Er favoritparfym?

Sv: Er favoritparfym?

DKNY Golden Delicious till vardags - den som får alla att undra "Vem är det som luktar så gott?" Lätt, fräsch, bara är. Perfekt dagparfym, för mig.

"Annika" när jag ska på fest! Mycket tyngre, sötare, men god!

(Apropå hur olika parfymer kan lukta: för ett par år sedan råkade jag köpa en flaska Cool Water - vi åkte färja och jag hade provat många sorter och tog fel - och upptäckte för sent att den luktade unken källare på mig. Min mamma provade den, och på henne var den OK utan att vara rätt. Min bästa kompis provade, och på henne luktade den fräsch citrus! Hon fick flaskan.)

Visst är det fascinerande hur olika dofter fungerar för olika människor. En av Britney-dofterna som återfinns här i tråden tycker jag doftar så in i bänken gott men på mig funkar den verkligen inte alls, det blir bara kemiskt och vasst.
 
Sv: Er favoritparfym?

Knapp

Märker att jag är något arbetsskadad från tiden jag jobbade med att packa taxfree-varor på lager. Direkt jag ser parfymförpackningarna börjar jag tänka på hur jag skulle packa dem i lådorna för att utnyttja utrymmet maximalt O_o :D

För övrigt använder jag inte parfym alls särskilt ofta, men har några favoriter ändå:
Musk by Alyssa Ashley
Dior Addict
Clean - Fresh Laundry och Warm Cotton
Lancome Hypnose
 
Sv: Er favoritparfym?

DKNY Delicious night
DKNY-DELICIOUS_NIGHT.jpg

Oh, den har jag ju också! Underbar kvällsparfym!
 
Sv: Er favoritparfym?

Min stora favorit är CK In2U!
P0368.jpg_214_214.JPG

Åh, säljs den fortfarande? Har inte hittat i någon butik.

*kl*
Var och sniffade parfym idag för att hitta någon jag gillar lika mycket som Dior Addict så jag kan variera lite. Men nä. Nån som har tips på en parfym i liknande "stil"?
 
Sv: Er favoritparfym?

The one and only för mig är Victor & Rolfs Flowerbomb som hängt med i snart tio år. :love:

adb91fd589311355965de956614220d6.jpg
 
Sv: Er favoritparfym?

knapp

Är så förvånad över hur många som gillar Britney Spears parfym, fick den i julklapp ett år. Använde den en gång, men den var alldeles för tung för mig!

Själv använder jag den klassiska Hugo Boss woman och har gjort ett par år, passar mig som hand i handsken!
125w1.jpg


Använder ibland
414xSJvnBOL._SY450_.jpg
också Hugo Boss, den är lite tyngre och således en kvällsparfym, men samtidigt så ger den på mig en väldigt frisk doft. Men gränsen är hårfin mellan att den doftar för mycket och tar över. Kan inte riktigt komma fram till om den är för mycket?
 
Sv: Er favoritparfym?

Det där med vad som är för mycket eller för tungt är ju högst individuellt. Själv gillar jag lite tyngre dofter och skulle aldrig ha på mig en frisk och "sportig" doft, som någon annan tycker är alldeles lagom.

Så - ingen annan som kan säga vad som luktar för mycket eller inte på dig :)
 
Sv: Er favoritparfym?

Jag har alltid älskat söta dofter, ev med lite inslag av kryddighet. Sandelträ tror jag det är som brukar vara en vinnande basnot hos mig. Klarar inte för fräscha och blommiga dofter.


Denna är min doft när jag vill dofta "ingenting, fast gott"
catalogueImage


Dessa två är right up my alley, liknar varandra litegrann:
beyonce-pulse-3-4-oz_1.jpg


Lady-Gaga-Fame.jpg



Men om jag ska vara ärlig går jag oftast loss i den här lådan:


Mina favoriter är Midnight dare, Midnight glamour, sunny brights och such a flirt.
 
Sv: Er favoritparfym?

Lady Gaga har jag också, gillar den när jag vill lukta lite "mer" eller vad jag ska säga. (Min bror jobbar på rederi, han tar hem massvis med parfymer som han får köpa mycket billigare på båtarna, inte mig emot... ;))

Jag har förresten en fråga gällande Britney Spears-parfymen. Är det någon som kan förklara skillnaden på den "vanliga" Fantasy och night-versionen? Jag har den vanliga, och tycker den är klart godkänd, och är lite nyfiken på hur den andra är i förhållande till den?
 
Sv: Er favoritparfym?

Jag använde midnight fantasy mycket när jag var yngre, tycker fortfarande den doftar gott! Den är lite mer "kryddig" (alltså jag kan använda den beskrivningen heelt fel) än vanliga fantasy som jag tycker är lite för mycket BARA söt. Det är lite mer djup i midnight fantasy, så kanske man kan beskriva det.
 
Sv: Er favoritparfym?

Jag älskar den lådan :D
Får plats en till uppe i vänstra hörnet, sen ser det helt symmetriskt ut :angel:
 
Sv: Er favoritparfym?

Tack, jag får nästan åka någonstans där jag kan lukta på den och jämföra. Jag har aldrig köpt en parfym i butik, så jag brukar köra på mina säkra kort när jag skickar brorsan, men det vore kul med något nytt. :)
 
Sv: Er favoritparfym?

Fantasy luktar ju vanilj-godis ungefär. Midnight Fantasy är en tyngre natt doft som inte är lika söt. Jag tycker inte alls om midnight fantasy då den luktar pencillin! (verkar bara vara jag som tycker det ;) )
 
Sv: Er favoritparfym?

När jag bodde i flera omgångar i Skottland på 90-talet, så använde jag alltid Karl Lagerfelt. Den älskar jag. Jag kommer i så bra "mood" när jag bär den. Men den perfymen är svår. Passar verkligen inte alla. Jag tycker själv att den passar människor som är lite mörka.

Mina barn använder Victoria Secrets. Jag tycker att dofterna är goda, men luktar lite billigt. Hade jag varit i 20-års åldern hade jag kört hårt på dem, men inte nu när jag är 40. Jag känner att jag passar inte i dem.

Syrliga dofter, och dofter som är lite kalla passar så bra på blonda personer. Men jag kan inte använda dem. Det är som att jag bär fel kläder. Jag kör på lite tyngre dofter, om jag själv får välja. Mina mans gåvor som jag fått använder jag så klart, men jag trivs bäst i parfymer som har lite dov doft.
 
Sv: Er favoritparfym?

Det där med vad som är för mycket eller för tungt är ju högst individuellt. Själv gillar jag lite tyngre dofter och skulle aldrig ha på mig en frisk och "sportig" doft, som någon annan tycker är alldeles lagom.

Så - ingen annan som kan säga vad som luktar för mycket eller inte på dig :)

Jag testade att använda parfymen nu idag, efter denna tråden. Tycker den luktar gott och sötare. Men jag vet inte om jag tycker att jag är för ung för att bära den?

Få be en kompis snusa lite extra på mig. :)

knappar halvt

Blir lite förvånad över hur många som använder en hel del olika (även om majoriteten verkar vara som jag). Har alltid tänkt att den doften jag har ska vara ett signum av mig, sedan att man har en-två-tre för olika tillfällen. Men lådor! :o
 
Sv: Er favoritparfym?

Kl
Vardagsparfymen är DKNY Green Delicious och min nya festparfym är Diesel LoverDose, fullkomligt älskar den oxh hae fått en hel del komplimanger för den.
Gillar även Escada parfymer, har både Island Kiss och Thai Sunset hemma, men de börjar ta slut.

Varierar ibland den gröna DKNY med den röda, men den förstnämda passar mig bättre.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 873
Senast: skiesabove
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 435
Senast: Whoever
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 894
Senast: Twihard
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
678
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp