Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det känns nog nästan värre än att laga mat flera gånger i veckan
Men tack för ett bra förslag! Hade ju kunnat funka![]()
Makrill i tomatsås med lite creme fraiche till pasta är en av mina favoriter. Koka bara pastan och sleva sen i makrillen och lite creme fraiche.
Jag är likadan när det gäller matlagning.
Det som hjälper mig lata dagar är konserver och annat man kan ha i skafferiet.
Makrill i tomatsås med lite creme fraiche till pasta är en av mina favoriter. Koka bara pastan och sleva sen i makrillen och lite creme fraiche.
Ännu latare är kikärtor, en avocado, keso och tonfisk.
Eller typ räkor, kvarg, citronsaft och någon grönsak till.
Attans då!Tänkte annars att du kunde hantera det som jag hanterar städning - ett nödvändigt ont som jag avskyr att ägna mig åt men gör ordentligt på bestämda dagar för att jag måste och för att jag mår bra av det, trots allt. Du skulle inte kunna testa det och försöka göra det lite roligare genom att bjuda över en kompis som medhjälpare, lyssna på något roligt radioprogram/ljudbok medan du fixar eller så?
Annars kan vi gärna byta, jag lagar gladeligen all mat åt dig om du kommer hem till mig och städar! Eller skriver uppsatser, det kan du också få göra åt mig om du vill![]()
Ibland består min lunch av ett stånd (!) broccoli som jag skär i rätt små bitar och steker i olivolja tillsammans med hackad vitlök. Alternativt samma mängd frysta haricots verts som får samma behandling. Till detta steker jag en halv halloumi.
Kelda har bra färdiga soppor också, jag gillar deras toscanska tomatsoppa bäst.
Kelda har bra färdiga soppor också, jag gillar deras toscanska tomatsoppa bäst.
Potatis är världens bästa livsmedel! Riv tillsammans med en skalad gul lök, krama ur och stek rårakor och ät med lingonsylt och ev bacon eller stekt fläsk till. Eller skär i klyftor, olja och salta och kör i ugnen, till någon köttbit. Skiva, och råstek i stekpanna tillsammans med rosmarin och salt, nom nom!
Koka och mosa med smör, då blir det stomp, blanda i lite mjölk när du mosar så blir det mos, stek uppp någon korv till, eller färdiga köttbullar om du gillar sånt. Annars köper du typ två kilo färs, blandar med hackad lök, ett ägg, en blandning av ströbröd och mjölk, saltar och pepprar och gör antingen köttbullar på långpanna och fryser in i lämpliga portionspåsar, eller så gör du en stor köttfärslimpa, som du äter med kokt potatis. Vätskan som blir bredvid limpan gör du enkelt en gräddsås av.
Den är jättegod! Om jag har rester på köttfärssås eller av en chili, så brukar jag köpa ett par paprikor, dela dem, fylla med köttfärsen, toppa med ost och/el mozzarella, och ställa i en ugnsform, sen häller jag ett paket keldas toscanska tomatsoppa över och i botten på formen och gratinerar i ugn 20 minuter 170' varmluft. Skitenkelt, äts till ris eller couscous eller pasta om man vill det. Tar max en halvtimme att fixa inklusive ugnstiden.
Eller anställ en kock. Företrädelsevis naken.