En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skönt att besöket gick bra! Vad sa de om din sambos medicin? Håller helt med om att det är lite läskigt med alla hormoner, men försöker tänka att det är många innan mig som gått igenom det här. Nu har jag bara sprutat två dagar men känner än så länge ingenting, men det kommer kanske? Iofs ska korta protokollet vara ”snällare” än det långa.
Jag har inte kännt ngt och fått då öka dosen vid kontroll bara :)
 
Okej, kan det vara så att jag inte känner ngt för att äggen inte växer tillräckligt? Har fått starta med 137,5 enheter gonal f vilket jag förstått är ganska lågt?
Jag kände inget förrän en dag eller två innan äggplocket, då det kändes lite spänt i magen. Och då fick vi ändå ut 21 ägg sen. Så man behöver inte känna så mycket. Hade 100IE och fick sänka till 75 sista två sprutdagarna.

Efter plocket kändes det desto mer, sambon såg hur buken svällde första timmen efteråt :o.
 
Okej, kan det vara så att jag inte känner ngt för att äggen inte växer tillräckligt? Har fått starta med 137,5 enheter gonal f vilket jag förstått är ganska lågt?
Jag har sprutat fyra gånger min känsla har varit rätt varje gång märkligt nog! När jag inte kännt så mycket så ja då har de varit lågt antal
 
Nu kom mensen :turd::(
Är så arg och besviken på min kropp just nu. Först så kan den inte hålla min son vid liv i magen och nu kan den inte bli gravid igen.
Överallt hör man om hur himla lätt det är att bli gravid direkt efter ett missfall.
Tack för den, kroppen. Just nu hatar jag dig. :cry::cry::cry:
 
Nu kom mensen :turd::(
Är så arg och besviken på min kropp just nu. Först så kan den inte hålla min son vid liv i magen och nu kan den inte bli gravid igen.
Överallt hör man om hur himla lätt det är att bli gravid direkt efter ett missfall.
Tack för den, kroppen. Just nu hatar jag dig. :cry::cry::cry:
:heartheart:heart
 
Nu kom mensen :turd::(
Är så arg och besviken på min kropp just nu. Först så kan den inte hålla min son vid liv i magen och nu kan den inte bli gravid igen.
Överallt hör man om hur himla lätt det är att bli gravid direkt efter ett missfall.
Tack för den, kroppen. Just nu hatar jag dig. :cry::cry::cry:
Vet inte hur jag ska formulera mig för att inte göra mer skada, för tanken är att trösta :heart Men jag har en vän som gick igenom en liknande händelse med en graviditet som tog slut i ungefär vecka 18 och då blev hon förvarnad att det kunde ta ett tag innan kroppen återhämtade sig. När man talar om att det är lätt att bli gravid efter ett missfall åsyftas (oftast?) de tidiga missfallen, som för kroppen är mer som en mens. Hon fick info om att ju längre graviditeten fortskridit desto längre behöver den för återhämtning, jämfört med efter en fullgången graviditet då ju många får vänta ett tag på ägglossning även om de inte ammar. Hoppas jag fick fram rätt budskap nu, om du tar illa upp ber jag moderatorn plocka bort det.

Stor kram! :heart
 
Vet inte hur jag ska formulera mig för att inte göra mer skada, för tanken är att trösta :heart Men jag har en vän som gick igenom en liknande händelse med en graviditet som tog slut i ungefär vecka 18 och då blev hon förvarnad att det kunde ta ett tag innan kroppen återhämtade sig. När man talar om att det är lätt att bli gravid efter ett missfall åsyftas (oftast?) de tidiga missfallen, som för kroppen är mer som en mens. Hon fick info om att ju längre graviditeten fortskridit desto längre behöver den för återhämtning, jämfört med efter en fullgången graviditet då ju många får vänta ett tag på ägglossning även om de inte ammar. Hoppas jag fick fram rätt budskap nu, om du tar illa upp ber jag moderatorn plocka bort det.

Stor kram! :heart
Jag tog absolut inte illa upp!
Bara skönt att höra att det är okej..
känns lite bättre idag, blev bara mer besviken än jag trodde jag skulle bli :down:
 
Själv sitter jag och försöker planera sommarsemestern, utan att ha en aning om vad vi har framför oss. :p Om jag skulle påbörja behandling vid nästa mens så skulle äggplock i så fall kunna bli i v 32 eller 33, enligt klinikens uträkningar. Är det helt urbota korkat att ens fundera på att resa bort under v 38 då..? Låter säkert egoistiskt, men grejen är att vi ska gifta oss då (planerat sen länge) och såklart hade det varit kul att åka iväg efteråt. Men jag vet inte, om äggplocket blir förskjutet en cykel så blir det väldigt tajt.. och sen händer det något efter äggplock också såklart.

Ett alternativ är annars att vänta två cykler innan behandling påbörjas. Tror vi helt enkelt får bestämma oss för vad vi ska prioritera. Men lite typiskt ändå att allt händer samtidigt. :p
 
Själv sitter jag och försöker planera sommarsemestern, utan att ha en aning om vad vi har framför oss. :p Om jag skulle påbörja behandling vid nästa mens så skulle äggplock i så fall kunna bli i v 32 eller 33, enligt klinikens uträkningar. Är det helt urbota korkat att ens fundera på att resa bort under v 38 då..? Låter säkert egoistiskt, men grejen är att vi ska gifta oss då (planerat sen länge) och såklart hade det varit kul att åka iväg efteråt. Men jag vet inte, om äggplocket blir förskjutet en cykel så blir det väldigt tajt.. och sen händer det något efter äggplock också såklart.

Ett alternativ är annars att vänta två cykler innan behandling påbörjas. Tror vi helt enkelt får bestämma oss för vad vi ska prioritera. Men lite typiskt ändå att allt händer samtidigt. :p

Om du är säker och har marginal på att äggplock blir senast då (och ev insättning senast 5-6 dagar senare så borde det vara lugnt) det jag har hört är dock att man inte ska bada inom två veckor efter plock så det kan ju vara ett argument om ni planerar den typen av resa?

Det är svårt det här med att man blir så uppbokad. Samtidigt som man ju måste få hitta på lite roliga grejor också, annars blir det ju outhärdligt att vänta.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 648
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
67 68 69
Svar
1 362
· Visningar
183 823
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 379
Senast: Milosari
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 812
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp