Bukefalos 28 år!

Equiopat utbildning

Foxis

Trådstartare
Hej allesammans!
Jag är i valet och kvalet om jag skall söka in till UPH's Equiopat utbildning. Här finner ni mer information om utbilningen: http://www.uph.nu/sv/uph-kvalite-utbildningar-hast/

Jag vill höra med er om ni har erfarenheter kring Equiopater, skulle ni anlita en sådan och vad tror ni om framtidsutsikterna för yrket? En equiopat arbetar både förebyggande och rehabiliterande, främst med en speciell massage mixat med electroterapi etc. Vad skulle få er att använda er av en Equiopat istället för en vanlig massageterapeut eller liknande yrke?

Hoppas på många givande svar! Kanske finns det även Equiopater här på Buke som kan svara på vissa av mina frågor. :)
 
Tidigare stallkompis gick utbildningen. Flera av hennes kursare har heltidsjobb hos trav och galoppfolk. Själv så kostar jag sällan på min häst den typen av behandlingar så mitt svar är nog att jag inte skulle använda det.
 
Var tvungen att fb-stalka lite för att kolla om hon var klar än men hon blir visst klar nu till sommaren. Hon har varit nöjd med utbildningen men som med den typen av utbildningar blir det nog lite vad du själv gör det till. Typ jobbar med att bygga upp en blivande kundkrets under praktik osv.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp