Enkel förbygel

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Cronis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 16
  • Visningar Visningar 1 200
C

Cronis

Finns det en helt simpel vanlig förbygel att få tag i?
En helt vanlig, UTAN martingal?

Har inte sett det på flera år. Har de slutat att tillverkas? Hade en sådan till hopphästen för många år sedan, men en svart, nu behövs en brun...
Vart finns dom?

Sv: Enkel förbygel

Alla de förbyglarna görs MED martingal nu, men typ alla martingaler går att ta av på något sätt, annars får du väl ta fram en stor sax och klippa?

Centaur skrev:
Martingalen går ju att ta av! Bara att spänna loss.

Ja?
Men varför konstrueras dom så? Övht? När det i själva verket inte behövs?
Och en del förbyglar jag kikat på är knas konstruerade så antingen är själva "bröstan" i resår, eller så går det inte ta bort martingalen.

Jag vill ha en ren hederlig förbygel.
Måste jag ta kronans då?:cool:

För att typ alla rider med martingal på sina förbyglar nuförtiden. Väldigt ovanligt att se någon utan nu!

Men jag behöver det inte?
Men jag vill ändå inte ha en svart förbygel till brun övrig utrustning. Måste matcha ju :p

<Jag förstår inte problemet? Hellre att alla görs med martingal så de som inte behöver den får knäppa loss / klippa av, än att vi som faktiskt behöver den måste leta efter en matchande martingal också.
Och som sagt så görs ju de allra flesta med avtagbar martingal.

dyon säljer förbyglar utan martingaldel, om man vill ha ngt billigare så är det bara att ta av martingaldelen som redan sagts.

Cronis skrev:
Ja precis!
Men jag kan inte komma ihåg vart vi köpte den svarta vi har (hade) det va en sån, fast nyare ;)

Jag har en typ identisk fast brun, köpte den på börjes (med martingal, fast den tog jag av och slängde :smirk: )

Men vad var problemet igentligen, var det att du inte hittade någon som var snygg när man tagit av martingalen eller är det en principsak att absolut inte köpa en med avtagbar martingal? ;)

Jippi.....där hittade jag bett i små storlekar....:banana:

Tusen tack för en mycket bra sida :bow: :bow: :bow:

1335.jpg
.

Finns även med silverspännen.

Liknande trådar

Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
926
Senast: Bison
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 440
Utrustning Hej jag söker tips på kläder som inte ger mig och hästen statisk elektrisitet. Jag har förstått att syntetiska material går bort och att...
Svar
0
· Visningar
139
Senast: Islaend
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
447
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka