Equipe sadlarnas bommar

Anyfly

Trådstartare
Skiljer det sig märkbart mellan e-carbon bommarna som är i de dyraste sadlarna och syntetbommarna som är i expression och synergy? Någon som har provat båda på samma häst?
 
Skiljer det sig märkbart mellan e-carbon bommarna som är i de dyraste sadlarna och syntetbommarna som är i expression och synergy? Någon som har provat båda på samma häst?
Min sadelutprovare/massage-/behandlingsmänniska är inte ett dugg förtjust i carbonbommarna, då hen anser att de är alldeles för hårda och stumma och att många hästar reagerar på det. Hållbara ja, men på bekostnad av hästens komfort.
 
Min sadelutprovare/massage-/behandlingsmänniska är inte ett dugg förtjust i carbonbommarna, då hen anser att de är alldeles för hårda och stumma och att många hästar reagerar på det. Hållbara ja, men på bekostnad av hästens komfort.
Har hört samma på flera håll, fördelen med en träbom är ju att de sviktar lite
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
329
Senast: liiinnea
·
Utrustning Tjo, har tänkt ge mig på att bygga ett gäng cavalettistöd. Men, jag har typ noll erfarenhet av dom utöver sockerbitar för hundra år...
Svar
11
· Visningar
491
Senast: Mia_R
·
Utrustning Hejsan! Diskuterade sadlar med en stallkamrat och hur olika personer gör med sadlar. Har ni en sadel som är utprovad till just er häst...
Svar
6
· Visningar
622
Utrustning Har ju lånat en sadel som Legat bra på min häst men ska lämna igen den imorgon då ägaren plötsligt kommit på att hon behöver den på...
Svar
5
· Visningar
644
Senast: Sorgsen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp