Absolut, bara lägsta antalet hittills och det svåraste för mig har ju inte varit mängden ägg utan att få de befruktade äggen att nå till blastocyster, så lite orolig är jag med bara 5 st denna gång... Men visst krävs det i slutändan bara ett enda guldägg

Blä, jag avskyr verkligen denna berg- och dalbana som IVF innebär. Ena dagen oro, nästa lugnande eller glädjande besked, ytterligare en dag går och då får man dåliga nyheter osv. Lite psykisk terror är det, och trodde aldrig innan att jag faktiskt skulle tycka det var såhär jobbigt. Men jag var väl lite naiv också och trodde det skulle ta sig snabbare.
Nej, inget sånt prat ännu. Vi har ju också ett frysförsök kvar i paketet efter detta. Och sen möjlighet att köpa till extra insättningar/försök såklart.
Två ägg sätter de bara in om de har två embryon som ser väldigt skruttiga ut, så chansen till tvillingar ej bedöms högre än om man hade satt in ett. Frågan om sätta in två ägg bedömer endast kliniken och isf kan man bli tillfrågad vid insättning.