Equipe bomvidder

Bukefalos 30 år!

Fibusen

Trådstartare
Har kollat på en äldre equipe med bomvidd +3,5. Det säger mig inget eftersom jag aldrig haft en sådan här sadel eller ens sett den i verkligheten men jag har fått till mig att det kan vara värt att prova en sån på min breda cob. Hon har en bred rygg, inte jättekort men måste ändå så ha en sadel med kortare anläggning yta. Ryggen är ganska rak men blir tidigt överbyggd.

Jag har provat en arena med vid bom, alltså easy change, bomvidden var ok. Även en Frank Baines i vid bom funkar i bomvid. Kommer jag vara helt ute och cykla om jag ens funderar på denna +3,5?

Har kollat på en äldre equipe med bomvidd +3,5. Det säger mig inget eftersom jag aldrig haft en sådan här sadel eller ens sett den i verkligheten men jag har fått till mig att det kan vara värt att prova en sån på min breda cob. Hon har en bred rygg, inte jättekort men måste ändå så ha en sadel med kortare anläggning yta. Ryggen är ganska rak men blir tidigt överbyggd.

Jag har provat en arena med vid bom, alltså easy change, bomvidden var ok. Även en Frank Baines i vid bom funkar i bomvid. Kommer jag vara helt ute och cykla om jag ens funderar på denna +3,5?
+3,5 är en rejält vid sadel. Jag hade en dressyrsadel som är +3, till min mycket rejäla och breda connemara. Han hade i och för sig manke och var inte rund, utan bara mycket kropp.

Det är helt klart värt att prova en 3,5 för dig. Är det hopp- eller dressyrsadel, när är den tillverkad?

Min är tillverkad 2018.

Klart du ska prova! Equipes Ice Emporio brukar en kunna hitta i dom vidderna annars är de ganska ovanliga. Har haft en Viktoria +3 också men den var inte tokvid.

+3,5 är en rejält vid sadel. Jag hade en dressyrsadel som är +3, till min mycket rejäla och breda connemara. Han hade i och för sig manke och var inte rund, utan bara mycket kropp.

Det är helt klart värt att prova en 3,5 för dig. Är det hopp- eller dressyrsadel, när är den tillverkad?

Min är tillverkad 2018.

Ja jag är orolig att det blir FÖR vid! Hon är bred, men ingen gigant. Sadeln jag sitter i här är Frank Baines i wide. Håller på att skritta av överkilon.

Bifogade filer

• IMG_8052.webp
    IMG_8052.webp
    49,5 KB · Visningar: 485
När jag blev tipsad om en Equipe +3.5 av Sadelmagasinet till min, så drog han xw/xxw.

Jag provade att lägga på en ikonic light i xx-vid, såg ok ut för ögat men kändes som jag tippade lite fram när jag red så hade nog räckt med x-vid där, men tex Frank Baines kändes ok i wide.

Min är tillverkad 2018.

Är en hopp, äldre modell (oxer?). Vi letar efter en sadel att ha ute i skogen.

Har även kollat på knight siddhant, men är rädd att den blir för svängd, verkar vara väldigt delade meningar om den är svängd eller rak…

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka