Era bästa tips om rinniga ögon/ögoninflammartion

Bukefalos 30 år!

Cattis_E

Trådstartare
Ligger hemma med vad jag tror är influensan.

Nu har det satt sig på ögonen också.
Än så länge är det inget var men det rinner så att jag inte kan läsa något, inte kan se på tv.

Det är lite bättre när jag är helt upprätt. Just nu sitter jag på golvet med ryggen mot sängen för att kunna skriva detta.

Sitter bukefolket månne inne med några tips?

Ligger hemma med vad jag tror är influensan.

Nu har det satt sig på ögonen också.
Än så länge är det inget var men det rinner så att jag inte kan läsa något, inte kan se på tv.

Det är lite bättre när jag är helt upprätt. Just nu sitter jag på golvet med ryggen mot sängen för att kunna skriva detta.

Sitter bukefolket månne inne med några tips?
Torka ögonen med ljummet vatten. Torka in mot inre ögonvrån. Finns skyddande droppar att köpa på apoteket. Jag fick rekommenderat Oxyal triple action.

Tack!
Det har tack och lov inte blivit värre och ingen riktig ögoninflammation med klegg utan det
rinner bara av och till. Verkar som det är mer relaterat till liftvägarnas status än att dt är en inföammation i sig.
Ögondroppar har hag redan provat då det fanna hemma, ger lindring en stund här med.

Att det är tjockt i bihålorna kan påverka tårkanalerna mycket också har jag fått veta, och tjock där är jag ju verkligen även om inte heller de verkar inflammerade.

Det hänger samman med när det blir tjockt att andas och trycker i huvudet har jag märkt.

Liknande trådar

• Munsår
  • Tips och råd vid ofrivillig ensamhet!
  • Bli av med utseendekomplex?
  • Vad är era bästa köp på Gekås?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat