Bukefalos 28 år!

Energi till 1000

ankic

Trådstartare
har pållen redan ,och ska ha vila i nästan 3veckor till. Han har en skada längst upp på bogbladet. Efter vad vet.tror en kraftig spark av någon av sina hagkompisar.Han är blockhalt i trav
¤Äter metacam
¤Så nu står han i vanlig enhäst hage ( är van att gå i stor skogshage)
¤Inga kompisar ( då vet. förbjöd sådanna)
Vi har dragit ner kraftfodret -han får ca 1dl ( bara för att det ska skramla i hans krubba då de andra 22hästarna får mat )
Han är så full av energi , små travar då vi tar in honom från hagen .
Hur brukar ni göra med livliga hästar då dom är skadade , går det över ??? Normalt så är han jätte pigg efter en dags vila .
 
Sv: Energi till 1000

Jag har haft det och han stod i en sjukhage i 7 mån. :( Det var ingen hit. De flesta i stallet ville varken leda honom ut eller in i sjukhagen, då han mer eller mindre sprang över dem :crazy: . Han hoppade även över staketet några ggr. Fick utskrivet lugnande när jag skulle skritta honom. Skritta honom för hand gick bra med träns och hingstkedja, men på slutet fungerade inte detta heller :crazy: . Han lekte rodeohäst i sin lilla hage. Det var ju inte mycket att göra åt, hästen skulle vila. Har inga tips på vad du ska göra åt, men håll koll så han blir i hagen. När min var riktig jävlig tog vi antingen in honom eller gav honom en tuss hö i hagen. Min fick också minimalt med kraftfoder, mest för att han skulle få något när de andra fick, för annars hade det nog bara blivit spinkor kvar av boxdörren.
 
Sv: Energi till 1000

I dag har vi varit ut några gånger och gett hö i små mängder .Han sprang inte omkring och haltade som tidigare dagar utan kom gående och gnäggande . Men det blåser nästan storm här i Luleå i dag så det kanske beror på vädret . Får höra när dottern kommer om han var lika vild att ta in idag
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 356
Senast: Jamtland
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 666
Hästvård Here we go again. Efter mer än 2 år utan skador så råkade vi ut för en hälta igen för en månad sedan. Hästen i fråga är ett finnhäststo...
2
Svar
20
· Visningar
3 877
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
9 574
Senast: Lisa2014
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Pall till hög säng?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp