Engagemang i arbetet

Har varit i en sådan organisation. Döden. Det var döden. Jag behöver absolut inte få gehör hela tiden, men att bli överkörd trots att ens input är fullt legitim och väl grundad - gång efter gång - när det sedan bevisas att en hade rätt från början. Ja, motivationen dör både långsamt och snabbt.

Jag argumenterade till att börja med, resignerade efter ett tag och slutade med att säga upp mig trots att jag inte hade något nytt att gå till direkt. Jag var helt slutkörd av alla omorganisationer och förändringar som genomgicks, flera gånger gick jag t ex till fel rum på morgonen, för det var så många runtflytter och konstiga direktiv. Ett tag satt jag t o m på två våningar för de allsmäktiga karlarna ansåg att det var bra för organisationen om jag syntes på bägge avdelningarna. Splittrat? Nejdå, inte alls.

För att rädda dig själv: bli teflon. Låt det rinna av dig. Acceptera, verkställ och gå hem i tid. Och sök annat.
Jag blir ju avbytt så går hem i tid gör jag alltid.
Och dagens tåg har gått till nästa gång jag kommer lyckligtvis.
Så detaljerna är inget som följer med hem. Viss frustration gör det väl (uppenbarligen) , men inte själva arbetet i sig.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 781
Senast: Sasse
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 980
Senast: IngelaH
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 317
Senast: fejko
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 252
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gårdar förr
  • Dejtingtråden del 37
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp