Era bästa icke-existerande ord

En kompis har börjat använda uttrycket ölfika för när man tar en öl på krogen istället för att gå till ett fik och ta en kaffe när man bara vill sitta ner en stund och snacka.
 
Vår 3-åring säger att han ska "kalla" sin mat :D Eller sig själv för den delen. Öppnar ytterdörren och säger "jag måste kalla mig lite!".
Åh nu kom jag på mitt ord! Kallta. Betyder att stryka med underarmarna mot kalla örngott när jag ska sova. Mamma var förtvivlad om vintrarna när jag la ut min kudde på balkongen för att få den tillräckligt kall att kallta på.

Kalltar fortfarande. (Är något äldre än 3)
 
Min pappa brukar ”ta en stödkorv” eller möjligtvis stödäta i allmänhet. Alltså när en behöver lite mat i sig för att klara sig till nästa mål.
Antar att andra människor äter mellanmål?! :D
Stödöl finns också.
Haha, min mamma brukade ta en "slängkorv" på Ikea. Det innebar att hon gick in vid utgången istället och tog sig en korv innan hon började handla.
 
Min exsambo brukade, när vi var på väg ut, fråga Ska du slå en säkerhetskiss? :meh:
OT men ändå, min vän som heter My får typ alltid frågan "har du mysbajsat nu?" när hon kommer ut från toaletten. Detta har lett till att hon efter ett helt liv med denna kommentar har resignerat och själv alltid säger att hon ska mysbajsa när hon behöver gå på toaletten oavsett behov. När hon senast var och gjorde gynundersökning och gjorde ett ultraljud säger gynekologen att hon inte ser det som behöver ses för 'blåsan är välfylld', och my säger då utan att tänka sig för: 'jag kanske kan springa in på toa och mysbajsa lite då?'
 
Deras fel att vi är kissneurotiker! :down:
Ja, min mamma skulle bara veta vad hon ställt till med så sett! Var på bio med min pojkvän, som jag ändå inte varit ihop så länge med, i vintras började lida av akut kissneuros när filmen närmade sig slutet. Således stövlade jag ner bland raderna av säten och fick genomlida skammen att gå framför duken för att nå utgången... det var bara det att det var nödutgången jag valt, så jag fick vackert gå tillbaka dit jag kom från. Min kille hade tänkt "Jaha, undrar hur lång tid det tar innan hon inser att det var fel dörr" och när jag väl kommit ut på rätt ställe funderade han på om han skulle behöva leta efter mig utifall att jag inte hittade tillbaka till salongen. Det kan ju inte vara mitt fel? Skyller allt på mamma! (som också hade sjukt dåligt lokalsinne) :down:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 475
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 609
Senast: MML
·
  • Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
480
Senast: Takire
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 782
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp