"En unge i minuten"

Sv: "En unge i minuten"

Jag var på väg att skriva att "annat är det väl inne på BB, där får det gärna vara roligare inrett..." tills jag kom på att man ju då har en bebis att titta på 24/7. Sambon köpte en tidning till mig efter förlossningen, jag har fortfarande inte läst den. :D
 
Sv: "En unge i minuten"

Gillar En unge i minuten, de har hittat ett format som är informativt men ändå inte obehagligt närgånget. Tror de fast monterade kamerorna bidrar, familjerna får ganska mycket lugn och ro och handkameror är väl nästan bara med när personalen är där.

Men i gårdagens avsnitt led jag med mamman som blev lämnad helt ensam där när alla for iväg med barnet. Att pappan följde med barnet tycker jag är helt rätt, men jag hade tyckt väldigt illa om att bli helt ensam efter en sådan förlossning med ett så tidigt fött barn. Någon ur personalen kunde stannat med henne, något jag tycker de verkar bra med i övrigt där så det kanske fanns en anledning till det.
 
Sv: "En unge i minuten"

Ja, för mig har det betydelse hur min omgivning ser ut. Allra helst hade jag fött hemma, om jag hade kunnat få hem en barnmorska.
Jag blir lugnare om min omgivning känns behaglig. Och när man föder barn är det viktigt att känna sig lugn.
Jag valde bort Eskilstunas förlossning just för att det kändes så fult och otrevligt där. Var inne där på observation när jag väntade första barnet.
 
Sv: "En unge i minuten"

Kl

Här är en till som tittar varje vecka :)

Men en sak jag funderar på. Var det bara jag som inte fick äta under min förlossning? Jättemånga av dom i programet har ju ätit mat under tiden. Jag fick bara dricka? Men det kanske är olika från person till person?
 
Sv: "En unge i minuten"

Jag brydde mig inte det minsta att det var sjukhuslikt i rummet. Jag fick dessutom spendera natten i rummet då det var fullt på "BB" som förövrigt ser ungefär likadant. Jag hade nog känt mig mer obekväm och jag kom till ett inrett rum som i någons hem.
Men de kunde ju byta ut klockorna till någon som inte har tickande visare..... :angel:
 
Sv: "En unge i minuten"

Jag kollar och gråter varje gång. Inser när jag ser programmet att jag nog själv hade en ganska lätt förlossning, och framför allt inte så lång. Sen kan jag känna mig lite lurad. Tror de var i förra veckan då mamman fick epidral när hon var öppen 3 cm och hon verkade i mina ögon ganska oberörd. Jag tror jag fick det vid 7 cm och då hade jag så ont att jag trodde jag skulle gå i 2 bitar. När den väl va lagd va det dax att krysta så det hjälpte mig ingenting. Jag sög lustgas som en galning, och får jag flera barn ska jag nog försöka använda lite mindre. I programmet ser man hur de pratar med varandra, på ett sätt som inte jag gjorde. Jag var nog inne i min lustgas bubbla. Hur som.... Gillar programet mkt!
 
Sv: "En unge i minuten"

Visst hade jag också tyckt att det var lite obekvämt om det sett ut som någon annans hem jag skulle föda i. Men i och med att det stod en stor förlossningssäng mitt i rummet och hängde en stor lampa ovanför och var diverse andra sjukhusprylar i rummet så såg det inte alls ut som någons hem.

Hur det ser ut på bb i Nyköping har jag ingen aning om. Har åkt hem samma dag.
Jag känner mig alldeles för obekväm på sjukhus.
 
Sv: "En unge i minuten"

Ja, för mig har det betydelse hur min omgivning ser ut. Allra helst hade jag fött hemma, om jag hade kunnat få hem en barnmorska.
Jag blir lugnare om min omgivning känns behaglig. Och när man föder barn är det viktigt att känna sig lugn.
Jag valde bort Eskilstunas förlossning just för att det kändes så fult och otrevligt där. Var inne där på observation när jag väntade första barnet.

Ja så känns det för mig nu också, så här i förväg. Jag gillar inte alls sjukhusmiljöer och har svårt att se hur jag skulle kunna känna mig bekväm i en utlämnad position under lysrörsbelysning. Typ. Jag låg på en sån där brits med värkar i fem timmar och väntade på att få träffa en läkare när jag hade missfall senast. Jag tänker stanna hemma så länge det bara går...

Här får man ju inte göra studiebesök på förlossningavdelningarna längre... :( Jag skulle känna mig mycket lugnare om jag fick se hur det såg ut först.
 
Sv: "En unge i minuten"

Jag brydde mig inte det minsta att det var sjukhuslikt i rummet. Jag fick dessutom spendera natten i rummet då det var fullt på "BB" som förövrigt ser ungefär likadant. Jag hade nog känt mig mer obekväm och jag kom till ett inrett rum som i någons hem.
Men de kunde ju byta ut klockorna till någon som inte har tickande visare..... :angel:

Känns det som att inkräkta i någon annans hem när du bor på hotell också?
 
Sv: "En unge i minuten"

Nu vet jag inte alls var du bor, men jag måste rekommendera Södra BB på SÖS. Födde mitt andra barn där och kan inte tänka mig att föda någon annanstans, om det skulle bli aktuellt!
 
Sv: "En unge i minuten"

Men hur idiotiskt är det inte att ha såna klockor?! Det var faktiskt största anledningen till att vi bara stannade en natt, vi kunde inte sova för det där eviga tickandet. :grin:
 
Sv: "En unge i minuten"

Jag bor "jättenorr" om Sthlm och har skrivit in mig på BB Sthlm som förstahandsval. Har hört mycket gott om dem och hoppas jag får plats där. Men tack för tipset, blir det så att vi vallas runt i brist på plats så ska jag komma ihåg det! :)
 
Sv: "En unge i minuten"

Jag har också hört mycket gott om BB sthlm, men det är åt fel håll för oss. Hoppas du får en bra förlossningsupplevelse oavsett var du hamnar. :)
 
Sv: "En unge i minuten"

Haha, men som sagt det går att få klockorna tysta. Men visst är det lite tokigt :)

Skogstrollet: Även jag har hört bara gott om BB-Sthlm.
 
Sv: "En unge i minuten"

Ett bra sätt att få lediga platser med andra ord ;) ingen vill stanna för länge med irreterande oljud.
 
Sv: "En unge i minuten"

Jätteskönt att det är fler som hört gott om det stället. Jag hoppas innerligt nu bara att det finns plats för mig när det är dags. Mitt i semestertider... Är inte ni lite bekymrade över just det? Att det är semestertider när det är dags? Jag frågade min BM om det brukar märkas på förlossningsavdelningarna och hennes tämligen svävande svar blev: "jooo men de brukar ju klara sig ändå....! Barnen föds. "
Ehm, jomenvisst... :p
 
Sv: "En unge i minuten"

i viss mån, beroende på hur hotellet ser ut. Vissa hotell är för hemtrevligt stylade, medan andra har hotellinredning. Det tycker jag känns bättre.
 
Sv: "En unge i minuten"

Han va helt underbar ju!

-får jag pussa honom? :love:
Grät när dom fick sin pojk, kände väldigt mycket för just pappan där. Han verkade så genomsnäll.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
21 176
Gravid - 1år Inför min förra förlossning (som var min första) var jag mer rädd för epiduralen än för smärtan. Jag är jättenöjd med hur förlossningen...
2
Svar
33
· Visningar
3 727
Senast: Comfort
·
Dressyr Nu har vi ju avhandlat var godkänt gränsen går och vart den faktiskt går (missförstå mig rätt ;)), det behöver vi inte fortsätta med i o...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
12 932
Senast: Emelei
·
Gravid - 1år Nu tänkte jag att jag skulle försöka skriva ner min förlossningsberättelse, och jag börjar med något så trevligt som en slempropp...
Svar
19
· Visningar
2 040
Senast: vindvissla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp