Bukefalos 28 år!

Envis hosta som hänger kvar

TheRedLightning

Trådstartare
För ett tag sedan var jag rejält förkyld, är frisk från förkylningen men har kvar en retsam hosta. Det är inte jämnt och hostar inte direkt upp något när den kommer, det är mer torrhosta (luddigt att förklara). Känns som det är något som irriterar, när jag var förkyld tog jag Cociliana tills jag blev frisk mot hostan och det dämpade då.
Jag har en misstanke att hostan är kvar som någon rethosta, har testat att dricka mycket och lite olika för att göra det lenare för halsen, men ändå är den kvar.

Vill helst försöka bli av med den här hostan, kan varit så att jag missat något. Känner mig inte sjuk i övrigt.
 
Samma här, det känns lite som om jag fått damm i luftrören.
Jag har astmamedicin utskriven och har ökat dosen vilket har hjälp mig.
 
Samma här, det känns lite som om jag fått damm i luftrören.
Jag har astmamedicin utskriven och har ökat dosen vilket har hjälp mig.
Jag har inte astma (vad jag vet om i alla fall), vet inte om det känns som damm i luftrören för mig (tror jag, svårt att beskriva känslan). 🤔

Vintern har varit väldigt mild här, vet inte om det möjligen spelat in. Vet det pratades lite om att det behövs lite minusgrader för att ta död på vissa baketier. Klurat lite på det också.
 
Det är ju vanligt med rethosta efter förkylning. Kan tyvärr dröja sig kvar länge.
Man får använda halstabletter, dricka vatten och bara vänta på att det ska ge med sig.
 
Det är ju vanligt med rethosta efter förkylning. Kan tyvärr dröja sig kvar länge.
Man får använda halstabletter, dricka vatten och bara vänta på att det ska ge med sig.
Ah, då kan ja andas ut. Va lite orolig att de va något annat då det är väldigt segdragen. 😅
 
Min erfarenhet är också att infektioner som satt sig i hals och lungor efter förkylning tar tid att bli av med. Sist hostade jag ett halvår med torr rethosta. Hett vatten med mycket citron, socker, honung och ingefära brukar lindra för mig.
 
Min erfarenhet är också att infektioner som satt sig i hals och lungor efter förkylning tar tid att bli av med. Sist hostade jag ett halvår med torr rethosta. Hett vatten med mycket citron, socker, honung och ingefära brukar lindra för mig.
👀
Så länge?!
Hoppas verkligen inte det sitter i så länge för mig. Håller fingrarna.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Börjar bli desperat!!!! Har varit förkyld sen 19 augusti. Sen övergick det sista veckan i augusti till influensa, följt av förkylning...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 806
Senast: BernT
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 157
Senast: cassiopeja
·
Katthälsa Misse blir två år i sommar, går in och ut som han vill. Storjägare och äter sina byten. Om det rör sig ska det dödas, har det dödats ska...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 357
Katthälsa Jag har ångest, den där ångesten en oroad djurägare känner när en älskad familjemedlem är sjuk. Min katt började kräkas natt till...
Svar
16
· Visningar
1 916
Senast: Hobnob
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp