Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Håller på att prova en ny dressyrsadel till hästen och blev föreslagen denna . Någon som har erfarenheter av den, ros och ris?
Hoppsadeln är Prestige Roma och den är ju lite svängd, så den kan ju gå. Hästen är dock lite takformad så där vet man ju inte sen. Ska i allafall testa en så fort de får hem rätt storlek.
Visst var det så att man måste ha fårskinnspad under den? Så sa sadelförsäljaren i allafall, eftersom den har latexpaneler och de är inte lika tjocka som ull.
Jo vår sadelsäljare sa att man absolut måste ha pad under eftersom panelerna är så tunna och i latex ( eller vad det nu var) att de kan med tiden börja trycka på hästens rygg. Alltså under Emporion.Vilken var man tvungen att ha fårskinnspadd under? Inte emporion iallafall. Min är också lite takformad, saknas lite muskler på ryggen men jag har ingen padd under.
Jo vår sadelsäljare sa att man absolut måste ha pad under eftersom panelerna är så tunna och i latex ( eller vad det nu var) att de kan med tiden börja trycka på hästens rygg. Alltså under Emporion.
Den här är helt ny, behändigt då de tar gamla sadeln i inbyte@Harbour Är den begagnad? Om du ska köpa en begagnad emporio så köp den äldre modellen.
Den nya är inte samma modell som den andra och jag har hört att den nyare ska vara mycket hårdare och så. Den passar inte alla lika bra som den äldre modellen gör.
Man ser skillnad på vulsterna. På den nya går där en söm mitt på. Den finns inte på den äldre modellen.
Nu provade dottern den, men klagade på att den knarrade förfärligt under stövlarna och att benen ( som du sa) trycks bakåt . I morgon kommer provaren, få se vad hon säger.Smal midja = passar även de som inte har breda höfter. Knästöden är ganska stora upptill, vilket betyder att har man korta ben eller korta lårben kan det bli så att knästödet skjuter bak knäet på ryttaren. Bommen är normal mot rak, passar hästar som sluttar lätt upp mot länd och kors. Har du en häst byggd i uppförsbacke kan den bli att tippa bakåt lite. Kan tyvärr inte säga så mycket mer