Enkel snålfika till många

Efter era tips och lite funderingar lutar det åt citronkladdkaka i långpanna. Har någon ett recept på det som ni testat får ni gärna lägga in det.
 
Marängtårta är rätt billigt och det kan man förbereda nån dag innan :)
Min farmor gör en med banan- och blåbärsfyllning och den är supergod!
 
Marängsviss? Köp några paket glass, vispa grädde, skiva banan, köpta maränger och chokladsås. Allt i olika skålar så folk kan tala mkt de vill. Enkelt och gott!
Vi hade det som efterrätt på vår dotters välkommen till världen fest. (pastasallad och grillade kycklingspett till huvudrätt)
 
Marängsviss? Köp några paket glass, vispa grädde, skiva banan, köpta maränger och chokladsås. Allt i olika skålar så folk kan tala mkt de vill. Enkelt och gott!
Vi hade det som efterrätt på vår dotters välkommen till världen fest. (pastasallad och grillade kycklingspett till huvudrätt)
Detta är en av mina favoriter, så fruktansvärt gott! Tyvärr finns ingen möjlighet att ha något i frysen i lokalen vi hyrt, finns bara ett pyttigt frysfack:(
 
Jag hade satsat på: Siliviakaka eller snoddas/kärleksmums och kolakaka.
På grund av: enkelt, billigt dom flesta gillar det och inga kakor som måste vara supersnygga, då jag alltid får mina bakverk ganska tråkiga för ögat tyvärr. :o
 
Detta är en av mina favoriter, så fruktansvärt gott! Tyvärr finns ingen möjlighet att ha något i frysen i lokalen vi hyrt, finns bara ett pyttigt frysfack:(
Aj då, och det går inte att fixa med kylväska, en massa kylklampar och tidningspapper? Det borde ju inte vara så många timmar det behövde stå?
 
Nu vet jag ju inte hur det ser ut i din familj/vänkrets men det finns inte någon liten farmor eller så som skulle bli överlycklig om ni frågade om hon kunde göra den där supergoda något-efterrätten till kalaset? Då slipper ni både arbetet, pengarna (förmodligen) och gör någon glad över att han/hon får hjälpa till ;).

Vi körde definitivt budgetvarianten på våra barns dop. Vi gjorde pastasallad (billigt även om man kör lyxvariant!) i stora skålar som var lätta att transportera till lokalen, köpte gott bröd till och till efterrätt hade just farmor (superglad över att ha fått ett eget uppdrag till en dag som hon nog tyckte var viktigare än vi :p) gjort någon maränggrejtårta i långpanna.

Något baktips får du däremot inte av mig. Jag är rutten på att baka och blir typ arg de få gånger jag får för mig att göra det..
 
Jag hade nöjt mig med typ; Tuppkaka eller spetskaka och Choklad och vanilj drömmar

Kakor alla kan äta, går att göra några dagar innan och man behöver inte ens ha tillgång till en kyl för att det ska hålla sig :).
 

Liknande trådar

Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 119
Senast: Acto
·
  • Låst
Relationer Jag måste få höra era åsikter om det här. En god vän och hennes två barn blev medbjudna till mitt och min mans sommarställe för några...
22 23 24
Svar
463
· Visningar
30 050
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp