Er favoritfilm genom tiderna

Omöjligt att säga. Har flera bra som jag skulle kunna nämna som favoriter, men ofta är de baserade på en bok och då tycker jag inte det räknas (för då är det boken/handlingen som är bra).
Om jag trots allt räknar med såna så kan jag nämna It, Shutter Island, Green mile.

Men det är som sagt omöjligt att säga.
 
Tänkte skriva ett svar men sen läste jag igenom tråden och... det finns alldeles för många.

Tror jag har sett Pirates of the Caribbean flest gånger dock (jag såg den 10! gånger på bio :o)

Filmer jag gillar superskarpt och som inte tagits upp:
Cloud Atlas
Borgman
Eternal Sunshine of the Spotless Mind
A tale of two sisters
Shutter
Pans Labyrinth
The others

Sen har jag säkert glömt tusen saker :D
 
Tänkte skriva ett svar men sen läste jag igenom tråden och... det finns alldeles för många.

Tror jag har sett Pirates of the Caribbean flest gånger dock (jag såg den 10! gånger på bio :o)

Filmer jag gillar superskarpt och som inte tagits upp:
Cloud Atlas
Borgman
Eternal Sunshine of the Spotless Mind
A tale of two sisters
Shutter
Pans Labyrinth
The others

Sen har jag säkert glömt tusen saker :D
Åh Pans labyrinth är ju såå bra! älskar den filmen :love:
 
Jag vet inte riktigt hur man mäter "bäst" film, men en film som jag älskar och kan se flera gånger utan att tröttna är Mamma Mia, den får mig alltid glad och danssugen!
Två Nya Zeländska indie-filmer som jag också kan tänka mig att se om är Boy och Hunt for the Wilderpeople
 
Utan tvekan Sagan om ringentrilogin, har sett dem oändligt antal gånger. Jag minns så väl känslan när filmerna kom under mina tonår och jag och min syster kände oss så deppiga för att vi aldrig skulle få vara en del av den världen.

hahaha så kände jag med... Känner så än hahaha :o:D Jag älskar specialutgåvorna och kan inte se biovarianten längre - det måste vara de med extra innehåll :D
 
I skräckfilmssammanhang gillar jag The Conjuring 2, men även filmen US och Road kill. Sistnämnda kanske inte är den bäst skapade, men känslan med den tycker jag. :)
 
hahaha så kände jag med... Känner så än hahaha :o:D Jag älskar specialutgåvorna och kan inte se biovarianten längre - det måste vara de med extra innehåll :D
Utan tvekan Sagan om ringentrilogin, har sett dem oändligt antal gånger. Jag minns så väl känslan när filmerna kom under mina tonår och jag och min syster kände oss så deppiga för att vi aldrig skulle få vara en del av den världen.

Ni kommer ju att få uppleva mer av den världen nu när sagan om ringen kommer som tv-serie 🙂
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/a/6jero8/sagan-om-ringen-serien-far-en-andra-sasong
 
Min rost gar till: The Right Stuff fran 1983. Den filmen kan jag se hur manga ganger som helst, historie lektion, bra skadisar och vacker cinematograhy.
Basta scenen nagonsin nar de hittar Chuck Yeager (Sam Shepard) efter hans crash.
Kommer ihag att jag dog lite nar jag horde att Sam Shepard gick bort for tva ar sedan :(
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp