Er favoritfilm genom tiderna

Oj hjälp vad svårt. Hur långt är ett snöre? Håller med ts dock med hennes val och för de argumenten också. Sen gillar jag:

Slumdog millionaire - för storyn och upplägget att följa hans liv hur han vet svaren på alla frågor.

Good Will hunting - Robin Williams måste vara bästa skådisen alla kategorier.

Gladiator - älskar filmer med någon form av historiskt manus.

Brave heart - samma där.

13 hours of benghazi - egentligen för blodig för mig. Men inspelad på Malta, mannen har en roll, han var dessutom på plats när det hände, verklig händelse. Filmen gjorde intryck på mig.

The Shining - lätt favoriten när det kommer till skräck.

Första hungergamesfilmen - storyn är otäck.

Sen gillar jag det mesta lättsmälta med Hugh grant och ser gärna Steven Spielberg filmer om och om igen. Djupare är jag inte...
Gillar också Slumdog millionaire.
Jag tror den bästa film jag sett är Butterfly effekt.
Gillar flera andra filmer som jag inte kommer på just nu.:banghead:
 
Hm..
Komedi är nog Hot Rod, ingen genialisk film men finns ingen annan film som får mig att skratta så mycket som den.

Andarnas hus med Meryl Streep, älskade den redan som barn och den hänger liksom kvar, väldigt säregen film.

Sen vettetusan, finns ju så oerhört mycket filmer som är ruskigt bra.
 
förutom Sagan om Ringen så är min absoluta favoritfilm The Usual Suspects - De Misstänkta. Fantastiskt skådespeleri av bland annat Kevin Spacey
Min absoluta favoritfilm - The Usual Suspects :heart
Fösta gången jag såg den blev jag SÅ lurad, love it.

@parellikusken isåfall är jag också pinsam... Döda poeters sällskap :heart
Så fin och stark film, jag får utlopp för alla känslor i den.

Sen finns det massor med filmer som jag kan titta både en, två och tre gånger på för att dom är så bra.
Men så har jag en guilty pleassure och det är Con Air med Nicolas Gage bl.a.
 
The Sting / Blåsningen med bl.a Robert Redford!

Utöver den finns det så vansinnigt många bra filmer, men den var den första jag kom att tänka på.

Hedersomnämnanden för det mesta från bröderna Coen (där Big Lebowski är en storfavorit), Pulp Fiction och Jackie Brown. Avatar för sin storslagenhet, Winters Bone för hur mörk den är. Osv osv osv
 
Allt time favorit är Hunger games, alla filmer! Sen gillar jag även Passengers (mycket Jennifer Lawrence, men jag gillar verkligen henne!).
Men oj, det finns så många bra! Det mesta av Judd Apatow.
Förutom Hunger games föredrar jag lättsamma filmer. Jag har haft lite för mycket ångest i mig själv för att vilja se det på film ;)
 
Young Guns 1 och 2. Älskar dem och har sett dem löjligt många gånger 😁
Åh, du också! Jag har också sett dom väldigt många gånger. Hade båda på VHS och jag tittade bokstavligen sönder banden. :p

Gladiator är också en stor favorit. Kan se den hur många gånger som helst och jag gråter precis lika mycket i slutet varje gång... 😂
 
Saving private Ryan krigsfilmer är inte egentligen favoritgenren men den är den första filmen som alltid kommer till mig när jag får frågan vilken är all time favourite.
Spirited away studio gibli gör många bra filmer och denna gör sig bäst för även de som inte är anime-fans.
Sen finns många bra filmserier, Harry Potter, LOTR och Star Wars är i min topp, även DC och Marcel.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp