Bukefalos 28 år!

En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 13

Ni som är lite mer erfarna, hur lika ska strecken vara på ägglossningstest?
Jag tycker de är lika men inte 100 lika. Negativt eller positivt?
 
Det där tycker jag är ett svagt test, men dock positivt. Hur många dagar efter ägglossning/innan mens?

Har inte tagit några ÄL-test denna cykel och cyklerna är något oregelbundna men det borde vara ganska exakt två veckor efter möjlig ÄL.

Har aldrig fått tidiga utslag, varesig med dottern eller sen vid missfall så jag hoppas att detta kan vara något som blir starkare om några dagar :nailbiting:
 
De ska vara lika, annars är det negativt.
När det var viktigt att veta exakt omslag dubbelkollade jag med cb digitala rosa.
Misstänkte det, hoppet lever om att det ska komma igång på naturlig väg. Men när det snart gått 1 år så blir man lite nedstämd(även fast jag vet att det kan ta år med diverse försök/hjälp). 😔 Som yngre trodde man aldrig att försöka skaffa barn skulle ta så mycket på huvudet😅

Tips på bra klinik i Göteborgs området?(på pm om man inte får skriva ut)
 
Misstänkte det, hoppet lever om att det ska komma igång på naturlig väg. Men när det snart gått 1 år så blir man lite nedstämd(även fast jag vet att det kan ta år med diverse försök/hjälp). 😔 Som yngre trodde man aldrig att försöka skaffa barn skulle ta så mycket på huvudet😅

Tips på bra klinik i Göteborgs området?(på pm om man inte får skriva ut)
Har du två streck hela cyklen eller är den starkare kring vissa dagar? Det kan ju hända att fönstret för positivt test är väldigt kort bara.
 
Hur har det gått för er? @nejlica @Våfflan

Tack för att du frågar! :heart

Det gick tyvärr inte som önskat utan jag började blöda nu under helgen. :down:

Men jag får väl i alla fall se det som ett bra kvitto på att ägglossningen någon gång ibland faktiskt fungerar. Nu har vi försökt i sju månader sedan sist jag var gravid/fick missfall och jag har inte lyckats pricka in några positiva ÄL-test alls de gånger jag testat (inte för att jag testat så intensivt heller dock)
 
Misstänkte det, hoppet lever om att det ska komma igång på naturlig väg. Men när det snart gått 1 år så blir man lite nedstämd(även fast jag vet att det kan ta år med diverse försök/hjälp). 😔 Som yngre trodde man aldrig att försöka skaffa barn skulle ta så mycket på huvudet😅

Tips på bra klinik i Göteborgs området?(på pm om man inte får skriva ut)
Jag är väldigt nöjd med min klinik, Livio Göteborg :)
 
Någon som testat något sånt här och faktiskt fått resultat?
Screenshot_20220508-184703_Chrome.jpg
 
Hej och hå, ibland går det så låååångsamt och sen går det helt plötsligt fortare än man tänkt sig nästan.
Fick vänta 9 veckor för godkännande av remiss (Stockholm) som vi fick brev på i fredags. Ringde kliniken i dag, jag tänkte mig väl knappast att de skulle ha tid för både nybesök OCH starta upp behandling på nästa mens om 2 veckor.

Ehh, men jo då. Tid för nybesök (pga återbud för förkylning) nu på onsdag 16.30 och med mer eller mindre garanterad möjlighet till start på nästa mens om två veckor. Och jag som typ trodde nybesök nu och sen starta upp behandling i början av augusti.


Den här känslan av att det plötsligt... Går för fort liksom.
😅
Någon som känner igen sig som gjort/gör IVF? Hur tänker/gjorde ni, avvaktade ni lite till för att smälta det hela så att säga eller körde ni hej och hå, gå på! Jag och min sambo hade inget speciellt i utredningen förutom mitt amh som ligger på 1,0.
 
Hej och hå, ibland går det så låååångsamt och sen går det helt plötsligt fortare än man tänkt sig nästan.
Fick vänta 9 veckor för godkännande av remiss (Stockholm) som vi fick brev på i fredags. Ringde kliniken i dag, jag tänkte mig väl knappast att de skulle ha tid för både nybesök OCH starta upp behandling på nästa mens om 2 veckor.

Ehh, men jo då. Tid för nybesök (pga återbud för förkylning) nu på onsdag 16.30 och med mer eller mindre garanterad möjlighet till start på nästa mens om två veckor. Och jag som typ trodde nybesök nu och sen starta upp behandling i början av augusti.


Den här känslan av att det plötsligt... Går för fort liksom.
😅
Någon som känner igen sig som gjort/gör IVF? Hur tänker/gjorde ni, avvaktade ni lite till för att smälta det hela så att säga eller körde ni hej och hå, gå på! Jag och min sambo hade inget speciellt i utredningen förutom mitt amh som ligger på 1,0.
Vad kul att det händer grejer! När jag skulle ringa kliniken för att höra om jag kunde börja min behandling på den mens som startade i slutet av mars hoppades jag lite att de skulle säga att jag skulle vänta eftersom jag kände just att allt plötsligt HÄNDE och att jag då utan egen förskolan skulle få vänta lite. Nu sade de inte att jag skulle vänta och jag kände att jag pga av min ålder inte har en minut att förlora så vi körde på och det gick bra det med.
 
Vad kul att det händer grejer! När jag skulle ringa kliniken för att höra om jag kunde börja min behandling på den mens som startade i slutet av mars hoppades jag lite att de skulle säga att jag skulle vänta eftersom jag kände just att allt plötsligt HÄNDE och att jag då utan egen förskolan skulle få vänta lite. Nu sade de inte att jag skulle vänta och jag kände att jag pga av min ålder inte har en minut att förlora så vi körde på och det gick bra det med.

Jamen typ så jag nästan hoppades med! Min sambo blev ju lite tagen på sängen bara av den godkända remissen, han hade väl någonstans inte riktigt tänkt så långt som att utredning ---> behandling, så han blev ju inte mindre ställd nu. :laugh: Nåja, steg ett ta nybesöket och att jag tar "sprut-besöket" med sköterskan digitalt sen, så kan vi ta beslut efter det. Vi MÅSTE ju faktiskt inte börja om två veckor om vi inte känner det är läge då.
 
Jamen typ så jag nästan hoppades med! Min sambo blev ju lite tagen på sängen bara av den godkända remissen, han hade väl någonstans inte riktigt tänkt så långt som att utredning ---> behandling, så han blev ju inte mindre ställd nu. :laugh: Nåja, steg ett ta nybesöket och att jag tar "sprut-besöket" med sköterskan digitalt sen, så kan vi ta beslut efter det. Vi MÅSTE ju faktiskt inte börja om två veckor om vi inte känner det är läge då.
Ni har ju tiden för er! Om det känns som om ni behöver smälta det så gör det.
 
Hej och hå, ibland går det så låååångsamt och sen går det helt plötsligt fortare än man tänkt sig nästan.
Fick vänta 9 veckor för godkännande av remiss (Stockholm) som vi fick brev på i fredags. Ringde kliniken i dag, jag tänkte mig väl knappast att de skulle ha tid för både nybesök OCH starta upp behandling på nästa mens om 2 veckor.

Ehh, men jo då. Tid för nybesök (pga återbud för förkylning) nu på onsdag 16.30 och med mer eller mindre garanterad möjlighet till start på nästa mens om två veckor. Och jag som typ trodde nybesök nu och sen starta upp behandling i början av augusti.


Den här känslan av att det plötsligt... Går för fort liksom.
😅
Någon som känner igen sig som gjort/gör IVF? Hur tänker/gjorde ni, avvaktade ni lite till för att smälta det hela så att säga eller körde ni hej och hå, gå på! Jag och min sambo hade inget speciellt i utredningen förutom mitt amh som ligger på 1,0.

Jag håller med @Våfflan , känner ni att ni behöver smälta det så gör det. :) Annars hade jag sagt kör på. Det är ju ändå två veckor tills ni kan påbörja behandlingen.

Vi blev nekade behandlingsstart och fick vänta en extra månad vid alla våra tre försök hos landstinget, det är också sjukt frustrerande när man bara vill komma igång.
 
Hej och hå, ibland går det så låååångsamt och sen går det helt plötsligt fortare än man tänkt sig nästan.
Fick vänta 9 veckor för godkännande av remiss (Stockholm) som vi fick brev på i fredags. Ringde kliniken i dag, jag tänkte mig väl knappast att de skulle ha tid för både nybesök OCH starta upp behandling på nästa mens om 2 veckor.

Ehh, men jo då. Tid för nybesök (pga återbud för förkylning) nu på onsdag 16.30 och med mer eller mindre garanterad möjlighet till start på nästa mens om två veckor. Och jag som typ trodde nybesök nu och sen starta upp behandling i början av augusti.


Den här känslan av att det plötsligt... Går för fort liksom.
😅
Någon som känner igen sig som gjort/gör IVF? Hur tänker/gjorde ni, avvaktade ni lite till för att smälta det hela så att säga eller körde ni hej och hå, gå på! Jag och min sambo hade inget speciellt i utredningen förutom mitt amh som ligger på 1,0.

Förlåt om jag ställer dum fråga, men är amh 1 lågt? Jag har det också tydligen men förstår inte hur lågt det är. Står så olika när jag googlar..
 
Förlåt om jag ställer dum fråga, men är amh 1 lågt? Jag har det också tydligen men förstår inte hur lågt det är. Står så olika när jag googlar..
Amh är så krångligt tycker jag 😅 Det står ofta i två olika enheter, så det är de du behöver titta på när du googlar och kollar på ditt eget värde. Plus att det är kopplat till ålder, så de kan va bra för en ålder och dåligt för en annan... Men de säger ju mest om reserven och mängden ägg, inte så mycket om kvaliteten på äggen som är minst lika viktigt. Tror att det hjälper läkarna i när de ska bestämma behandling och medicindos och sånt, men har inte så stor betydelse för en själv när man försöker typ. För då behöver man ju ha ägglossning där man lossar ett ägg av bra kvalité. Vilket inte amh berättar... Med det sagt så är jag absolut inget proffs, så jag kan ha missförstått! Någon annan som har andra tankar och kan bidra?
 
Jag håller äntligen på att förbereda för frysåterföring! Får köra en stimulerad cykel så hoppas att medicinen fungerar så att allt ser bra ut på nästa ultraljud. Vågar inte hoppas att det ska gå bra, men känns lite tråkigt att gå runt och tänka att det inte kommer gå också och inte vara glad för att få sätta in ett embryo... Hur har ni förhållit er till hopp och att vara glada för det som blir? Är skönt att göra något såklart, men är så fokuserad på resultatet att allt utom ett positivt test känns bara transportsträcka. Vet inte hur jag ska förklara, men nån kanske känner igen sig 😅
 
Förlåt om jag ställer dum fråga, men är amh 1 lågt? Jag har det också tydligen men förstår inte hur lågt det är. Står så olika när jag googlar..
Mja, egentligen kanske inte "lågt-lågt". Men i det lägre intervallet för min ålder, 33 år, som jag förstått det som. Det hade väl t.ex ansetts som lågt för någon som är flera år yngre än jag men hade kanske setts som helt normalt för någon som är flera år äldre än jag samtidigt.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 936
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 508
Senast: Milosari
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 148
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 977
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp