Era barns namn

Sv: Era barns namn

Jag skulle nog vilja mena att det finns åtminstone två - precis som LadyCoverGirl gissade.
 
Sv: Era barns namn

Jo visst kan man väl uttala Adrian på engelska. Men jag kan inte se det som en mer befogad fråga än att fråga ett par som döpt sitt barn till Peter om de uttalar det på engelska eller svenska. Och hur många gör det?

Om Jaahl däremot är engelskspråkig (som jag inte har någon koll på) så är det såklart en annan sak :)

Alldeles oavsett är Adrian ett jättefint namn :)
 
Sv: Era barns namn

Det var en uppriktig undran och inte på nåt vis nån känga. Jag har aldrig träffat en svensk som heter Adrian, bara irländare och aussies och det var därför jag undrade. Googlade lite nu och förstår att Adrian har blivit ett rätt populärt namn att döpa sin barn till här i Sverige men det hade jag verkligen ingen aning om.

Huruvida Jaahl är engelskspråkig eller ej har jag ingen aning om. Jag såg bara namnet, läste det som jag alltid läser det dvs med engelskt uttal, och blev lite nyfiken.
 
Sv: Era barns namn

Håller för övrigt med om att Adrian är ett jättefint namn. Min svåger heter så :)
 
Sv: Era barns namn

Nej jag menade inte heller att du skulle menat det som en känga. Jag känner två (vuxna) svenska män som heter Adrian med svenskt uttal och tyckte därför frågan var lite lustig. För mig är Adrian lika "svenskt" som exempelvis Peter. (Dvs egentligen inte alls ett svenskt namn men etablerat i Sverige med svensk stavning).
 
Sv: Era barns namn

Vad kul! Jag känner ingen annan som heter Mira faktiskt :) Fast jag vet att det är nån här på buke som har en katt som heter så också!
 
Sv: Era barns namn

Jag håller med dig, jag ser Adrian soom "svenskt" med svenskt uttal om jag läser om en Adrian bosatt i Sverige..

Det är kul att se hur olika namn bukarna har valt ändå =)
 

Liknande trådar

I
  • Låst
Övr. Barn Vad tycker ni om det? Jag och sambon vill att våra barn ska ha namn som inte är alltför vanliga men de får helst inte vara helt udda...
23 24 25
Svar
492
· Visningar
59 206
Senast: tifo
·
  • Låst
Övr. Barn Var det verkligen en "Kalle" som föddes? Eller var namnet ni bestämt inte alls passande? Vad heter era barn, finns det någon speciell...
Svar
14
· Visningar
3 922
Senast: Enya
·
Ridning Akademisk Ridkonst á la IngelaH Att jag skriver just ”Akademisk Ridkonst á la IngelaH”, beror på att det finns tusen och åter tusen...
Svar
14
· Visningar
1 679
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp