Enkat

Anser du att du blivit mobbad på forumet

  • Ja

    Röster: 17 11,9%
  • Nej

    Röster: 96 67,1%
  • Har sett att andra blivit mobbade på forumet

    Röster: 56 39,2%
  • Finns ingen mobbning på forumet

    Röster: 19 13,3%

  • Antal omröstningsdeltagare
    143
ni kan knappast förneka andra människor deras känslor och upplevelser

Om alla börjar tassa på tå och stryka alla medhårs i rädsla för att någon eventuellt, kanske, möjligen kan ta illa upp annars så är forumdöden nära.

Ingen förnekar hur någon känner, men bara för att någon känner sig mobbad så innebär inte det att personen faktiskt är mobbad. Sådant är för moderatorer och Gunnar att utreda.

Exempel; Om någon efter att ha diskuterat med mig, funderar för sig själv om jag är komplett tom i huvudet, för jag upplevs så ofantligt korkad av just den människan, innebär det då att jag faktiskt är korkad?
 
Exempel; Om någon efter att ha diskuterat med mig, funderar för sig själv om jag är komplett tom i huvudet, för jag upplevs så ofantligt korkad av just den människan, innebär det då att jag faktiskt är korkad?

Jag tror inte att du är korkad, men den frågan är du antagligen bäst skickad att själv svara på...
 
Jag tror att medvetenhet är en bra början.
Enkäten är intressant, tycker jag, och fyller absolut en funktion.
Bra initiativ @Gammeln
Tack @tott . Många här säger att mobbning inte finns här eller att dom inte sett nått. Kan ju bero på att dom går med hel eller halvstängt huvudlag. Nåja du finns det bevis på att många har sett att andra blivit mobbade här. Att dom uppfattar att mobbning förekommit fast dom själva kanske inte blivit måltavla för mobbning. Å det är ju en ganska betydande del.
 
Tack @tott . Många här säger att mobbning inte finns här eller att dom inte sett nått. Kan ju bero på att dom går med hel eller halvstängt huvudlag. Nåja du finns det bevis på att många har sett att andra blivit mobbade här. Att dom uppfattar att mobbning förekommit fast dom själva kanske inte blivit måltavla för mobbning. Å det är ju en ganska betydande del.
Och vad ska man konkret göra då för att få bort mobbingen?
 
Det är nog därför jag har blivit mobbad genom att vissa kallade mig rasist fast jag inte är rasist
Du har ju själv tex skrivit att det är inte så dåligt att vara rasist och folk kan få vara rasister om de vill. Och en hel del annat
Jag har aldrig kallat någon rasist här men förstår att kopplingen görs
 
Det är nog därför jag har blivit mobbad genom att vissa kallade mig rasist fast jag inte är rasist

Om man framför inlägg med rasistiska åsikter och använder uttryck för att avhumanisera medmänniskor så kan det förhålla sig så att man blir kallad rasist. Det har inget alls med mobbning att göra.

Jag har blivit kallad folkpartist (som sedan har gillats av ett stort gäng motdebattörer) och ändå är jag inte medlem eller har deklarerat mig själv som det - är det mobbning? I så fall har jag helt omedvetandes också blivit jäkla mobbad.

Det blir väldigt lågt i tak och meningslöst utbyte om man inte får kommentera inlägg alls i syfte att ifrågasätta dem.
 
Nu tycker jag du drar väldigt långtgående slutsatser. Hur vet du vilka situationer svaren om att man själv blivit mobbad eller sett andra blivit mobbade gäller? Jag har svarat ja på den sista frågan och de tillfällen jag tänker på har i mycket liten eller ingen grad att göra med vare sig invandringsfrågor eller frågor om mänskliga rättigheter i stort.

Jag tog bara ett exempel ur mängden av dem som jag känner till där det finns medlemmar som deklarerat sig "mobbade". Jag gör inga som helst anspråk på att det är en komplett bild.
 
Här har vi ett bra exempel.
Jag tycker det var ett otrevligt svar men du tycker säkert inte att det var det.
Trevligare sätt att svara på det exemplet finns, ja men då missar man ju chansen eller hur?

Jag har ingen aning om huruvida någon faktiskt sitter och tänker för sig själv att jag är korkad. Hur ska jag kunna veta det? Nån tankeläsare är jag ju (tack och lov) inte :D och eftersom jag vet att kryddelydd inte är ointelligent så valde hon alltså att göra en väldigt medveten feltolkning. Poängen gick nog hem ;)
 
Jag har blivit kallad folkpartist (som sedan har gillats av ett stort gäng motdebattörer) och ändå är jag inte medlem eller har deklarerat mig själv som det - är det mobbning? I så fall har jag helt omedvetandes också blivit jäkla mobbad.

Man blir knappast ovetande mobbad eftersom mobbning mycket handlar om känsla och upplevelse. Man känner nog om man är mobbad. Googla på ordet.
 
Men då måste vi ju få exempel på hur personen definerar mobbing?
Vi som inte sett det måste få se vad som menas.
Jag har ju påpekat att samma personer gång på gång har sagt att jag är rasist. I trådar om politik och i trådar som inte har ned politik att göra tex när jag hade span på en tjej. Då är det väl mobbning att kalla mig rasist när jag startar en tråd och berättar att jag har span på en tjej.

Här är nästa exempel på mobbning när jag säger att "Det är då som mobbningen tar fart".
Kan du lägga ut stickbeskrivningen på din offerkofta? Det börjar ju bli lite kyligt ute och med ett mjukare garn än i en tagelskjorta så kan det nog bli varmt och skönt att svepa om sig.

Det är inget mothugg mot mitt inlägg "Det är då som mobbningen tar fart". Utan det är mobbning, trycka ner mig och förlöjliga mig från @Mia_R :s sida, DET var syftet.
 
Jag har ju påpekat att samma personer gång på gång har sagt att jag är rasist. I trådar om politik och i trådar som inte har ned politik att göra tex när jag hade span på en tjej. Då är det väl mobbning att jalla mig rasist när jag startar en tråd och berättar att jag har span på en tjej.

Här är nästa exempel på mobbning när jag säger att "Det är då som mobbningen tar fart".

Det är inget mothugg mot mitt inlägg "Det är då som mobbningen tar fart". Utan det är mobbning, trycka ner mig och förlöjliga mig från @Mia_R :s sida, DET var syftet.

När det gäller din span-tråd så är det VAD du skrev, inte ATT du skrev, som resulterade i kommentarerna.
 
När det gäller din span-tråd så är det VAD du skrev, inte ATT du skrev, som resulterade i kommentarerna.
Men om du startar en tråd och skriver tex att du hittat en kille som du har span på och undrar något och du får ett svar som säger, ja det är för att du är rasist. Hur uppfattar du det? Blir du förbannad eller glad
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 340
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 094
Senast: Bulldoozer
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 364
  • Omröstning
Tjatter Jag har aldrig flugit någon gång. Känner mig som lite av en minoritet gällande detta faktum. Så en enkel fråga - har du flugit någon...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
6 436
Senast: Karro-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp