Enkat

Anser du att du blivit mobbad på forumet

  • Ja

    Röster: 17 11,9%
  • Nej

    Röster: 96 67,1%
  • Har sett att andra blivit mobbade på forumet

    Röster: 56 39,2%
  • Finns ingen mobbning på forumet

    Röster: 19 13,3%

  • Antal omröstningsdeltagare
    143
Fast i enkäter ska det väl alltid vara 100 procent sammanlagt? Oavsett antalet alternativ. 100 procent är ju helheten.
Nu undrar jag- 66 procent av vadå?
Nej, här kan man välja max två alternativ. Då kan det summera till upp till 200 procent.

(Hinner inte läsa ikapp nu, kanske har någon redan svarat.)
 
Det finns många fler definitioner.

I denna länk finns det listat några företeelser. Lite omskrivna passar flera av dem in på mobbningen här på Buke
http://bullied.se/om-mobbning-2/
Mycket bra länk. Att bara sucka över en speciell person på ett möte räknas som mobbning. Då förstår ni omfattningen av mobbning här på forumet när ni vissa av er säger att ni inte sett nån mobbning alls här.
 
Jag respekterar din känsla av upplevd mobbing. Men jag undrar verkligen, du ser inte din egen del i det alls?
Varför ska jag bli mobbad för mina åsikter. Har jag inte rätt till åsikter på ett forum utan att bli mobbad? I inlägg #37 refererar jag till ett mobbningsinlägg från @Mia_R och det faller ju in i länken Bullying p8 (som @tott länkade till) , Löjliggöra någon, skämta på någon annans bekostnad. Det räknas också som mobbning
 
Varför ska jag bli mobbad för mina åsikter. Har jag inte rätt till åsikter på ett forum utan att bli mobbad? I inlägg #37 refererar jag till ett mobbningsinlägg från @Mia_R och det faller ju in i länken Bullying p8 (som @tott länkade till) , Löjliggöra någon, skämta på någon annans bekostnad. Det räknas också som mobbning

Att du upplever dig bli mobbad för dina åsikter är en sak.
Jag pratar om alla de inlägg där du är regelrätt elak och otrevlig.
 
Jag har ju påpekat att samma personer gång på gång har sagt att jag är rasist. I trådar om politik och i trådar som inte har ned politik att göra tex när jag hade span på en tjej. Då är det väl mobbning att kalla mig rasist när jag startar en tråd och berättar att jag har span på en tjej.

Här är nästa exempel på mobbning när jag säger att "Det är då som mobbningen tar fart".

Det är inget mothugg mot mitt inlägg "Det är då som mobbningen tar fart". Utan det är mobbning, trycka ner mig och förlöjliga mig från @Mia_R :s sida, DET var syftet.
Du menar tråden där du klippte, klistrade och förvrängde vad andra, inklusive undertecknad skrev? Ja, jag skrev det och jag skrev mycket annat, som du valde att klippa bort i dina svar till mig och andra.

Du ger dig på andra användare, du talar om för andra vad de tycker och tänker, du klipper i inläggen när du citerar för att kunna använda det i dina egna syften. Du uttalar dig nedlåtande om både användare på forumet och folk i gemen och sen undrar du varför ingen tar dig på allvar.

Du bryter mot uppsatta forumregler på löpande band. Ja, jag har sett användare mobbas här på buke när jag tänker efter. Jag har sett dig i flera trådar kränka @stjarnhimmel och andra forummedlemmar, så jag ska ändra min röst nu från nej till ett ja. :down:
 
Mycket bra länk. Att bara sucka över en speciell person på ett möte räknas som mobbning. Då förstår ni omfattningen av mobbning här på forumet när ni vissa av er säger att ni inte sett nån mobbning alls här.

Det krävs fortfarande att det sker systematiskt. Att bara sucka över en person på ett möte vid ett tillfälle räknas sig inte som mobbning men det kan vara en del av det.
 
Att systematiskt komma med rasistiska inlägg och trådstarter höjer risken att från gång till annan bli kallad rasist.

Bästa tipset att undvika denna väldigt specifika mobbning är att se till att inte formulera sig rasistiskt, om inte det är tanken. Jag uppfattar dina inlägg ofta som medvetet provocerande rasistiska, där formuleringarna är medvetet valda för att det ska låta så rasistiskt som möjligt och väcka så mycket anstöt som möjligt hos de som inte sympatiserar med den människosynen.

Hela trådstarter ägnas åt att provocera med rasistiska formuleringar.

Att sedan känna sig mobbad för att man blir kallad rasist? Tjena mittbena.

Så att vara invandringskritisk = rasist då enligt din definition på rasist?
Det ligger väldigt långt ifrån min egen syn på vad rasism i verkligheten är.
I botten på det ligger ju ordet "ras" man blir diskriminerad p.g.a sin "ras".
 
. Du uttalar dig nedlåtande om både användare på forumet och folk i gemen och sen undrar du varför ingen tar dig på allvar.
Du vet mycket väl att jag aldrig har ställt den frågan. Det jag har sagt är att jag inte vill bli kallad rasist här. Jag uppfattar att du har väldigt svårt för dig att förstå detta och jag undrar varför du har svårt att förstå att jag inte vill bli kallad rasist här
 
Du vet mycket väl att jag aldrig har ställt den frågan. Det jag har sagt är att jag inte vill bli kallad rasist här. Jag uppfattar att du har väldigt svårt för dig att förstå detta och jag undrar varför du har svårt att förstå att jag inte vill bli kallad rasist här
Du bryter mot bukereglerna igen. Nu talar du om för mig vad jag jag tycker och tänker, du kränker och är nedlåtande i ditt svar och jag tycker väldigt illa om dina försök att mansplaina.
 
Du bryter mot bukereglerna igen. Nu talar du om för mig vad jag jag tycker och tänker, du kränker och är nedlåtande i ditt svar och jag tycker väldigt illa om dina försök att mansplaina.
Jag följer Ullos p2:a: " ......om du ändå måste så skriv jag uppfattar att du........."
 
Jag följer Ullos p2:a: " ......om du ändå måste så skriv jag uppfattar att du........."
Nej, du säger ordagrant att jag vet. Du talar om för mig vad jag tycker och tänker vilket är helt fel och kränkande, du pekar ut mig som mobbare och anklagar mig för mobbing vilket i sig är en kränkning.

Jag vet inte vad det beror på, men jag antar att du har otur när du tänker.
 
Vill du ha fler exempel @Gammeln? Jag har en guldgruva att ösa ur om du vill att jag ska sänka mig till samma låga nivå som jag uppfattar att du vill ligga på. Jag kan ju börja citera vad du skrivit i andra trådar, precis som du gjort, med den lilla skillnaden att jag inte behöver klippa och klistra för att få fram vad jag vill ha sagt. :meh:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
8 838
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 194
  • Omröstning
Tjatter Jag har aldrig flugit någon gång. Känner mig som lite av en minoritet gällande detta faktum. Så en enkel fråga - har du flugit någon...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
6 311
Senast: Karro-Lina
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 801
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp