Enögd hamster

R

Raeman

Det här hände för kanske 14-15 år sen men jag är bara nyfiken vad ni har för erfarenheter... Jag hade en angorahamster. Han bodde ensam i sin bur. En dag hade han ett utstående öga! Inget som rann, inget blod, ingen irritation, det var bara ena ögat som stod rakt ut. :crazy: Efter några dagar var ögat borta! Fortfarande inget som rann, inget som såg irriterat ut. Han själv verkade inte må dåligt av detta heller. Jag letade i buren men hittade inget öga...
Så resten av sitt liv var han enögd och jättesöt :love:

Nån som har nån teori om vad som hade hänt och vart ögat tog vägen??? (Ingen vet. var inblandad, tyvärr)

M.
 
Det der har jeg hørt om før, hamstere har det visst med å miste øyne!!! :p Merkelige greier! Jeg har også hørt om hamstere hvor det ene øyet plutselig bare har tørket inn og falt av! :eek: Ganske ekkelt, egentlig!
 
Jag trodde nästan att hans öga torkat in bara. För han kan ju inta ha ätit upp det om det ramlat ur :confused: Det fanns ju ingenstans.

Jag hade (och har) aldrig hört att det hänt förut men då är det väl inget ovanligt...

M.
 
Det är nog högst troligt att han HAR ätit upp det om det ramlade ut... :crazy: De äter ju upp sina ungar om de dör också.
 
Jaa... det är kul att städa ur buren efter en "misslyckad" kull när det har dött några bebbar och mamma o pappa har ätit ur innanmätet på dem... *kräääk* :crazy:
 
hjälp. vad ekligt. glad att jag har marsvin. de gör väll inget sådant?
 
Det vet jag inte, har inte hört talas om det, men kaninmammor KAN äta upp sina ungar om de dör... Fast varken kaniner eller marsvin är ju köttätare, det är ju däremot hamstrar.
 
Förresten, jag kom ju på att marsvin (vad jag vet) brukar äta upp moderkakan när de har fött, så de kanske kan äta upp ungarna de med...?
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok För att försöka få ett grepp om situationen och var skon klämmer på mig med mitt förhållande, så har jag under 1½ månad nu skrivit...
Svar
11
· Visningar
1 546
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
36 165
Senast: Intejag
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
22 981
Senast: cirkus
·
Ridning Jag äger själv en ponny som jag haft i 2 månader som när jag fick hem upptäckte var blind på ett öga. Hon är 5 år och var då...
Svar
4
· Visningar
1 218

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp