Ensam med bonusbarn

Sv: Ensam med bonusbarn

Absolut, men många i tråden har velat antyda att det är TS som är problemet.
 
Sv: Ensam med bonusbarn

Mja, det är väl egentligen allt det där i en kombination som rör till det.
Lever man tillsammans i en familj så ingår liksom hela kittet...

Men om hela kittet ingår, så är det konstigt för mig att TS sambo kan ställa sig helt utanför kittet genom att säga "jag jobbar".

Självklart måste de försörja sig, men jag vet inte hur tvingande just dessa arbetstider är, och det framgår inte heller. Oftast är man ju inte helt livegen ens på arbetsmarknaden. Och han visste ju att han hade två barn när han accepterade arbetsvillkoren.

Min poäng är just att det är sambon som har ställt till det, och uppenbarligen utan att förankra sina (beslut om) arbetstider ordentligt i sin familj - och dit räknar jag TS, båda barnen och bonusbarnets mamma.

Jag tycker helt enkelt att väldigt många inlägg i tråden tillåter sig att kritisera TS, medan mannen går helt fri genom att hävda sina arbetstider.
 
Sv: Ensam med bonusbarn

Men tycker du verkligen inte att försörjning går före nöjen?
För det är ju vad det handlar om.

Sambons försörjning av familjen får här gå före TS nöjen.
I det läget blir det ju en ekonomisk fråga.
Hur mycket behöver sambon arbeta för att ekonomin skall gå runt?

Om man inte får ledigt så får man inte.
Där jag jobbar så är det tvärstopp på att få ledigt.
Bussförarna har tagit slut så de försöker bara att till varje pris hålla igång trafiken.
I det läget finns det inte plats för "ledigt".
Så är det ibland om man vill ha tryggheten i en tillsvidareanställning.
 
Sv: Ensam med bonusbarn

Det är ju självklart att försörjning går före nöjen, det är det väl inget snack om. Att pappan måste jobba förstår vi alla eftersom bonusmamman förmodligen är föräldraledig (antagande från min sida). Men att han inte kan ta en diskussion med biomamman om att byta helg eller ha sin son andra dagar när han är hemma är ju en ren feghet från hans sida. Det är hans ansvar som pappa att lösa såna här frågor, inte bonusmammans.
Sen att TS har ett antal hästar att fodra/ta ut är väl nånting som är överrenskommet sen länge och kanske inte så lätt att lösa. De jag känner som har stalljour brukar dela upp dem efter hur de jobbar/är lediga och det kan vara svårt att byta jourer. Själv är jag så lyckligt lottad att jag aldrig behöver ta ut min häst på morron och inte ens ta in henne alla kvällar (om jag varit där på dagen) :banana:.
 
Sv: Ensam med bonusbarn

Men att han inte kan ta en diskussion med biomamman om att byta helg eller ha sin son andra dagar när han är hemma är ju en ren feghet från hans sida. Det är hans ansvar som pappa att lösa såna här frågor, inte bonusmammans.

Jag tror att det är ganska generellt för män..
Så länge vattnet är lugnt så sätter de inte båten i gungning.
Jag har tre bonusbarn, var av två är boende hos oss, och en hos biomamman.
Min sambo låter biomamman hållas för att han inte vill skapa konflikter som kan drabba barnen. Då bråkar han hellre med mig.
Och han tar aldrig itu med saker innan ett problem uppstår.

Lite så kan jag uppleva att de flesta män gör. Så länge allt är lugnt, försöker de att inte störa friden. Lite konflikträdsla??
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 042
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 545
Senast: sjoberga
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 459
Senast: Exile
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 649
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp