Eng. Stafford

Beroende på när hon paras (Det var väl Augusti?) i Augusti förstås, men dom föds i sådana fall i Oktober och är leveransklara i December.
 
Mesar! :devil:
I vårt hundgäng har ungefär hälften två hundar eller fler och ägarna är ensamstående. Är det dessutom småhundar kan man ju ha ett helt gäng utan att det märks.

Nä, skämt åsido, visst är det merjobb med fler hundar men exakt hur mycket arbete kan det vara med två småhundar. Det är ju bara att stoppa ned dem i en väska om de inte sköter sig. Nog borde de då ha tid med en staff också. Jag skulle däremot höja på ögonbrynen om de hade två Schäfrar i full gång och nu skulle skaffa sig en tredje.
 
Egentligen är två hundar inte så mycket mer jobb än en , det tycker inte jag heller.

Och har man små hundar så går det kanske ändå lite bättre..
( 3 små hundar )

Men, jag tycker ändå man ska fundera igenom ett köp ordentligt :)
 
tjongelong, ja vi funderar fortfarande, det är långt fram tills ev. nummer 3 kommer. Dock hade jag god lust att sno med mig de små charmiga chihuahuorna jag träffade på en camping, stod en uppfödare där.... :love:
 
här kommer två härliga bilder från Öland på mina småtroll dom fick hänga med överallt, bara en fästing fastnade på lilla Tim, så en ganska odramatisk semester :D

{7b4f20fd-2c96-4f3b-897d-5886898ca96c}.jpg

{1db70aa6-ae77-4d3f-be6d-2ff02f2d83b8}.jpg
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 910
Senast: hundtant
·
Hundavel & Ras Hej! Skulle ni möjligtvis ha tid att ge tips på hundras? :bow: Jag har växt upp med jakthund och tränat och tävlat lite (viltspår...
2
Svar
27
· Visningar
3 165
Senast: tuaphua
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har entusiastiskt läst många "vilken ras"-trådar här på buke och faktiskt registrerat mig här för att fråga er kloka människor...
2
Svar
23
· Visningar
3 284
Övr. Hund Jag har panik. Jag har en vuxen hund sen tidigare och ville ha en till hund som fyllde behov som min vuxna hund inte gör. Ville ha en...
Svar
16
· Visningar
5 868
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp