Engelska- och ridläger finns det?

S

SanDa

Skulle vilja åka på ett läger där man dels rider och dels lär sig mer engelska. Är det ngn som kan rekommendera något?
Eller som vet var jag skall leta? Tack på förhand! :bow:
 
Jo, det finns det vet jag... bl.a i England.
Men jag har aldrig varit på något och vet tyvärr inte vart du ska leta heller... :smirk:
Men prova att söka på språkresor på google.se tex. :)
 
Tack för svaret! :bump: Har kollat runt på nätet lite men tänkte också höra om någon har egna erfarenheter. Någon mer?
 
jag har varit på sts språkresa där vi red varje dag. det var överlag bra. men bered dig på att häst kvalitén är inte somi sverige
 
Jag var i Hastings i min ungdom sommaren 1994 och red och lärde mig engelska. Det var jätteskoj, men jag blev knappast något bättre på engelskan eller ridning.

Jag hade angett att jag var medelbra på ridning. I min ridgrup som alla hade angett medel, fanns de personer som hade ridit ett par gånger hos en kompis till person som inkvalade till ponny-sm. Ibland delades gruppen upp i två delar och vi fick öva dressyr i paddocken, men för det mesta busred vi allihopa och de två ridlärarna i skogen, galloperade snabbt i skogen, hoppade terränghinder osv. Urskoj för en ridskoleelev som jag. Men jag kan inte säga att det här eller det här lärde jag mig, men skoj hade vi.

/Soapbubble
 

Liknande trådar

Gnägg Jag är vuxen och vill åka på ridläger eller weekend nu under ht eller vt. Finns det något läger då som jag kan åka på?
Svar
6
· Visningar
979
Senast: ako
·
Ekonomi & Juridik Jag har två hästar, betalar 2500 för varje häst i månaden för lösdrift med full service. Skulle vilja veta om det finns billigare...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 976
Senast: nexxa
·
Hästmänniskan Jag miste min häst akut för 2 mån sen. Världens snällaste, finaste och gulligaste kompis sedan 10 år tillbaka.Så älskad.Så saknad.❤️...
Svar
9
· Visningar
642
Senast: yamyam
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 167
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Resultat på HD-röntgen
  • Valp 2023 -den andra
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp