Enkat

Anser du att du blivit mobbad på forumet

  • Ja

    Röster: 17 11,9%
  • Nej

    Röster: 96 67,1%
  • Har sett att andra blivit mobbade på forumet

    Röster: 56 39,2%
  • Finns ingen mobbning på forumet

    Röster: 19 13,3%

  • Antal omröstningsdeltagare
    143
Man blir knappast ovetande mobbad eftersom mobbning mycket handlar om känsla och upplevelse. Man känner nog om man är mobbad. Googla på ordet.
Om man känner sig mobbad och utanför för att man upplever att färre personer svarar på sitt inlägg än på vissa andras inlägg eller att man får färre gillanden än andra- är man mobbad då om man upplever det?
 
Om man känner sig mobbad och utanför för att man upplever att färre personer svarar på sitt inlägg än på vissa andras inlägg eller att man får färre gillanden än andra- är man mobbad då om man upplever det?
Om man upplever att man aktivt blir lämnad utanför, så ja, men jag tror inte att det är sådant som folk här känner sig mobbade av.
För min del har det inte haft med sådant att göra alls.
 
Men om du startar en tråd och skriver tex att du hittat en kille som du har span på och undrar något och du får ett svar som säger, ja det är för att du är rasist. Hur uppfattar du det? Blir du förbannad eller glad

Om jag har skrivit saker som kan uppfattas radistiska så bör jag inte bli förvånad. Om någon skulle kalla mig för rasist skulle jag bli förvånad och sedan fråga vad den uppfattningen baseras på.

Om någon hade svarat "ja det är för att du är busschaufför" hade jag inte blivit förvånad. Jag är ju ändå summan av det jag skriver för de som kopplar mitt nick till mina inlägg.
 
Jag har inte blivit mobbad på forumet. Däremot genom min skolgång, framförallt i högstadiet.

Jag har faktiskt inte heller sett nån mobbing på forumet. Jag har sett användare som inte är överens, men nån mobbing. Nej, faktiskt inte. Om nån blivit mobbad hoppas jag det är anmält till moderatorer.
 
Om man upplever att man aktivt blir lämnad utanför, så ja, men jag tror inte att det är sådant som folk här känner sig mobbade av.
För min del har det inte haft med sådant att göra alls.
Jag har tidigare haft diskussioner med andra som ja.... säger att det är mobbade pga sådant.
jag har också sett diskussioner när båda sidor beter sig lika illa men den ena säger att den är mobbad pga diskussionen.
Så det är därför jag tycker det är svårt när jag har insett att mobbing är väldigt olika för olika personer
 
Om man upplever att man aktivt blir lämnad utanför, så ja, men jag tror inte att det är sådant som folk här känner sig mobbade av.
För min del har det inte haft med sådant att göra alls.
På vilket sätt anser du att du blivit mobbad? Eller på vilket sätt anser du att någon annan bukefalist blivit mobbad?
 
Jag har tidigare haft diskussioner med andra som ja.... säger att det är mobbade pga sådant.
jag har också sett diskussioner när båda sidor beter sig lika illa men den ena säger att den är mobbad pga diskussionen.
Så det är därför jag tycker det är svårt när jag har insett att mobbing är väldigt olika för olika personer
Det är svårt!
 
På vilket sätt anser du att du blivit mobbad? Eller på vilket sätt anser du att någon annan bukefalist blivit mobbad?
Varken vill eller orkar försöka komma ihåg detaljerna. Det har hänt vid olika tillfällen, men jag är inte den som sparar på gammalt skit. Känslan ATT det hänt har jag dock kvar med tydlighet.
 
Varken vill eller orkar försöka komma ihåg detaljerna. Det har hänt vid olika tillfällen, men jag är inte den som sparar på gammalt skit. Känslan ATT det hänt har jag dock kvar med tydlighet.
Tråkigt, jag hade gärna velat ta del av din o andras faktiska erfarenheter.
 
Jag har tidigare haft diskussioner med andra som ja.... säger att det är mobbade pga sådant.
jag har också sett diskussioner när båda sidor beter sig lika illa men den ena säger att den är mobbad pga diskussionen.
Så det är därför jag tycker det är svårt när jag har insett att mobbing är väldigt olika för olika personer
Kan det vara så att ordet mobbning har gått samma väg som ordet rasist dvs man vet egentligen inte vad innebörden är av att vara rasist eller vad innebörden är att vara mobbad
 
Vad är din definition på mobbing?

"Mobbning (även kränkande särbehandling) innebär att en eller flera personer utsätts för systematiska trakasserier inom en social grupp."
www.wikipedia.se

"Mobbning är inte engångsföreteelser eller konflikter, utan en systematisk kränkning av en person"
www.brottsoffer.com

Visst kan jag KÄNNA mig mobbad. Men det betyder inte att jag är mobbad. Ingen kan dock ta ifrån mig känslan, även om det sedan inte stämmer vid granskning (jag blir inte mobbad).
 
"Mobbning (även kränkande särbehandling) innebär att en eller flera personer utsätts för systematiska trakasserier inom en social grupp."
www.wikipedia.se

"Mobbning är inte engångsföreteelser eller konflikter, utan en systematisk kränkning av en person"
www.brottsoffer.com

Visst kan jag KÄNNA mig mobbad. Men det betyder inte att jag är mobbad. Ingen kan dock ta ifrån mig känslan, även om det sedan inte stämmer vid granskning (jag blir inte mobbad).
Och att systematiskt kalla mig rasist på bukefalos är mobbning
 
Det är nog därför jag har blivit mobbad genom att vissa kallade mig rasist fast jag inte är rasist
Förlåt dem ty de veta inte vad de säga...
Rasist, nazist och fascist är några av de ord som delar av befolkningen tappat ordförståelsen för.
Snorungen som inte får komma in på krogen skyller vakten för att vara nazist, polisen som stoppar en drogberusad förare blir kallad fascist och den som, likt regeringen vill införa begränsningar i asylinflödet blir av dessa okunniga kallad rasist ;)
 
Och att systematiskt kalla mig rasist på bukefalos är mobbning

Att systematiskt komma med rasistiska inlägg och trådstarter höjer risken att från gång till annan bli kallad rasist.

Bästa tipset att undvika denna väldigt specifika mobbning är att se till att inte formulera sig rasistiskt, om inte det är tanken. Jag uppfattar dina inlägg ofta som medvetet provocerande rasistiska, där formuleringarna är medvetet valda för att det ska låta så rasistiskt som möjligt och väcka så mycket anstöt som möjligt hos de som inte sympatiserar med den människosynen.

Hela trådstarter ägnas åt att provocera med rasistiska formuleringar.

Att sedan känna sig mobbad för att man blir kallad rasist? Tjena mittbena.
 
Att systematiskt komma med rasistiska inlägg och trådstarter höjer risken att från gång till annan bli kallad rasist.

Bästa tipset att undvika denna väldigt specifika mobbning är att se till att inte formulera sig rasistiskt, om inte det är tanken. Jag uppfattar dina inlägg ofta som medvetet provocerande rasistiska, där formuleringarna är medvetet valda för att det ska låta så rasistiskt som möjligt och väcka så mycket anstöt som möjligt hos de som inte sympatiserar med den människosynen.

Hela trådstarter ägnas åt att provocera med rasistiska formuleringar.

Att sedan känna sig mobbad för att man blir kallad rasist? Tjena mittbena.
Bästa tipset är att du finner dig i att sluta kalla mig rasist oavsett. Vänligen respektera Ullos p7:a
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 336
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 080
Senast: Bulldoozer
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 354
  • Omröstning
Tjatter Jag har aldrig flugit någon gång. Känner mig som lite av en minoritet gällande detta faktum. Så en enkel fråga - har du flugit någon...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
6 425
Senast: Karro-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp