Envägsuthyrning av hästsläp??

K

KESO

Halloj jag behöver er hjälp :)
Ska köra ner hästen till Skåne i Juli och skulle vilja få tag på ett släp som man kan hyra i Sthlm och lämna i Skåne.
Har försökt med Bensinmackar men deras envägsuthyrning gäller bara "vanliga" släp :cry:

Vi ska köra ner hästen och den ska vara där i några veckor, vill helst slippa att kånka hem transporten och sen kånka ner den igen för att hämta hästen.

Nån som vet?
 
Nej det tror jag inte finns, omdu inte vill köra fram ochtillbaka så får du nog anlita en hästtransportör.
 
Kan du inte skicka den med lastbil i stället? Tror inte det skiljer så mycket i pris, hästen åker bekvämare och du slipper köra ;)
 
Håller med de andra. Just den sträckan brukar ju trafikeras av hästtransportörerna och det är både bättre för dig och hästen. Kolla på www.eniro.se under Gula Sidorna. Där finns mängder. Eller hör efter på Travet!

Lycka till och ha det så skönt i Skåne!
 
Halloj
Till saken hör att både jag och min sambo ska med ner till Skåne för att träffa personen som ska ha min häst under några veckor.Men vi kommer att åka hem dagen efter. Så om jag skulle skicka hästen med lastbil och vi skulle åka personbil så skulle det bli en dyyyyr resa.
 
När ska ni ner? Jag ska ner till Skåne någon gång under juli. Kan ta med släpet upp till sthlm mot liten kostnad.

:banana:
 
Nej, det finns inte hästtransporter för envägsuthyrning. Jag har undersäkt saken noga förra året och det existerar inte övht. Tyvärr.

Kan du inte se om du kan få LÅNA ett släp av någon bekant (som jag fattar det så har du inget eget släp?) i några veckor, och så lämnar du det nere i Skåne? Det är ju bete och så i juli oftast så någon kanske kan tänka sig att låna ut itt släp under den aktuella tiden?

Annars håller jag med de övriga - det blir billigare och enklare samt bekvämare för hästen att skicka den med lastbil.
 
Om du ändå skall köra ner själv tycker jag det låter vettigast att hyra transport och köra ner hästen själv. Åker du sen hem dagen efter som du skriver, så behöver du ju bara hyra i två dagar.

Det hade säkert blivit minst lika dyrt om inte dyrare om det verkligen funnits "one way" hästsläp att hyra, än hyrkostnaden för 2 dár.
 

Liknande trådar

Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
3 948
Senast: kolblakkur
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 109
Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 620
Senast: co-SMAD4
·
Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
24 958
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp