En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ni som fortsatt med lutinus efter positivt graviditetstest, hur länge har ni fortsatt?

Jag (tror) att jag tog lutinus i 21 dagar från äggplock, slutade med dem tre dagar efter testdag. Var superorolig för det och ringde kliniken och ville ha mer utskrivet men fick inget. Det gick ju vägen ändå :)
 
Jag får så många tips från andra som gjort många återföringar och jag får panik. Det ska göras immunutredningar i Grekland, speciella spermaprov i Riga, hysteroskopi i Ryssland, mensblodtest som man skickar på posten osv osv... Jag får panik. Jag vill GÄRNA göra allt jag kan men vi har inte råd med allt det där. Helst vill jag bara åka utomlands och göra äggdonation men det vet jag ju inte heller om det funkar eftersom inget tyder på dåliga ägg egentligen.
 
Jag får så många tips från andra som gjort många återföringar och jag får panik. Det ska göras immunutredningar i Grekland, speciella spermaprov i Riga, hysteroskopi i Ryssland, mensblodtest som man skickar på posten osv osv... Jag får panik. Jag vill GÄRNA göra allt jag kan men vi har inte råd med allt det där. Helst vill jag bara åka utomlands och göra äggdonation men det vet jag ju inte heller om det funkar eftersom inget tyder på dåliga ägg egentligen.
Nej nej nej. Jag fick också höra allt det där. Nånstans måste man bestämma sig för att lita på sin egen läkare och sedan bara antingen försöka eller inte.
 
Nej nej nej. Jag fick också höra allt det där. Nånstans måste man bestämma sig för att lita på sin egen läkare och sedan bara antingen försöka eller inte.
Ja jag litar iofs inte på de femton olika läkare som jag möter på min klinik, typ aldrig samma, men jag kan inte hitta någon evidens för mycket av det som föreslås...
 
Ja jag litar iofs inte på de femton olika läkare som jag möter på min klinik, typ aldrig samma, men jag kan inte hitta någon evidens för mycket av det som föreslås...
Jag fick fullt förtroende för vår IVF-läkare som direkt misstänkte mitt immunförsvar fastän provet på det visade normalt. Detta pga vår historik samt min autoimmuna sjukdom.

Skulle vi inte lyckats på tre-fyra försök i Sverige hade vi nog provat utomlands, typ Ryssland eller Riga. Men det är ju dyrt privat, märkte vi som inte var godkända för landstingsfinansierad IVF.
Skulle vilja ha nån som provar saker som kanske är "outside the box" mot i Sverige i så fall.

Samtidigt har jag en bekant som aldrig fick nåt till frysen. Dom hade ett barn på naturlig väg men sen fick de aldrig syskon. Dom fick till slut ett barn till, men höll fast med det läkaren sa i Sverige (Falun).
 
Jag tror att jag i morse fick ett svaaaaaagt svagt plus på BIM.

Det var mitt första eventuella plus på 20 månaders försök, så jag vågar ju inte hoppas på för mycket och ska köpa ett digitalt test för imorgon. Det som är annorlunda nu jämfört med tidigare månader är att jag varit dunderförkyld sedan ägglossningen och haft hög feber några dagar ungefär vid tiden för när ägget ska fästa. 🤨 kroppen har kanske haft annat att fokusera på än att stöta bort ett befruktat ägg..?

Jag genomgick en spolning av äggledarna (utan anmärkning) i januari och det finns tydligen forskning som visar på en något högre graviditetschans i de tre därefter följande cyklarna.
 
Senast ändrad:
Jag tror att jag i morse fick ett svaaaaaagt svagt plus på BIM.

Det var mitt första eventuella plus på 20 månaders försök, så jag vågar ju inte hoppas på för mycket och ska köpa ett digitalt test för imorgon. Det som är annorlunda nu jämfört med tidigare månader är att jag varit dunderförkyld sedan ägglossningen och haft hög feber några dagar ungefär vid tiden för när ägget ska fästa. 🤨 kroppen har kanske haft annat att fokusera på än att stöta bort ett befruktat ägg..?

Jag genomgick en spolning av äggledarna (utan anmärkning) i januari och det finns tydligen forskning som visar på en något högre graviditetschans i de tre därefter följande cyklarna.

Grattis! Svagt plus är ändå ett plus. Hoppas det håller i sig!
 
Jag tror att jag i morse fick ett svaaaaaagt svagt plus på BIM.

Det var mitt första eventuella plus på 20 månaders försök, så jag vågar ju inte hoppas på för mycket och ska köpa ett digitalt test för imorgon. Det som är annorlunda nu jämfört med tidigare månader är att jag varit dunderförkyld sedan ägglossningen och haft hög feber några dagar ungefär vid tiden för när ägget ska fästa. 🤨 kroppen har kanske haft annat att fokusera på än att stöta bort ett befruktat ägg..?

Jag genomgick en spolning av äggledarna (utan anmärkning) i januari och det finns tydligen forskning som visar på en något högre graviditetschans i de tre därefter följande cyklarna.
Om du fick ett svagt plus skulle jag vänta några dagar med att ta ett digitalt test, så det inte är för svagt för att visa plus.

Och grattis!
 
Hos oss är det antagligen manlig faktor som gör det svårt. Nytt prov om 3 månader sen får vi se. På något vänster känns det skönt elakt nog :o
Dels för att det verkar vara lättare ordnat men dels även för att det så inte är mig det är fel på :angel:
 
Senast ändrad:
Hos oss är det antagligen manlig faktor som gör det svårt. Nytt prov om 3 månader sen får vi se. På något vänster känns det skönt elakt nog :o
Dels för att det verkar vara lättare ordnat men dels även för att det så inte är mig det är fel på :angel:
Också mannen kan få hjälp av letrozol om det finns för få spermier eller om testosteronet är för lågt. Annars går det ju ofta att plocka ut fina spermier bland de orörliga också.
 
Om du fick ett svagt plus skulle jag vänta några dagar med att ta ett digitalt test, så det inte är för svagt för att visa plus.

Och grattis!

Tack och tack för tipset om att vänta med att testa! jag hade inte tänkt på att de digitala kan vara mindre känsliga än de superbilliga stickorna jag har.
 
Nu är våran utredning klar, pojkvännens prov var bra, mina prover var bra. Men dålig passage i äggledarna vid spolningen.
Så remiss för IVF skickad.
Skönt att vi kommit så långt, nu är det"bara" att avvakta svar på remissen.
 
Lycka till! Är det via landstinget så kanske det kan bli lite väntetid beroende på var man bor, men skönt att vara på gång i alla fall. 🙂
 
Jag gjorde en snabbvisit i höstbarn 2020-tråden, men jag får väl komma tillbaka till er efter dagens blodbad. Jag har läst här i flera år, men kommenterar sällan.

Jag är faktiskt mindre ledsen/besviken än vad jag trodde. Det här var ju vårt tjugonde försök och det som känns mest jobbigt är faktiskt ovissheten om när fertilitetskliniken hinner ta emot oss. De har inte gjort några behandlingar sen i januari på grund av renoveringar och nu är allt framskjutet på grund av corona. Det lär ju vara ett himla tryck när de öppnar upp för bokningar igen...
 
Jag gjorde en snabbvisit i höstbarn 2020-tråden, men jag får väl komma tillbaka till er efter dagens blodbad. Jag har läst här i flera år, men kommenterar sällan.

Jag är faktiskt mindre ledsen/besviken än vad jag trodde. Det här var ju vårt tjugonde försök och det som känns mest jobbigt är faktiskt ovissheten om när fertilitetskliniken hinner ta emot oss. De har inte gjort några behandlingar sen i januari på grund av renoveringar och nu är allt framskjutet på grund av corona. Det lär ju vara ett himla tryck när de öppnar upp för bokningar igen...
Vad tråkigt ☹️ ❤️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 811
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
67 68 69
Svar
1 373
· Visningar
186 297
Senast: cherie
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 415
Senast: Milosari
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 249
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp