Ersätta lamm?

Lillagoajag

Trådstartare
Hittade ett recept på en lamm-gryta, som jag skulle vilja översätta till vegetariskt, men jag har verkligen ingen aning om vad lamm smakar så jag har ingen aning om vad jag ska ersätta med... Kyckling brukar jag ersätta med quorn, men fungerar det för lamm också? Eller passar tofu bättre? Eller något annat?

Jag förväntar mig alltså inte att det ska smaka lamm, det vet jag ju ändå inte hur det smakar :P men jag vill att smakerna ska passa så det blir gott :)
 
Sv: Ersätta lamm?

Jag hade tagit kikärtor och så några grönsaker, kanske spenat, blomkål och morot eller vad man nu gillar. Det smakar ju inte lamm, men det verkar enklare att helt enkelt göra en grönsaksgryta med samma kryddning. :)
 
Sv: Ersätta lamm?

Tror också det blivit gott! :d

Men vill du ha något så tror jag att quorns strimlor (dom mörka), eller något liknande från andra märken, hade varit goda i den!
 
Sv: Ersätta lamm?

Under den perioden jag åt quorn så brukade jag göra en gryta med samma kryddning som den du länkade (använde bitar).
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 524
Senast: Snurrfian
·
BH
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 367
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 931
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 240
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp