Bukefalos 28 år!

En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mmm tyvärr har även jag ms. Förstår att han är skeptisk men Mabthera dödar bara B lymfocyterna i blodet och låter spermie leva :D

Det ska jag hälsa honom. :p Trist med ms, men hoppas du klarar dig bra med mabthera, den verkar, peppar peppar, funka bra på min sambo. Han har inte haft några skov sen han började med den.
 
Jag har bim på söndag, känns som en evighet till dess och igår fick jag menskänningar ont i brösten och ont i magen. Känns som att mensen kommer idag 😧( fast den inte borde, så jag inbillar mig nog bara ) Det är verkligen sjukt påfrestande denna väntan och jag är bara på andra försöket.. Man överanalyserar och jag försöker tänka bort men det är skitsvårt..🙈

Jag har exakt samma, BIM på söndag och nu menskänningar med stickningar i livmodern. Är också på andra försöket
 
Min mens kom igår natt 🙁 ska iväg och tävla nu men det känns som att det kommer gå åt skogen eftersom att huvudet är på andra tankar.
Men men bara att ladda om till nästa försök. Nån gång måste det gå.! 💪 Jag har varit gravid en gång förut så det är ju inte omöjligt! 😄
 
Uppdaterar listan, fick mens igår.

- tussilagon- ÄL CA 15/2, första BIM blir i april...
- Nejlica, första barnet
- KarinStarfighter, Äl ca 11 maj BIM ca 25 maj. 16:e försöket. Inga barn.
- Ackio - Ingen ÄL bekräftad än, barn sen tidigare, utomkveds 2012
- Rouise - ingen koll på ÄL ännu, inga barn sedan tidigare.
- Kluven - slutade använda skydd i augusti-17(hormonella skydd långt tidigare), ÄL troligtvis kring 4/3, BIM 18/3, inga barn sedan tidigare.
- Lickety - Äl 8/3, BIM 22/3, första försöketinleddes förra veckan, inga barn sedan tidigare.
- kmt - ÄL enligt tidigare cykelmönster 17/4, BIM 1/5, försökt sen vinter/ vår 2017, inga barn sedan tidigare.
- Klura - ÄL ca 8/5. BIM ca 22/5. Andra försöket, inga barn.
- Lilleknodd 2 - ÄL ca 20/5, BIM 3/6. Försöker få till ett syskon. Ett MA i v 18 samt ett MF i v 6.
- Hedblomster - ÄL 30/5, BIM 14/6. Försökt sen mars -17, inga barn. X i maj -17.
- Zvinto - ÄL ca 28-30/5, BIM runt 13-15/5. Försökt sen jan -17, andra barnet
- Skuggviol - ÄL ca 7/6, BIM ca 21/6. Andra försöket, inga barn sedan tidigare.
-Ingela_S - ÄL ca 6/6, BIM ca 20/6. Försökt sen nov -16. Inga barn sen tidigare.
 
Hej, igår tog jag mitt sista p-piller på min sista karta och jag tänkte ansluta mig till er här! Bara jag och sambon som vet om bebisplanerna för att slippa pressen, men känner att jag nog kommer behöva ventilera en del :D

- tussilagon- ÄL CA 15/2, första BIM blir i april...
- Nejlica, första barnet
- KarinStarfighter, Äl ca 11 maj BIM ca 25 maj. 16:e försöket. Inga barn.
- Ackio - Ingen ÄL bekräftad än, barn sen tidigare, utomkveds 2012
- Rouise - ingen koll på ÄL ännu, inga barn sedan tidigare.
- Kluven - slutade använda skydd i augusti-17(hormonella skydd långt tidigare), ÄL troligtvis kring 4/3, BIM 18/3, inga barn sedan tidigare.
- Lickety - Äl 8/3, BIM 22/3, första försöketinleddes förra veckan, inga barn sedan tidigare.
- kmt - ÄL enligt tidigare cykelmönster 17/4, BIM 1/5, försökt sen vinter/ vår 2017, inga barn sedan tidigare.
- Klura - ÄL ca 8/5. BIM ca 22/5. Andra försöket, inga barn.
- Lilleknodd 2 - ÄL ca 20/5, BIM 3/6. Försöker få till ett syskon. Ett MA i v 18 samt ett MF i v 6.
- Hedblomster - ÄL 30/5, BIM 14/6. Försökt sen mars -17, inga barn. X i maj -17.
- Zvinto - ÄL ca 28-30/5, BIM runt 13-15/5. Försökt sen jan -17, andra barnet
- Skuggviol - ÄL ca 7/6, BIM ca 21/6. Andra försöket, inga barn sedan tidigare.
-Ingela_S - ÄL ca 6/6, BIM ca 20/6. Försökt sen nov -16. Inga barn sen tidigare.
-Winifred - ÄL ca 13/6, BIM ca 28/6. Inga barn sen tidigare
 
tussilagon- ÄL CA 15/2, första BIM blir i april...
- Nejlica, första barnet
- Ackio - Ingen ÄL bekräftad än, barn sen tidigare, utomkveds 2012
- Rouise - ingen koll på ÄL ännu, inga barn sedan tidigare.
- Kluven - slutade använda skydd i augusti-17(hormonella skydd långt tidigare), ÄL troligtvis kring 4/3, BIM 18/3, inga barn sedan tidigare.
- Lickety - Äl 8/3, BIM 22/3, första försöketinleddes förra veckan, inga barn sedan tidigare.
- kmt - ÄL enligt tidigare cykelmönster 17/4, BIM 1/5, försökt sen vinter/ vår 2017, inga barn sedan tidigare.
- Klura - ÄL ca 8/5. BIM ca 22/5. Andra försöket, inga barn.
- Lilleknodd 2 - ÄL ca 20/5, BIM 3/6. Försöker få till ett syskon. Ett MA i v 18 samt ett MF i v 6.
- Hedblomster - ÄL 30/5, BIM 14/6. Försökt sen mars -17, inga barn. X i maj -17.
- Zvinto - ÄL ca 28-30/5, BIM runt 13-15/5. Försökt sen jan -17, andra barnet
- Skuggviol - ÄL ca 7/6, BIM ca 21/6. Andra försöket, inga barn sedan tidigare.
-Ingela_S - ÄL ca 6/6, BIM ca 20/6. Försökt sen nov -16. Inga barn sen tidigare.
-Winifred - ÄL ca 13/6, BIM ca 28/6. Inga barn sen tidigare.
KarinStarfighter, Påbörjar IVF korta protokollet troligen 28/5.

Mens idag. Ringer kliniken imorgon för att starta upp kort protokoll. Första IVF försöket.
 
Mens idag.. hoppas ÄL inte sker tidigare än beräknat nästa månad för då kommer det bli svårt att få till det.


tussilagon- ÄL CA 15/2, första BIM blir i april...
- Nejlica, första barnet
- Ackio - Ingen ÄL bekräftad än, barn sen tidigare, utomkveds 2012
- Rouise - ingen koll på ÄL ännu, inga barn sedan tidigare.
- Kluven - slutade använda skydd i augusti-17(hormonella skydd långt tidigare), ÄL troligtvis kring 4/3, BIM 18/3, inga barn sedan tidigare.
- Lickety - Äl 8/3, BIM 22/3, första försöketinleddes förra veckan, inga barn sedan tidigare.
- kmt - ÄL enligt tidigare cykelmönster 17/4, BIM 1/5, försökt sen vinter/ vår 2017, inga barn sedan tidigare.
- Lilleknodd 2 - ÄL ca 20/5, BIM 3/6. Försöker få till ett syskon. Ett MA i v 18 samt ett MF i v 6.
- Hedblomster - ÄL 30/5, BIM 14/6. Försökt sen mars -17, inga barn. X i maj -17.
- Zvinto - ÄL ca 28-30/5, BIM runt 13-15/5. Försökt sen jan -17, andra barnet
- Skuggviol - ÄL ca 7/6, BIM ca 21/6. Andra försöket, inga barn sedan tidigare.
-Ingela_S - ÄL ca 6/6, BIM ca 20/6. Försökt sen nov -16. Inga barn sen tidigare.
-Winifred - ÄL ca 13/6, BIM ca 28/6. Inga barn sen tidigare.
KarinStarfighter, Påbörjar IVF korta protokollet troligen 28/5.
- Klura- ÄL ca 12/6, BIM ca 26/6. Tredje försöket, inga barn sedan innan
 
Kontakt med kliniken idag. Börjar spruta med gonal f imorgon, tisdag. 4 dagar med bara den och på lördag blir det den + antagonist för att förhindra ägglossning. Första ultraljudet blir mån 4 juni. Känns helt okej om än lite nervöst. Hoppas på att det inte blir äggplock 9 juni då min kusin gifter sig, men blir det så går vi hoppa bröllopet helt enkelt.
 
VUL idag och tydligen har jag ett ägg som ser lovande ut :nailbiting: Order om att knulla som kaniner närmaste veckan (:angel:) och efter det blodprov för att se att ägget faktiskt släppt. Försöker att inte hoppas på för mycket nu (man tycker att man borde ha vanan inne av att hålla förväntningarna nere efter ett par år och ändå går man här och är supernervös :cautious:) och har fått en plan för hur vi fortsätter själva över semestern bara blodprovet ser bra ut nästa vecka, så det känns ändå bra :up:
 
Kontakt med kliniken idag. Börjar spruta med gonal f imorgon, tisdag. 4 dagar med bara den och på lördag blir det den + antagonist för att förhindra ägglossning. Första ultraljudet blir mån 4 juni. Känns helt okej om än lite nervöst. Hoppas på att det inte blir äggplock 9 juni då min kusin gifter sig, men blir det så går vi hoppa bröllopet helt enkelt.

Skönt att ni kunde starta så fort. Håller tummarna!
 
Alltså, jag är så irriterad på sambon för tillfället. Jag började ju med sprutor igår. Jag är inte van vid att varken ge eller ta injektioner medans sambon är läkare. Igår skulle jag ta första injektionen och det gick väl sådär. Jag fixade det själv, men var hela tiden osäker på de olika stegen och om jag gjorde rätt. Jag kommer fixa det om ett par försök, men jag känner mig just nu väldigt osäker.

Igår bestämde han att han ska iväg och fiska med en kompis ikväll. Jag säger att jag inte fixar detta själv ännu och att han behöver hjälpa mig. Har inte pratat med honom idag pga jobb och jag tänker att jag har sagt tydligt att jag förväntar mig att han är med och stöttar, men han vill väl hellre vara ute. Jag tänker inte ringa. Han får bannemig vara hemma till 21.30. Det är liksom inte mitt projekt utan vårt gemensamma.

Vet inte vad jag vill säga med detta, men behövde skriva av mig...
 
Alltså, jag är så irriterad på sambon för tillfället. Jag började ju med sprutor igår. Jag är inte van vid att varken ge eller ta injektioner medans sambon är läkare. Igår skulle jag ta första injektionen och det gick väl sådär. Jag fixade det själv, men var hela tiden osäker på de olika stegen och om jag gjorde rätt. Jag kommer fixa det om ett par försök, men jag känner mig just nu väldigt osäker.

Igår bestämde han att han ska iväg och fiska med en kompis ikväll. Jag säger att jag inte fixar detta själv ännu och att han behöver hjälpa mig. Har inte pratat med honom idag pga jobb och jag tänker att jag har sagt tydligt att jag förväntar mig att han är med och stöttar, men han vill väl hellre vara ute. Jag tänker inte ringa. Han får bannemig vara hemma till 21.30. Det är liksom inte mitt projekt utan vårt gemensamma.

Vet inte vad jag vill säga med detta, men behövde skriva av mig...
Helt sant att det är ert gemensamma projekt! Hoppas han är där 21.30.
 
Alltså, jag är så irriterad på sambon för tillfället. Jag började ju med sprutor igår. Jag är inte van vid att varken ge eller ta injektioner medans sambon är läkare. Igår skulle jag ta första injektionen och det gick väl sådär. Jag fixade det själv, men var hela tiden osäker på de olika stegen och om jag gjorde rätt. Jag kommer fixa det om ett par försök, men jag känner mig just nu väldigt osäker.

Igår bestämde han att han ska iväg och fiska med en kompis ikväll. Jag säger att jag inte fixar detta själv ännu och att han behöver hjälpa mig. Har inte pratat med honom idag pga jobb och jag tänker att jag har sagt tydligt att jag förväntar mig att han är med och stöttar, men han vill väl hellre vara ute. Jag tänker inte ringa. Han får bannemig vara hemma till 21.30. Det är liksom inte mitt projekt utan vårt gemensamma.

Vet inte vad jag vill säga med detta, men behövde skriva av mig...
Håller med om att ni är två i det här. Dock hanterar man allt olika, jag fick en gång förklara för sambon hur jobbigt det var för mig. Inte bara själva stickandet, men hormonerna, oron mm. Det hjälpte. Så prata med honom om det hela.
 
Alltså, jag är så irriterad på sambon för tillfället. Jag började ju med sprutor igår. Jag är inte van vid att varken ge eller ta injektioner medans sambon är läkare. Igår skulle jag ta första injektionen och det gick väl sådär. Jag fixade det själv, men var hela tiden osäker på de olika stegen och om jag gjorde rätt. Jag kommer fixa det om ett par försök, men jag känner mig just nu väldigt osäker.

Igår bestämde han att han ska iväg och fiska med en kompis ikväll. Jag säger att jag inte fixar detta själv ännu och att han behöver hjälpa mig. Har inte pratat med honom idag pga jobb och jag tänker att jag har sagt tydligt att jag förväntar mig att han är med och stöttar, men han vill väl hellre vara ute. Jag tänker inte ringa. Han får bannemig vara hemma till 21.30. Det är liksom inte mitt projekt utan vårt gemensamma.

Vet inte vad jag vill säga med detta, men behövde skriva av mig...

Fick också en riktigt sådan där irritationsvåg häromveckan när det liksom kändes som att det var mitt ansvar att rodda alltihop kring utredning och behandling. Tror inte riktigt att mannen förstått omfattningen av det hela riktigt, men efter att jag skrikigt, svurit och bett honom köra upp diverse olika utredningstillbehör i något passande hål på sig själv istället (jag blir inte alls lite lätt hormonellt påverkad av tabletterna jag äter :angel::o) och sedan stormat ut och stuckit till jobbet så kunde vi i alla fall prata igenom det ordentligt på kvällen sen :laugh: Och nu känns han faktiskt mycket mer med på banan.

Så jag kör väl med den klyschiga kommentaren "Prata om det med varandra" :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 842
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
67 68 69
Svar
1 375
· Visningar
187 863
Senast: Poppan
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 458
Senast: Milosari
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 412
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp