Bukefalos 28 år!

En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 13

Ja, men vi fyller på listan med sånt som inte är så bra vid önskad ägglossning/befruktning med borrelia också. Tack så mycket.
Återkommer om nån månad eller sju.

Det här är ju totalt anekdotiskt, men jag hade borrelia när jag blev gravid med dottern. Det påverkade ingenting 😊
Som sagt anekdotiskt, men ändå 😊
 
Det här är ju totalt anekdotiskt, men jag hade borrelia när jag blev gravid med dottern. Det påverkade ingenting 😊
Som sagt anekdotiskt, men ändå 😊
Känns bara som att jag är alldeles för stressad, fet och med för många fel för att det här någonsin ska funka. Förra gången fick vi ju lite stöd genom gyn, men då vägde jag 10 kg mindre än nu.
Så att gå med borrelia och må ännu mer skit känns ju inte som nåt som underlättar direkt.

Men tack, ditt inlägg skingrar lite det totalmörka.
 
Här går det lite framåt :) Gjorde psykosocial utredning idag och blev ”godkänd” så nu ska remissen snart gå iväg till mitt landsting som skickar den vidare till Sahlgrenska. Sen blir det tre månaders väntetid innan jag kan åberopa vårdgarantin och förhoppningvis komma tillbaka till kliniken som gjort utredningen 🤞
 
Då var äggplocket avklarat för denna gången. Fick ut 3 ägg, så det var verkligen spiken i kistan för våra egna försök. Detta var ju trots långt protokoll och maxdos med sprutor i 14 dagar. Det är helt enkelt inte lönt att lägga pengar på fler försök, känner vi.

Intressant att vi ändå gjort två äggplock tidigare under pandemin, men detta var första gången som min man inte fick följa med in under ingreppet.
 
Då var äggplocket avklarat för denna gången. Fick ut 3 ägg, så det var verkligen spiken i kistan för våra egna försök. Detta var ju trots långt protokoll och maxdos med sprutor i 14 dagar. Det är helt enkelt inte lönt att lägga pengar på fler försök, känner vi.

Intressant att vi ändå gjort två äggplock tidigare under pandemin, men detta var första gången som min man inte fick följa med in under ingreppet.
Jag håller tummarna, @Ingela_S, vi har ju på något vis gjort den här resan tillsammans, om än på håll. Jag önskar sååå att det går vägen! ❤️
 
Men skit då... Ett ägg befruktat, men har inte utvecklats som det borde så man ville inte sätta tillbaka det idag som planerat. Ger det en chans att växa till sig till onsdag, men de hade inga höga förhoppningar.

Och nu måste jag bestämma om jag ska meddela min man nu eller ikväll. När är bästa tiden att knäcka honom och krossa alla förhoppningar...
 
Men skit då... Ett ägg befruktat, men har inte utvecklats som det borde så man ville inte sätta tillbaka det idag som planerat. Ger det en chans att växa till sig till onsdag, men de hade inga höga förhoppningar.

Och nu måste jag bestämma om jag ska meddela min man nu eller ikväll. När är bästa tiden att knäcka honom och krossa alla förhoppningar...
Fy så tråkigt ❤️
Berätta nu så kan ni iaf dela sorgen
kram!
 
Men skit då... Ett ägg befruktat, men har inte utvecklats som det borde så man ville inte sätta tillbaka det idag som planerat. Ger det en chans att växa till sig till onsdag, men de hade inga höga förhoppningar.

Och nu måste jag bestämma om jag ska meddela min man nu eller ikväll. När är bästa tiden att knäcka honom och krossa alla förhoppningar...
Men vilket jättetråkigt besked! Det är fint av din man att han fortfarande är så hoppfull, förstår att det känns jobbigt att berätta. Hoppas ni kan stötta varandra :heart
 
Men skit då... Ett ägg befruktat, men har inte utvecklats som det borde så man ville inte sätta tillbaka det idag som planerat. Ger det en chans att växa till sig till onsdag, men de hade inga höga förhoppningar.

Och nu måste jag bestämma om jag ska meddela min man nu eller ikväll. När är bästa tiden att knäcka honom och krossa alla förhoppningar...
:(
 
Hej!
Jag ska göra IVF som ensamstående. Det har gått ganska fort. Jag är ” medicinsk” klar och remitterad till en ivf-klinik. Ska bara träffa kuratorn och gynekologen tror att det samtalet blir innan jul förhoppningsvis. Sen matchas med donator. Det har varit en bergochdalbana. Fick en käftsmäll när mitt AMH va 0,27 ( är 30 år) så det blir ivf med hög dos läkemedel istället för insemination som först va planerat. Jag har alltid velat ha barn men nu när jag är mitt i det så skriker hela kroppen. Hoppas hoppas att det kommer gå. Jag har endometrios sedan lång tid tillbaka jag är så nervös för att det inte ska gå. Visste inte hur mycket jag ville ha barn innan jag fick svart på vitt att det kan gå trögt. Men jag har världens snällaste gynekolog och han har stora förhoppningar i alla fall :)
 
Hej!
Jag ska göra IVF som ensamstående. Det har gått ganska fort. Jag är ” medicinsk” klar och remitterad till en ivf-klinik. Ska bara träffa kuratorn och gynekologen tror att det samtalet blir innan jul förhoppningsvis. Sen matchas med donator. Det har varit en bergochdalbana. Fick en käftsmäll när mitt AMH va 0,27 ( är 30 år) så det blir ivf med hög dos läkemedel istället för insemination som först va planerat. Jag har alltid velat ha barn men nu när jag är mitt i det så skriker hela kroppen. Hoppas hoppas att det kommer gå. Jag har endometrios sedan lång tid tillbaka jag är så nervös för att det inte ska gå. Visste inte hur mycket jag ville ha barn innan jag fick svart på vitt att det kan gå trögt. Men jag har världens snällaste gynekolog och han har stora förhoppningar i alla fall :)
Åh, nästan samma historia som för mig då :( mitt AMH är också sjukt lågt (jag fick inget värde) så det blir också intensiv IVF direkt istället för insemination. Jag ska dock vänta 3 månader för att få det på vårdgarantin..
 
Är det någon som har erfarenhet av nån dansk ivf-klinik? Vi har ju ganska nära till Köpenhamn, så sneglar lite på det hållet för äggdonation.
 
Fick precis veta precis hur låga mina AMH-värden är, de har legat på 0,1 två gånger :( Egentligen ska de vara på minst 0,5 för att man ens ska testa ivf, men det verkar som att jag kan få försöka då läkaren misstänker att mina påverkas av att jag fortfarande äter p-piller. (Även det enligt rekommendation från läkaren, då jag ska vänta på landstingsfinansierong)
Är inte säker på att jag vill göra dubbeldonation, så kände lite hur väntan blev väldigt tuff nu :(
 
Fick precis veta precis hur låga mina AMH-värden är, de har legat på 0,1 två gånger :( Egentligen ska de vara på minst 0,5 för att man ens ska testa ivf, men det verkar som att jag kan få försöka då läkaren misstänker att mina påverkas av att jag fortfarande äter p-piller. (Även det enligt rekommendation från läkaren, då jag ska vänta på landstingsfinansierong)
Är inte säker på att jag vill göra dubbeldonation, så kände lite hur väntan blev väldigt tuff nu :(
Hoppas det går bra för dig❤️ Mitt AMH är på 0,27. Jag åt fortfarande p-piller när jag tog det. Visste inte att det påverkades av det… jag ska få göra IVF ändå men med hög dos läkemedel. Jag har inte hört om gränsen 0,5 för att göra ivf.
 
Hoppas det går bra för dig❤️ Mitt AMH är på 0,27. Jag åt fortfarande p-piller när jag tog det. Visste inte att det påverkades av det… jag ska få göra IVF ändå men med hög dos läkemedel. Jag har inte hört om gränsen 0,5 för att göra ivf.
Tror den gränsen var på just min klinik, men läkaren har ju godkänt mig för Ivf, så hoppas hon har rätt i att det kan vara värt några försök, och att inte landstinget får för sig att gå emot hennes bedömning..
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 833
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 449
Senast: Milosari
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 365
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 477
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp