Bukefalos 28 år!

Era bästa städtips och rutiner!?

Läste ett Instagraminlägg för ett tag sen som fastnade. Det kanske inte är relevant om man håller det relativt städat, men för ett stökigt rum så kan man dela upp "plocket" i fyra kategorier som (för en del?) gör det lättare för hjärnan att börja. 1. Tvätt och disk, 2. Saker som har en plats, 3. Saker som inte har en plats, 4. Skräp. Saker som saknar plats samlar man i en hög/låda/whatever och tilldelas sen en plats .... eller läggs i skräphögen. Och sen dammsug, torkande etc när det är färdigt. Låter rätt självklart när man skriver ner det såhär men för mig har det verkligen underlättat att ha dessa fyra grupper i huvudet, annars fastnar jag och vet inte var jag ska börja.
Jättebra tips! Den ska jag ta med mig 🙏
Ett av mina utmaningar är de saker som inte har en plats, de är alltför många... kämpar ständigt med att rensa ut men kommer inte i mål.
 
Jag trivs bäst med att ha rent och fräscht omkring mig, så jag plockar undan efter mig, låter inte saker och ting läggas på hög, diskar direkt efter mat/bakning, torkar av evt spill/söl direkt, lägger tvätt i korgen och kör en maskin när den är full. Dammsuger, torkar golven och regör badrummet några gånger per vecka.

Städning och hålla allmän ordning är faktiskt inte något som tar speciellt lång tid per dag, även om det kanske ser ut så i text.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Mitt liv är så jobbigt. Jag arbetar som timanställd på deltid. Alltså många dagar utan jobb. Jag har knappt några rutiner alls i min...
Svar
6
· Visningar
1 086
Senast: Red_Chili
·
Katthälsa Hej allihop! Min vapendragare Zorro har hunnit bli 18 år och efter att ha gjort ett blodprov konstaterades det att han har njurproblem...
Svar
19
· Visningar
2 311
Senast: Jamienoble
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
2 721
Senast: alicegard
·
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 273
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp