Sv: Era vinterridkläder!
svarar mig själv...
Hööks hade sålt slut på setet med jacka å byxa. Gick på Granngården och de hade thermobyxor (minns inte märke nu) med hängslen (annars vägrar jag ha sånna) och hittade även en jacka från Mountain Horse som jag köpte plus ett par svarta skinnhandskar 3M.
Jackan kändes tunn så jag pylsade på mig underställ, fleecetröja å säkerthetsvästen - svettades hur mkt som helst! minus 10 grader. Har sen kört med underställ, tunn fleeceväst och jackan.
så det var ett stort plus att den var så pass varm och ändå lätt så man blir rörlig! Även ett bra yttertyg som man kan torka av sig med våt trasa efter stalltjänst så man kan få känna sig liiiite fräsch. Handskarna var kanonbra, varma, snygga och ffa bra passform. (låter som jag är jättefåfängd men jag ser alltid ut som ett dammonster sen jag mockat å fodrat och med alla andra kläder så har dammet fastnat och tillsist bildat 10 lager smuts på kläderna och man ser alltid extremt skitig och äcklig ut)
Under hjälmen har jag en sån där snygg hjälmmössa

. Tunnt halkigt tyg uppe under hjälmen som sen blir en fleece"krage" vid öronen och ned över hals å nacke. knäpps med kardborre under hakan. Superskön!
Under täckbrallorna har jag endera bara underställsbyxor (långkalsonger typ) eller hellyhansenbyxor (sånna lurviga)
på fötterna vanliga strumpor, stickade sockar och ridstövlar från Mountain Horse eller ett par vanliga gummistövlar med grov sula - några nummer för stora (bara i stallet, ej ridning)
Jacka + byxor + handskar gick på 996:- Granngården.Fanns betydligt dyrare jackor i samma märke men denna duger gott åt mig