Erfarenhet av teryleneträns?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare LuddeLump
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 856
L

LuddeLump

Funderar på att köpa ett träns i terylene till shettisen. Nån som provat? Fördelar/nackdelar.

Fördelen är att det inte blir lika stelt som plastträns på vintern.
Fördelen är att du kan tvätta det i maskin om det blir smutsigt.

Nackdelen är.....?
Jo, vänta, det var visst någon som fick lite skav bakom ena örat. Men det löste sej med att tränset tvättades oftare och lite ludd på nackstycket.

Jag har ett i terylene(eller nylon är det väl,samma sak?). Det är från www.distansritt.nu
Har inget negativt att säga om det alls. Använder det dock bara på distansritt tävlingar = några ggr/år. Så ev skav kan jag inte uttala mig om.

jag har ett syntetträns från Big Horn och det är helt ok. Lätt och ger inga skav... Dessutom är det lätt att tvätta när det behövs!

Liknande trådar

Utrustning Funderar på att investera i boxmattor, ni som har eller har haft, vad är era erfarenheter? Går det åt mindre strö eller lika mycket men...
Svar
17
· Visningar
1 283
Senast: Marita73
·
Utrustning Min unghäst blir tre år iår och av olika anledningar är jag inte så sugen på att sko henne traditionellt, inte just nu iallafall. Men... 2 3
Svar
59
· Visningar
2 554
Senast: skiesabove
·
Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 189
Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
549

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka