Era olater

Att jag säger "what" väldigt ofta när min sambo säger något till mig, just för att det tar ett tag innan jag registrerar vad han säger eftersom att det är på engelska.
Så är jag när vi talar spanska! Ett evigt "Que?":ande hela jädra tiden. Jag saknar engelskan :(.
 
Och så väntar jag alltid på att disken ska börja diska sig själv. Hur länge jag än väntar så gör det inte det. Mycket märklig företeelse.
:idea:
Så gör jag med, fast med tvätten:angel: Förstår inte varför den aldrig själv hoppar i tvättmaskinen, körs och sedan hoppar upp och hänger sig på tork:mad:

I övrigt är jag felfri! :D:cool:
Eller inte.. Jag är väldigt duktig på att skjuta upp saker till absolut sista minuten, för att sedan smått panikartat rusa runt och fixa det som skulle fixas (plugg, bära ut sopan innan de tömmer soptunnan, städa innan man får gäster tex...):p
 
Men visst är det irriterande! Jag börjar bli bättre med det men det är så svårt att hålla tyst och tänka efter lite först. :o
Men jag blir helt överlycklig över att höra att nån annan har samma problem! Trodde seriöst att det var fel på mig :o. Grejen är den att det jobbigaste är att när jag säger que så tror folk att jag inte förstår och upprepar då på engelska eller försöker förklara på andra sätt. Men problemet är liksom att jag inte HÖR vad de säger första gången, det är som att min hjärna inte kan ta in det. Upprepar de meningen så fattar jag oftast efter ett eller två ord vad de sa redan första gången. Suck på hjärnan liksom!

Riktigt frustrerande för jag hör ju inte illa och har aldrig det problemet på varken engelska eller svenska.
 
@niphredil @Springsteen Vi hade en jätteintressant föreläsning om det fenomenet förra terminen! Jag kommer inte ihåg detaljerna men kort sagt beror det på att uppfattningen ligger lite efter verkligheten, att det tar ett tag för hjärnan att processa informationen och man därför kan säga va och förstå sekunden efter :D

PS. Jag gör det också rätt ofta. Även vid kommunikation på svenska :o DS.
 
@niphredil @Springsteen Vi hade en jätteintressant föreläsning om det fenomenet förra terminen! Jag kommer inte ihåg detaljerna men kort sagt beror det på att uppfattningen ligger lite efter verkligheten, att det tar ett tag för hjärnan att processa informationen och man därför kan säga va och förstå sekunden efter :D

PS. Jag gör det också rätt ofta. Även vid kommunikation på svenska :o DS.
Fascinerande! Och en enorm lättnad eftersom jag trott att det är nåt fel på min hjärna :D. Tack för infon! :)

PS. Det är inte lätt alla gånger ;) :D
 
Och jag som så gott som enbart pratar svenska säger ooofta "va?" efter att någon sagt något :o
Har också trott att det varit något fel på mig haha. Nog för att min kära hjärna förmodligen inte är som den ska, så har jag varit väldigt fundersam på dess sega uppfattningsförmåga?!

Min pappa är dock extrem gällande det. Han hör alltså, men har som tvång att först säga "va" och sedan upprepa exakt det jag sa, för att sedan säga "va?" igen. Och jag har provat att bara säga ja för att bekräfta att han hört rätt, men han ger sig INTE förens jag upprepar mitt påstående igen.
Jag vet att han inte kan hjälpa det, men är man stressad så är det väldigt jobbigt när konversationen stannar upp på biord.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Vad gör vi? del 3 - Kids Edition

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp