Enchanted forest ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
följd fråga: är inte ALLA goda roller i rollistan drakar ?
Jag undrade iom denna kommentaren @Blacksmithfarm ( jag fick uppfattningen att alla goda roller var drakar ) Men det kan vara så att det är du som uppfattat det rätt - därav min fråga :)

Förlåt jag skrev fel. Alla drakar UTOM Woraug är goda. Alla goda är dock inte drakar.
Cimorene, Morwen, Alianora och Stenprinsen är människor och kan därför inte dö av drakörten :)
 
lite funderingar mer kring den neutrale
- inte bara kring vinstvillkoren eller vilken sida den ev tillhör
Noterar även att den har ett lynchstop ( vid ett tillfälle? ) och kan skydda någon varje natt som den väljer ?
Men bara så länge rollen är neutral , så fort den blir antingen ond eller god så har han inga sådana skydd kvar att kunna göra?
Lär ställa till det lite i spioninfon antar jag , om den kan skydda - hur ska den som får infon veta om det är ängeln eller den neutrale som gör det ( enda trösten är väl att även ulvarna kan få samma bekymmer om de bommar ett käk? så länge det inte är uppenbart om den neutrale blivit god/ eller ond pga i vilken ordning de som har vissa roller lynchas eller käkas )
 
Noterar även att den har ett lynchstop ( vid ett tillfälle? ) och kan skydda någon varje natt som den väljer ?
Men bara så länge rollen är neutral , så fort den blir antingen ond eller god så har han inga sådana skydd kvar att kunna göra?
Rätt. Han har bara ett lynchstopp, men kan skydda varje natt. Slutar han vara neutral försvinner beskyddet + lynchstoppet om det inte utnyttjats än. :)

Lär ställa till det lite i spioninfon antar jag , om den kan skydda - hur ska den som får infon veta om det är ängeln eller den neutrale som gör det ( enda trösten är väl att även ulvarna kan få samma bekymmer om de bommar ett käk? så länge det inte är uppenbart om den neutrale blivit god/ eller ond pga i vilken ordning de som har vissa roller lynchas eller käkas )
Vem har sagt att det ska vara lätt? :devil:
 
OT
jag antar att storyline och namn är tagna från någon fantasy- serie eller film ?
Ingen jag läst eller känner till isf.
 
Jag är också här. Inte förtjust i den neutrala. Med lite otur kan den ju vinna dag 2 O_o.

Så särskilt neutral är den ju inte egentligen. Den är ju en tredje sida tills/om den bli god eller ond. Omvandling i lightmodell.
 
Jag är här, är väldigt lost efter ett långt uppehåll från ulvlekar men ja, jag ska göra så gott jag kan för att hänga med i alla roller :p

Jag är mest lost att du har en bild jag känner igen men "fel" namn. ;)

Men jag känner mig också väldigt ringrostig...
 
lite funderingar mer kring den neutrale
- inte bara kring vinstvillkoren eller vilken sida den ev tillhör
Noterar även att den har ett lynchstop ( vid ett tillfälle? ) och kan skydda någon varje natt som den väljer ?
Men bara så länge rollen är neutral , så fort den blir antingen ond eller god så har han inga sådana skydd kvar att kunna göra?
Lär ställa till det lite i spioninfon antar jag , om den kan skydda - hur ska den som får infon veta om det är ängeln eller den neutrale som gör det ( enda trösten är väl att även ulvarna kan få samma bekymmer om de bommar ett käk? så länge det inte är uppenbart om den neutrale blivit god/ eller ond pga i vilken ordning de som har vissa roller lynchas eller käkas )

Det brukar väl stå "ängeln skyddar x" i spioninfo? Då bör det stå "den neutrale skyddar y" tänker jag.
Ulvarna lär ju däremot ha tre att fundera över, välsignad, ängel eller neutral. Så länge alla är i livet då...
 
Det brukar väl stå "ängeln skyddar x" i spioninfo? Då bör det stå "den neutrale skyddar y" tänker jag.
Ulvarna lär ju däremot ha tre att fundera över, välsignad, ängel eller neutral. Så länge alla är i livet då...

Fast spioninfon skulle väl spridas ut? Så om ulvarna bommar ett käk kan en få raden "Ulvarna försöker käka x" och en annan "den neutrale skyddar x" och en tredje "ängeln skyddar y".
 
Det brukar väl stå "ängeln skyddar x" i spioninfo? Då bör det stå "den neutrale skyddar y" tänker jag.
Ulvarna lär ju däremot ha tre att fundera över, välsignad, ängel eller neutral. Så länge alla är i livet då...
Men jag tänkte väl mest på detta som LL skrivit om katterna ( spionerna )

"Dessa springer runt lite här och var där de vill och kan då få reda på det mesta. Denna infon springer de sedan och berättar för de som de tror är goda (goda roller+Woraug+Therandil). (Spioninfon lottas ut varje natt bland dessa rad för rad, så flera olika kan få info samma natt)"

Känns som det kan bli rätt förvirrat !!
Om jag nu ens fattat detta rätt så är det
1) några goda som får en rad var varje natt som de dessutom sedan
2) ska sprida till en annan god roll+ worag + therandil ?) och om de sedan skulle råka ge en rad till någon annan än dessa roller så kommer inte raden fram??
@Derring-Do @Madalitso
Är det korrekt uppfattat? Eller är jag vimsig nu igen :crazy:
 
Fast spioninfon skulle väl spridas ut? Så om ulvarna bommar ett käk kan en få raden "Ulvarna försöker käka x" och en annan "den neutrale skyddar x" och en tredje "ängeln skyddar y".
jag har tom uppfattat det så att en får en rad som den sedan ska skicka vidare till en annan ?
 
Men jag tänkte väl mest på detta som LL skrivit om katterna ( spionerna )

"Dessa springer runt lite här och var där de vill och kan då få reda på det mesta. Denna infon springer de sedan och berättar för de som de tror är goda (goda roller+Woraug+Therandil). (Spioninfon lottas ut varje natt bland dessa rad för rad, så flera olika kan få info samma natt)"

Känns som det kan bli rätt förvirrat !!
Om jag nu ens fattat detta rätt så är det
1) några goda som får en rad var varje natt som de dessutom sedan
2) ska sprida till en annan god roll+ worag + therandil ?) och om de sedan skulle råka ge en rad till någon annan än dessa roller så kommer inte raden fram??
@Derring-Do @Madalitso
Är det korrekt uppfattat? Eller är jag vimsig nu igen :crazy:
eller så menar LL helt enkelt att det är de rollerna som kan få en spionrad som de sedan ska försöka förmedla i leken insåg jag efter att ha funderat lite till hur det egentligen stod ?
:grin:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 019
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 420
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 054
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 934
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp