Er favoritparfym?

Sv: Er favoritparfym?

*KL*

Min eviga favorit:

britneyfantasy01_0005-oa.png
 
Sv: Er favoritparfym?

Jag försöker förnya mig men det går bara inte! Jag har sedan denna släpptes använt den utan att hitta någon som ens kan konkurera ens liiite med den :D Den dagen den slutar säljas och tillverkas? Mitt liv kan vara över.

Britney Spears - Midnight Fantasy

Generate.ashx
 
Sv: Er favoritparfym?

givenchy-ange-ou-demon-le-secret-edt-30.jpg


"Upptäckte" denna på flygplatsen när jag reste med jobbet. Tyvärr köpte jag den inte, utan tänkte att jag kan önska mig dig för Alla hjärtans dag.

DÅ visade det sig att den inte finns att få tag på någonstans! Lyckligtvis hittade jag den på flygplatsen igen och då berättade de att de numera endast säljer den på Arlanda.

Nu har jag dessa mkt dyra droppar hemma. Åh, så jag älskar denna doft.
 
Sv: Er favoritparfym?

Har alltid en Dior Addict hemma :love: Sen har jag oftast ett par till, men vilka varierar.
 
Sv: Er favoritparfym?

Gucci by Gucci har jag alltid hemma, sen växlar jag med Amarige de Givenchy, Anais Anais och kanske någon Gio. Gillar sandel- och cederträ, patchouli och citrusdofter men gillar inte vanilj och mandeldofter!
 
Sv: Er favoritparfym?

Min favorit, som funkar både till lite mer vardags och till festligare tillfällen, är den här:

78296-forside.jpg


Jag har både den på bilden, luktar äpple, och den som luktar körsbär. Dofterna är ganska snarlika, och känns fräscha hela dagen, jag har väldigt svårt för "tung" parfym.

Till lite mer festliga tillfällen gillar jag den här:

nd.11721.jpg
 
Sv: Er favoritparfym?

Jag är jättedålig på att använda parfym, det blir alldeles för sällan, men här är mina två favoriter.

DKNY Delicious night
DKNY-DELICIOUS_NIGHT.jpg


Puma Sync
216479-0108_1
 
Sv: Er favoritparfym?

Jag tar aldrig på mig parfym om jag ska vara inomhus med människor, bara om jag ska vara utomhus.
Har svårt för parfymdoft själv. Denna är för tillfället den enda jag använder om jag använder parfym alls, Marc Jacobs Daisy:
Generate.ashx
 
Sv: Er favoritparfym?

DKNY Golden Delicious till vardags - den som får alla att undra "Vem är det som luktar så gott?" Lätt, fräsch, bara är. Perfekt dagparfym, för mig.

"Annika" när jag ska på fest! Mycket tyngre, sötare, men god!

(Apropå hur olika parfymer kan lukta: för ett par år sedan råkade jag köpa en flaska Cool Water - vi åkte färja och jag hade provat många sorter och tog fel - och upptäckte för sent att den luktade unken källare på mig. Min mamma provade den, och på henne var den OK utan att vara rätt. Min bästa kompis provade, och på henne luktade den fräsch citrus! Hon fick flaskan.)
 
Sv: Er favoritparfym?

Jag har hur många parfymer som helst, älskar det. Har säkert att göra med att jag som liten inte fick använda något parfymerat alls, så det har jag tagit igen i vuxen ålder.

Favoriten är och förblir Dolce & Gabbanas Light blue.
 
Sv: Er favoritparfym?

Nej, det är Kenzo Flower Parfum.
Vet inte om den går att få tag på, har bara sett den vita sorten de senaste åren (men jag har inte letat så noga iom att min fortfarande är ok).
 
Senast ändrad:
Sv: Er favoritparfym?

Aha, tror jag såg en nästan identisk flaska i nån oriflamekatalog.

Kom på att jag har en annan favoritparfym också, en Issey Miyagi 'a scent' tror jag den heter. Har inte haft råd att köpa en ny flaska, och min MJ är oerhört dryg. :)
 
Sv: Er favoritparfym?

Tack alla! Härligt att inte vara ensam! :D

Min absoulta favorit: Escada Sexy Graffitti, den första! Den återkom ju men var inte lika bra/medgörlig. Den första följer mitt humör, det gör inte den andra. Tänk om jag bara köpt fler flaskor!!! Letar med ljus och lykta efter en liknande, gärna EdP...

Även Escada Island Kiss första är bra. Samma där dock, andra var inte lika bra.

Blir parfym bättre med åren kanske?

Sedan har jag kanske 10 drygt till hemma, CK shock, Brittney spears (fantasy och fantasy midnight samt en med en trekantig kork i ljusgrönt), Escada absolutely me mm mm
 
Sv: Er favoritparfym?

Escadas Magnetism har varig min favorit i säkert tio år nu, hittar ingen som är i närheten! Växlar med Britney Spears Fantasty bara för att ha lite variation. Har tyvärr inte hittat något eco alternativ som är i närheten :(.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 869
Senast: skiesabove
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 428
Senast: Whoever
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 894
Senast: Twihard
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
678
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp