En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jo är ju skeptisk till att det skall bli nått. Hur är det med stegring vid ma? Vill jag ha ett tidigt ultraljud måste jag gå privat, och just nu vill jag inte lägga de pengarna ifall det blir missfall.

Jag fick stegring vid mitt ma. Långsam men tydlig. Vilken vecka är du i?

Screenshot_20190927-212940_Messenger.jpg

Här är stegringen vid mitt ma. Skulle varit runt vecka 6 eller nåt sånt. Gjorde ultraljud i vecka 8 och då var fostret dött och för litet för veckan.

Hade jag varit du hade jag avvaktat och se hur blödningen utvecklar sig, sen bokat tid för ultraljud runt vecka 8-9.

Du har ingen landstingsansluten privatgyn i närheten? Jag gjorde på ett sånt ställe och betalade typ 300 max.
 
Jo är ju skeptisk till att det skall bli nått. Hur är det med stegring vid ma? Vill jag ha ett tidigt ultraljud måste jag gå privat, och just nu vill jag inte lägga de pengarna ifall det blir missfall.
Hade fin stegring vid mitt MA. Misstänkte inget och gjorde privat VUL i v.12 då jag inte ville vänta till RUL - och då visade det sig vara MA sen typ v.6. Så tyvärr kan man inte vara säker trots stegring.
 
Jo är ju skeptisk till att det skall bli nått. Hur är det med stegring vid ma? Vill jag ha ett tidigt ultraljud måste jag gå privat, och just nu vill jag inte lägga de pengarna ifall det blir missfall.
Du kan ha helt normal stegring även om det inte är en normal graviditet. Det enda du kan göra är att antingen vänta eller gå på VUL. Kostar kanske 70e?
 
Ni som har fått otrivelle, har ni fått fortsatt positivt på ägglossningstest flera dagar? Jag vet att graviditetstest kan visa positivt pga sprutan, men jag funderar på om det gäller samma för ägglossningstesterna 😊 Mina har visat positivt sen torsdag, fick sprutan på onsdagen.
 
Ni som har fått otrivelle, har ni fått fortsatt positivt på ägglossningstest flera dagar? Jag vet att graviditetstest kan visa positivt pga sprutan, men jag funderar på om det gäller samma för ägglossningstesterna 😊 Mina har visat positivt sen torsdag, fick sprutan på onsdagen.
Har inte testat med ägglossningstest efter ovitrelle, men eftersom ägglossningstest kan visa positivt när man är gravid tror jag att de kan göra det efter en ovitrellespruta också!
 
Ni som har fått otrivelle, har ni fått fortsatt positivt på ägglossningstest flera dagar? Jag vet att graviditetstest kan visa positivt pga sprutan, men jag funderar på om det gäller samma för ägglossningstesterna 😊 Mina har visat positivt sen torsdag, fick sprutan på onsdagen.
Ja de visar positivt då
 
Oj menar såklart ovitrelle, men det förstod ni :angel: Så med andra ord kan jag egentligen sluta ”tvinga” sambon att leverera varje dag, det kanske blir betungande om det fortsätter visa positivt i 1-2 veckor till :)
 
Oj menar såklart ovitrelle, men det förstod ni :angel: Så med andra ord kan jag egentligen sluta ”tvinga” sambon att leverera varje dag, det kanske blir betungande om det fortsätter visa positivt i 1-2 veckor till :)

Ja om du måste tvinga kan han nog få en paus, stackarn.

:rofl:
 
Jag hatar de här dagarna när man bara väntar... Dag 11 efter insättning, borde få mens idag eller imorgon om det inte tagit sig. Kan man sova sig igenom tre dagar så man slipper vänta så mycket...?
 
Har varit hos gyn idag för fortsatt utredning. Tyriodeaproverna har varit bra så mensen borde ha kommit igång men icke. Nu väntar spolning av äggledarna 23/10 för att se om det är pcos eller något annat som spökar (tror jag..?).
Är såklart AP-NERVÖS efter att ha läst lite skräckhistorier. Tror inte jag är smärtkänslig så går säkert bra, men ändå läskigt :nailbiting:
 
Har varit hos gyn idag för fortsatt utredning. Tyriodeaproverna har varit bra så mensen borde ha kommit igång men icke. Nu väntar spolning av äggledarna 23/10 för att se om det är pcos eller något annat som spökar (tror jag..?).
Är såklart AP-NERVÖS efter att ha läst lite skräckhistorier. Tror inte jag är smärtkänslig så går säkert bra, men ändå läskigt :nailbiting:
Spolning görs för att kolla så att ledarna har fri passage. Pco-äggstockar ser man på vul.

Spolningen gör inte ont om det är fri passage men kan vara obehagligt. Dock helt överkomligt!
 
Har varit hos gyn idag för fortsatt utredning. Tyriodeaproverna har varit bra så mensen borde ha kommit igång men icke. Nu väntar spolning av äggledarna 23/10 för att se om det är pcos eller något annat som spökar (tror jag..?).
Är såklart AP-NERVÖS efter att ha läst lite skräckhistorier. Tror inte jag är smärtkänslig så går säkert bra, men ändå läskigt :nailbiting:

Jag var också supernervös för spolningen, men det kändes inget alls tyckte jag. Ett vanligt ultraljud är mer obekvämt i mitt tycke. 😋 Lycka till!
 
Nästa vecka ska vi påbörja vår utredning. Är så nervös. Vill egentligen inte alls och hade nog avbokat om inte mannen hade peppat och pushat.. känns som ett så stort misslyckande :(
 
Jag tror det är kört den här gången också, med tanke på mensvärk och mängden blod som började komma igår. Har testdag på måndag 7/10, men har inga höga förhoppningar.

Och det värsta med alltihop är att behöva berätta det för mannen - igen. Hade jag varit själv så hade det inte stört mig, men att inte kunna skapa en familj tillsammans, det stör mig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 648
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
67 68 69
Svar
1 362
· Visningar
183 813
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 379
Senast: Milosari
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 808
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp