Era hundars knasigaste beteenden

Franks favoritlek är att gå omkring med en leksak i munnen och trycka upp den i Morris ansikte, samtidigt som han morrar högljutt. Morran backar undan men då följer Frank efter och fortsätter trycka upp leksaken i hans ansikte. Det är helt OK att Morran biter honom i ansiktet och tuggar på Franks nos som om det vore en gummiboll, men nåde honom om han rör leksaken!

Föga förvånande verkar det bara vara Frank som tycker den leken är rolig :meh:
 
Corinne blir helt tokig när man kommer hem, hon har bokstavligen en hel ritual när man ska komma innanför dörren.
Först ska hon köra karatespark i magen full fart och hoppar på en när man öppnar dörren, när hon har nockat en måste hon springa runt fötterna och morra å låta. Sedan springer hon till ben lådan och försöker hitta det "perfekta" benet som hon sedan måste visa upp för oss glatt. :laugh: om hon inte hittar det perfekta benet får hon näst intill panik och springer runt i huset. :grin:

Fenna är duktig på att se till att man gör som hon säger, hon kan ge en näve i facet om man klappar henne dåligt.
Annars kan hon bara stå och skrika på en för att man inte klappar henne. Hon är väldigt.... bestämd..... som sin matte. :angel:
 
Betty ligger alltid under filten/täcket när hon ska sova eller vila. Ganska typiskt för rasen dock hehe. Spelar ingen roll om det är mitt i sommaren och 100 grader varmt inne, under täcket ska det vara.

Hon älskar att gnida magen mot "bra gräs" och kan säkert krypa 10 meter om det är bra förhållanden :D

Hon kastar gärna grejer med sig själv. Hårsnoddar, godisar, pinnar etc. Ser väldigt roligt ut när hon sätter igång.
 
Fridolf vill alltid sitta på en egen stol vid bordet. Bara lite bortskämd ;)

17904199_10154644962438666_7813202115112322099_n.jpg


Ale är expert på att avgöra när man är på väg att vakna. Då ska hon gosa. Men hon vet att jag blir sur om hon väcker mig, så hon ligger och plirar tills jag bjuder in henne.
17862725_10154646995133666_271709954503866482_n.jpg
 
Bobber knorrar. Han låter som en gris typ hela tiden, när man klappar, när man ska fodra, när han tycker något är orättvist :D ibland skulle man kunna tro han är en väldigt hårig gris bara :rofl:
 
Jag har ingen egen hund men grannens förra stora schäfer skulle alltid lägga tassarna runt halsen på mig när jag kom och kramas och ha en kram tillbaks och vi kunde stå och kramas länge i grovköket (där inte hans matte kunde se nåt eftersom han inte fick hoppa på folk, :angel: hon märkte det till slut och gav upp det där med lydnad). :laugh: Hålla handen skulle han också och han släppte INTE och jag blev hans alldeles egna tuggleksak. :o Sitta i knät förekom också. :love:

(Visst är det normalt att ha 45 kilo lurv i knät, visst?) :angel:

Nu har dom en Berner Sennen som gör EXAKT likadant samt älskar att sitta i knät och ska ha kram hur länge som helst och då håller han handen. :love:


En annan granne har golden och dom är exakt likadana när jag kommer så jag börjar fundera på om hundar av alla raser, ja djur öht. fostrat mig. :o Även kossor behöver en kram ibland "har jag märkt". :angel: :p
 
Ammo vill att man ska hålla hans tuggpinnar till honom i lagom höjd och blir väldigt besviken om man inte håller.
Sen har han en pipboll som han ÄLSKAR, det är den enda leksaken har går och letar efter och ber om att få. Den piper dock svinstörigt så han får sällan ha den. Den är i latex typ och piper både när den trycks ihop och expanderar. När han var liten fick han den att dra långa pip och sen ylade han till pipet. Numera putsar han den med framtänderna och behandlar den med vördnad.

Sen sover han ofta på rygg - men det är ju en typisk dobbisgrej.
 
Leon brukar knöla in sig i min famn när det är dags att sova, typ fiskrok med ryggen åt mig o helst halva kudden. Annars är det knävecken som gäller med mina ben som huvudkudde.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 950
Senast: ako
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
991
Senast: Viva
·
Hundhälsa Min 10-åriga dvärgpinscher hanterar inte sitt nya liv i småbarnsfamilj så väl, utan visar tecken på stress. Han är skrälligare än...
2
Svar
23
· Visningar
2 769
Senast: Lingon
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 184
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp