Era bästa "barntillbehör"?

• Småbarn
  • Trådstartare Trådstartare ako
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 38
  • Visningar Visningar 3 350
Sv: Era bästa "barntillbehör"?

Ja den är verkligen ovärderlig!!! Bara att kunna duscha i lugn och ro och veta att den lille sover har varit underbart!!!!

Hej!!

Nr 1 på min lista är bilstolen (babyskyddet), annars hade vi inte tagit oss någonstans. Bor på landet och är "tvingad" att ta bil om det ska handlas osv.

Nr 2 är barnvagnen som används flitigt varje dag när vi rastar hunden. Martin älskar dessutom att sova utomhus när vädret tillåter.

Nr 3 är babysittern. den har varit suverän, men nu har Martin vuxit ur den... :love:

Nr 4 är babygymmet. Där har han kunnat vara medans man duschat eller lagat mat. Nu för tiden stannar han inte kvar där...:p

Ja den är verkligen ovärderlig!!! Bara att kunna duscha i lugn och ro och veta att den lille sover har varit underbart!!!!

Jag skulle aldrig kunna duscha i lugn och ro om ungen sover även om jag har babyvakt. Han vaknar ju liksom inte när jag tycker det är okej :crazy: och han har olika långa sovtider varje dag...

Äh om ungen vaknar och det är panik tar det väl max 10 sekunder att tvätta ur schampoot ur håret, 10 sekunder att snabbtorka sig.

Min lista är nog

1. Vagnen
2. Sjal och sele
3. Babyvakten

Hur gammalt är barnet? Med tiden sover de längre och "säkrare". Vårt barn skulle aldrig vakna inom en timma... Jag kan bada och raka benen om jag vill. Han är dessutom inte hysterisk när han vaknar. Han ropar mer: ho ho! :D

Jag skulle aldrig kunna duscha i lugn och ro om ungen sover även om jag har babyvakt. Han vaknar ju liksom inte när jag tycker det är okej :crazy: och han har olika långa sovtider varje dag...

Och vad skulle vara så farligt med att ungen vaknar medan du duschar??

Oj vilka reaktioner :crazy:
Nej det är naturligtvis inte "farligt", men JAG har ingen lust att blöt och näck springa upp och hämta en skrikande unge som antingen vill somna om, vilket kan ta en stund eller bara är gossig. Vill gärna i båda fallen var torr och påklädd och vill inte att min unge ska skrika i onödan.

Vindvissla du kanske är pytteliten och är väldigt korthårig om det går så fort :p

Brandgul han är 4 månader och jag hoppas verkligen att han får något sorts sovmönster snart. Han ropar verkligen inte ho ho när han vaknar utan snarare UUUÄÄÄÄÄ! :grin:

*kl*

Av alla saker vi har skaffat (vagn, babyskydd, stol etc) var nog mitt bästa barntillbehör när hon var liten en liten handduk som Matilda låg på på nätterna när hon sov i vår säng. Då kunde jag dra i handduken när jag skulle flytta på henne så slapp jag ta i henne för att hålla huvudet när man skulle justera lite för amningen. När jag kommit på det knepet var våra nätter en barnlek.

Ikeas frottélappar, guld!

Efter tre dagar utan dusch skiter man f*n i att man antingen får rusa upp naken eller att barnet får gasta i två minuter.

Oj det låter jobbigt att inte duscha på flera dar.
Jag brukar duscha varje dag i lugn och ro när min man kommit hem.

Långsjalen. Min Storchenwiege (5,2 meter) kom till användning många gånger i veckan under sonens första två år. Så skönt att bära på ryggen när sonen blev lite äldre och eftersom han var en sumobebis var en vävd sjal optimal nästan från start.

Ergoselen. Även den flitigt använd både inomhus och utomhus.

Spjälsängen. Sonen sov som en prins i den, varje natt under sina första tre år.

Saker vi inte hade och inte saknade: Babyvakt, andningslarm, skötbord.

Min egengjorda amningkudde var guld när man skulle dubbelamma :love:
Köpte en lång stuv som var sydd som en tunnel och stoppade in två långa, mjuka kuddar med litet mellanrum emellan. När de var pyttiga så knöt jag ihop den om ryggen och allteftersom de växte så släppte jag ut den.
barnet fick ett mkt bättre stöd på utsidan än med en vanlig tvillingamningskudde och jag som hade korta bröst som stod rakt ut behövde inte mecka lika mkt för att de skulle hamna rätt. Fantastiskt bra!:bow:

Sedan hade våra små så fantastiskt kul med gåstolarna!

Jag var också nöjd över vår ORA dubbelvagn.

Ikeabarnstolarna var också helt o.k.

Vi hade en tvillingvagn som var något nättare än ex.vis Brio och Emmaljunga. Lätt att köra, stora hjul. Använde två st. ligginsatser från början. Hittade ingen svensk hemsida med du kan kolla den finska.
www.orasel.fi

På tal om amningskuddar... Jag har haft stor nytta och lång användningstid för min FormFix (en stor amningskudde). Jag köpte den redan under graviditeten, och hade den som stöd när jag sov. Sen hade jag den förstås under amningsperioden, och när det var dags för bebisen att lära sig sitta fungerade den som stadig sittpuff.

Babyvakten!! Kanon; både hemma, borta och vid sovande på balkong eller ute i vagnen på landet hos mormor och morfar.

Liknande trådar

Övr. Hund Natten till igår fick min älskade BC-tik Nell en hjärnblödning. De neurologiska skadorna var alltför allvarliga för att det skulle vara...
Svar
18
· Visningar
1 156
Senast: Killaloe
·
Övr. Katt Det vill sig inte riktigt med att introducera katt nummer tre. Y är en 12-årig kastrerad hane. Levt med sällskap hela livet minus två...
Svar
15
· Visningar
2 050
Senast: Pilot
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra... 2
Svar
33
· Visningar
12 755
Senast: Mirre
·
H
Hundhälsa Hej alla. Jag vore jätteglad om ni kunde hjälpa mig, på ett snällt sätt utan att såga mig ner till fotknölarna. Vi har en för oss... 2
Svar
21
· Visningar
4 193
Senast: Geronimo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka