Enchanted forest ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast spioninfon skulle väl spridas ut? Så om ulvarna bommar ett käk kan en få raden "Ulvarna försöker käka x" och en annan "den neutrale skyddar x" och en tredje "ängeln skyddar y".
Det är klart. Så den som får en rad om ngn som är skyddad kommer inte kunna vara säker på att det är den som är ulvarnas val vid misslyckat käk. Nu är jag med igen...

Men jag tänkte väl mest på detta som LL skrivit om katterna ( spionerna )

"Dessa springer runt lite här och var där de vill och kan då få reda på det mesta. Denna infon springer de sedan och berättar för de som de tror är goda (goda roller+Woraug+Therandil). (Spioninfon lottas ut varje natt bland dessa rad för rad, så flera olika kan få info samma natt)"

Känns som det kan bli rätt förvirrat !!
Om jag nu ens fattat detta rätt så är det
1) några goda som får en rad var varje natt som de dessutom sedan
2) ska sprida till en annan god roll+ worag + therandil ?) och om de sedan skulle råka ge en rad till någon annan än dessa roller så kommer inte raden fram??
@Derring-Do @Madalitso
Är det korrekt uppfattat? Eller är jag vimsig nu igen :crazy:
Nä? Som jag fattar det så lottar LL ut x antal rader bland alla som inte sitter i lyan.
 
Det är klart. Så den som får en rad om ngn som är skyddad kommer inte kunna vara säker på att det är den som är ulvarnas val vid misslyckat käk. Nu är jag med igen...


Nä? Som jag fattar det så lottar LL ut x antal rader bland alla som inte sitter i lyan.
jag kom på att det gick att läsa på olika sätt. Avvaktar hur LL menade när de sedermera kommer in igen :)
 
Men jag tänkte väl mest på detta som LL skrivit om katterna ( spionerna )

"Dessa springer runt lite här och var där de vill och kan då få reda på det mesta. Denna infon springer de sedan och berättar för de som de tror är goda (goda roller+Woraug+Therandil). (Spioninfon lottas ut varje natt bland dessa rad för rad, så flera olika kan få info samma natt)"

Känns som det kan bli rätt förvirrat !!
Om jag nu ens fattat detta rätt så är det
1) några goda som får en rad var varje natt som de dessutom sedan
2) ska sprida till en annan god roll+ worag + therandil ?) och om de sedan skulle råka ge en rad till någon annan än dessa roller så kommer inte raden fram??
@Derring-Do @Madalitso
Är det korrekt uppfattat? Eller är jag vimsig nu igen :crazy:
Morwens katter är inga spelare (försök bestämma vad en katt ska göra om du kan ;)) utan vi LLs låter dem springa och viska info åt oss, åt alla som inte är trollkarlar. Alltså i klarspråk: vi lottar ut spioninfon rad för rad bland de som inte sitter i lyan, ingen ska skicka vidare något.
 
Morwens katter är inga spelare (försök bestämma vad en katt ska göra om du kan ;)) utan vi LLs låter dem springa och viska info åt oss, åt alla som inte är trollkarlar. Alltså i klarspråk: vi lottar ut spioninfon rad för rad bland de som inte sitter i lyan, ingen ska skicka vidare något.

Dvs rent teoretiskt kan en god få alla rader en natt, även om chansen är liten?

Jag känner mest att jag ska fokusera på att hitta onda och få ut dem, så får alla ni med fungerande hjärna tänka på allt knepigt som kan hända. ;)

Fast det är klart, då måste jag vara säker på att jag kan lita på er andra. :nailbiting: :arghh:
 
Tycker fö att den här leken är precis som alla andra lekar. Jag läser rollistan, tycker att jag fattar hyfsat och sedan läser jag allas kommentarer och frågor, vilket får mig att inse att jag inget fattat. :rofl:
 
Morwens katter är inga spelare (försök bestämma vad en katt ska göra om du kan ;)) utan vi LLs låter dem springa och viska info åt oss, åt alla som inte är trollkarlar. Alltså i klarspråk: vi lottar ut spioninfon rad för rad bland de som inte sitter i lyan, ingen ska skicka vidare något.
Är det 9 rader som lottas ut varje natt? Det är ju 9 katter...
 
Morwens katter är inga spelare (försök bestämma vad en katt ska göra om du kan ;)) utan vi LLs låter dem springa och viska info åt oss, åt alla som inte är trollkarlar. Alltså i klarspråk: vi lottar ut spioninfon rad för rad bland de som inte sitter i lyan, ingen ska skicka vidare något.

Tack!

Kan en få flera rader vid samma tillfälle?
 
Dvs rent teoretiskt kan en god få alla rader en natt, även om chansen är liten?
Ja, rent teoretiskt sett kan alla rader hamna hos samma, men då får nog @Madalitso kolla så hennes slumptalsgenerator verkligen funkar. ;)

Är det 9 rader som lottas ut varje natt? Det är ju 9 katter...
Det är så många rader vi råkar ha, att katterna är nio stycken beror på att Morwen är kattälskare, det har inget med leken att göra.
Tack!

Kan en få flera rader vid samma tillfälle?
Ja
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 019
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 420
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 047
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 932
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Guldfasanerna
  • Rintränings- och utställningstråd

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp