inte hittat nåt än...

Mm. Tibbeterriern ser ju söt ut och låter lovande, men nu har flera sagt att den kan vara lite vass i temperamentet. Det är ju vakt i den från början.
Havanaisen och powder puffen ligger nära till hands.

Men som sagt, inget slutgiltigt beslut innan jag träffat flera hundar av dessa raser och kunnat bilda mig en klar uppfattning om hur de är.
 
Sv: En ny hund...?

Jag vet vad du letar efter för ras! Men jag tror inte att den är uppfunnen ännu ;) Jag letar också efter en sådan... Jag skulle vilja ha en och bara ställa ut :p

Släthårig foxterrier kom jag fram till till slut. Men det är både en terrier och defentivit inte lurvig. Så den föll den med... Annars... Nej kommer inte på något. Kan vi inte åka på Hund 2007 ihop och kolla? :bump: Seriöst letande i rasmontrar... Vi kanske kan bli kär?
 
Sv: En ny hund...?

Åh tack, väldigt snällt. :smirk:

Jag tycker inte lejonklippningen är snygg och eftersom jag är intresserad av utställning vill jag inte ha en hund som måste trimmas på knepigt vis, därför räknas också pudel ut. Jag vet inte hur många gånger jag har skrivit detta i tråden nu. :cool:

Jag är ute efter en sällskapshund eftersom jag redan har en brukshund (rätt intelligent sådan också). Jag vet av tidigare erfarenhet att jag två brukshundar blir för mycket för mig.

Ber om ursäkt för att jag missat utställningsintresset, jag trodde att du nobbade bara för att utställningsklippning var ful. Sen så funderar ju jag på om du egentligen vill ha en ny hund? Det är ju inget som riktigt duger samt att det hela tiden är utseendet som gör att du dissar de flesta raser. Kanske bättre att vänta ut din gamla och skaffa en ny bruksras när den är borta. Bara en reflektion, inget elakt menat (det där med smartheten hos Löwchen var ett skämt), när man dissar i princip alla förslag så brukar man i grunden inte vara så intresserad alls.
 
Sv: En ny hund...?

Konstigt resonemang... Det är väl bättre att avvakta och köpa något som är rätt än att kasta sig över något: Hunden blir vad man gör den till...
 
Sv: En ny hund...?

Ber om ursäkt för att jag missat utställningsintresset, jag trodde att du nobbade bara för att utställningsklippning var ful. Sen så funderar ju jag på om du egentligen vill ha en ny hund? Det är ju inget som riktigt duger samt att det hela tiden är utseendet som gör att du dissar de flesta raser. Kanske bättre att vänta ut din gamla och skaffa en ny bruksras när den är borta. Bara en reflektion, inget elakt menat (det där med smartheten hos Löwchen var ett skämt), när man dissar i princip alla förslag så brukar man i grunden inte vara så intresserad alls.

Äsch ge dig! Läs vad jag har skrivit i tråden så vet du varför jag nobbar vissa raser.

Till skillnad mot många andra så VET jag vad jag vill ha och vad som passar in i mitt liv. Nu letar jag bara efter rätt ras som har "allt". Löwchen har det INTE.

75% av förslagen i tråden matchar inte de önskemål jag har. (Men så är det ofta i "vilken-ras?"-trådar har jag märkt. Jag hade inte räknat med så många bra förslag som jag ändå fått i den här tråden.)

Jag vill inte ha en till brukshund.
Jag vill ha en liten, men inte pytteliten, lurvig sällskapshund med kvickt temperament men milt sinnelag. Ingen avancerad trimning och frisk ras.
Är de kraven verkligen för höga tycker du?? :confused:

Jag har ju dessutom redan tre raser som skulle kunna passa.
 
Senast ändrad:
Sv: En ny hund...?

Jag vet vad du letar efter för ras! Men jag tror inte att den är uppfunnen ännu ;) Jag letar också efter en sådan... Jag skulle vilja ha en och bara ställa ut :p

Släthårig foxterrier kom jag fram till till slut. Men det är både en terrier och defentivit inte lurvig. Så den föll den med... Annars... Nej kommer inte på något. Kan vi inte åka på Hund 2007 ihop och kolla? :bump: Seriöst letande i rasmontrar... Vi kanske kan bli kär?

Vi kan uppfinna den själva...?? Vi blandar lite foxterrier, med lite havanais och så lite västgötaspets för det verkar vara en trevlig hund. :idea: ;)

Ja jag går GÄRNA med dig på hund 2007. :) Hade tänkt passa på att gå dit kika nu när det är en himlans massa raser samlade på ett ställe.
 
Sv: En ny hund...?

Gosh! Då bokar vi det!! Jag hör av mig!

Första året på länge som jag inte jobbar där så nu ska jag dit för nöjes skull :p
 

Liknande trådar

Övr. Hund Då min hund väldigt hastigt och traumatiskt dog för snart två veckor sedan har mitt liv förändrats något väldigt. Hon var ingen lätt och...
Svar
6
· Visningar
1 422
Övr. Hund Moaha...! Såna här trådar är roliga, man vet aldrig vad man får höra. :angel: Iaf, jag sitter nu och klurar inför framtiden då jag...
Svar
19
· Visningar
1 459
Övr. Hund Jag har två hundar, båda pensionerade kappisgreyhound. Dvs hundar som vuxit upp med sällskap, och hela livet haft andra hundar omkring...
Svar
16
· Visningar
5 451

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp