Equipterapeut

S

Silly

Någon som vet hur det går till att få hästen kollad? Kostand? Hur mycket tid behövs? Vilka problem kan upptäckas och hur åtgärdas de?

Sv: Equipterapeut

Min börjar med att känna igenom hela hästen och känner hur rörlig han är. Känner igenom både leder och muskler. Sen gör hon akupunktur och medans det verkar använder hon laser.
Efter detta börjar hon att manipulera kotorna, stretchar och masserar. Sen avslutar hon med att känna igenom rörligheten i hästen igen.
Jag fråga min ET vad det vanligaste det var man hitta och hon sa att snedheter i bäckenet var vanligast med låsning i länden som följd. Även i halskotorna brukar det vara nåt speciellt nackotor på dressyrhästar.
En behandling av min ET kostar 410:- med bensin och moms.
En behandling brukar ta 45-60 min beroende på problem. Första gången för min häst tog runt 70 min och sista 40 min.

Senast ändrad av en moderator:

oj vad billigt.. Min tar 800 när hon kommer och behandlar hästen. Å de är inga långa sträckor hon kör för att komma hit...

Någon som vet hur det går till att få hästen kollad? Kostand? Hur mycket tid behövs? Vilka problem kan upptäckas och hur åtgärdas de?

jag har enbart använt det när jag har känt att det finns ngt jag inte kan rida igenom, eller om veterinär har ordinerat.

pris... mellan 500-1000... beroende på åtgärd

åtgärder.... justering och knäckning av kotor i ryggrad, nacke och ben...

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag funderar på om det är dags att köpa häst. Innan jag börjar kolla annonser (och förälska mig i hästar jag inte har råd med) skulle... 2
Svar
33
· Visningar
3 580
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 511
Senast: Nota
·
Hästmänniskan Hej, jag vill ha en egen häst men jag vet liksom inte hur jag ska kunna få min pappa att gå med på att köpa häst. Är det någon som vet... 2
Svar
35
· Visningar
3 036
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Hej, jag vill köpa en egen häst men jag måste kolla med er mer ”erfarna”/ni som har egen häst. För jag har nämligen hittat en häst som...
Svar
3
· Visningar
771
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka